AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Hei. Det er i følge myndighetene og forskning ingenting som tyder på at de gravide er i risikogruppen relatert til korona. Dette fordi ingen forskning viser at det er noe farligere for gravide. Selvfølgelig er det ikke forskning på dette, det finner man jo ikke ut av før barnet er flere år. Kanskje 10-15 år så kan vi se etterfølgerne. Det er jo en grunn til at vi skal f eks ta influensavaksine fordi vi og den lille i magen kan bli dårligere hvis vi får influensa. Men korona.. nei det er ikke farlig! Altså faen jeg skjønner ikke. Hva er deres tanker om dette? Overdriver jeg? Et annet kjapt spørsmål. Jeg er høygravid og blitt bedt i bursdag på lørdag der det er 6 andre - familie til samboer + en annen. Dog ikke mine «nærkontakter» - hadde dere dratt? Anonymkode: 23fbf...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Jeg blir også litt oppgitt over at de ikke følger "føre var" prinsippet her, og setter gravidie i risiko-gruppen. De bruker jo "føre var" om alt annet, så hvorfor ikke her? De har ikke noe forskning som tilsier vi IKKE er i risiko-gruppen. Jeg hadde dratt, ja. Seks andre er ikke mye, og det bør være kurrant å holde 1 m avstand til dem som ikke er nærkontakter til deg. Anonymkode: 1c25d...342 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Jeg var gravid under forrige corona topp, og valgte å stort sett holde meg hjemme og begrense kontakt betraktelig. Gikk ikke i familie selskap F.eks. Jeg bor i Danmark, og her regnes gravide med i risikogruppen nettopp fordi man ikke vet nok. Nå som jeg ikke er gravid lenger er jeg litt mer avslappet, men er fortsatt mye hjemme og følger såklart alle anbefalinger fra myndighetene. Anonymkode: ebe6a...46e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir også litt oppgitt over at de ikke følger "føre var" prinsippet her, og setter gravidie i risiko-gruppen. De bruker jo "føre var" om alt annet, så hvorfor ikke her? De har ikke noe forskning som tilsier vi IKKE er i risiko-gruppen. Jeg hadde dratt, ja. Seks andre er ikke mye, og det bør være kurrant å holde 1 m avstand til dem som ikke er nærkontakter til deg. Anonymkode: 1c25d...342 Takk for svar. Jeg tror jeg drar 👍😀 ja nettopp! Det er ingen forskning som viser at vi er i større risiko, men ingen forskning som tilsier at vi ikke er det! Anonymkode: 23fbf...6c8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var gravid under forrige corona topp, og valgte å stort sett holde meg hjemme og begrense kontakt betraktelig. Gikk ikke i familie selskap F.eks. Jeg bor i Danmark, og her regnes gravide med i risikogruppen nettopp fordi man ikke vet nok. Nå som jeg ikke er gravid lenger er jeg litt mer avslappet, men er fortsatt mye hjemme og følger såklart alle anbefalinger fra myndighetene. Anonymkode: ebe6a...46e Skulle ønske det var sånn i Norge også! Det går nok fint med den i magen, men man vet jo faktisk ikke. Merker det er litt ekkelt at termin nærmer seg når det topper seg nå. Kan jeg spørre - har du noen tips til hva man kan gjøre hjemme for underholdning? 😀 Kjeder meg en god del og bekkenplager etc begrenser meg litt. Anonymkode: 23fbf...6c8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Er vel ikke lov å ha mer enn 5 gjester nå om dagen? Jeg hadde ikke dratt. Er selv gravid ikke i definert risiko av andre grunner), og i vår nærfamilie bytter vi på hvem som drar på middag til foreldrene mine. Vanligvis er vi alle søsknene med partner og barn hver søndag, men nå veksler vi så det aldri er mer enn 5 gjester totalt. Og vi bor ikke i Bergen eller Oslo. Anonymkode: b1085...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke lov å ha mer enn 5 gjester nå om dagen? Jeg hadde ikke dratt. Er selv gravid ikke i definert risiko av andre grunner), og i vår nærfamilie bytter vi på hvem som drar på middag til foreldrene mine. Vanligvis er vi alle søsknene med partner og barn hver søndag, men nå veksler vi så det aldri er mer enn 5 gjester totalt. Og vi bor ikke i Bergen eller Oslo. Anonymkode: b1085...f4a Ts sier de blir 6 stk. Regelen er husstanden + 5 gjester, altså kan man være mer enn 5 (men må være mindre enn 10). Anonymkode: 1c25d...342
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Men... det finnes vel nå noe forskning som sier at risikoen for gravide som viser symptomer er høyere? Større risiko for å bli innlagt og større risiko for alvorlig covidsykdom. Og senvirkninger er et kapittel for seg. Synes også det er merkelig at myndighetene ikke har inkludert gravide i risikogruppa. Anonymkode: eae31...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Jeg bor i Oslo området. Har ikke veldig lyst til å dra, men det er ikke bare koronarelatert, hehe. Det er vel lov ja. ja, synes dette er merkelig. Lett å si om 10 år og man ser ettervirkningene at « Åja, vi burde kanskje satt gravide i risikogruppen» hva tenker dere om fødsel og barnefar? Jeg har fortsatt ikke helt fått med meg - må han dra hjem etter fødsel eller har han lov til å være med på barsel? Noen som bor i Oslo området som har født nå i det siste? Anonymkode: 23fbf...6c8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Bangalore Mirror Pregnant women at increased risk from Covid-19 A study by the US Centres for Disease Control (CDC) has found that “pregnant women with Covid-19 might be at increased risk for severe ... For 10 timer siden Atlanta Journal Constitution CDC: Pregnant women with COVID-19 have 70% higher risk of death Pregnant women who are 35-44 years old and positive for COVID-19 were nearly four times as likely to require invasive ventilation and twice as ... For 13 timer siden Anonymkode: c4aec...043
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå