Gå til innhold

Har 2 barn fra før - nytt barn med donor alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Jeg har 2 som har delt samvær med meg og pappaen og jeg ønsker inderlig ett barn til og føler ikke jeg har tid til å prøve å møte den rette igjen. Er i 30 årene.

Anonymkode: 50748...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg aldri tatt sjansen på. Du vet ikke om barnet vil være friskt. Om du allerde er delvis alene med to, hvordan skal det gå om du får et barn med ekstra behov? En ting er å få et barn til når man er to om byrden, men når du allerede har to du skal ta vare på, og blir helt alene om å ta vare på et "spesialbarn"..? 

Anonymkode: 1cce3...22a

• Liker 3
Skrevet

Si deg fornøyd med di barna du har. Du vil ikke få noe slikt dekket fra det offentlige. Og for å gå gjennom ivf eller iui m/donor hos privat klinikk er både dyrt, slitsomt og ingen garanti at det vil funke på første forsøk.

Fra ei som har bært gjennom 12 ivf forsøk og har enormt mye lån etter denne reisen.

Anonymkode: 4e4a8...78e

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar. Men jeg har tenkt å betale for det selv. Tenkte da på Danmark. Jeg ønsker også å ta NIPT test for etter en evt. graviditet for å sjekke. Jeg er desverre helt ‘babygærn’ og får ikke dette ut av systemet mitt. Jeg har sluttet på prevensjon. Jeg har til og med tenkt tanken av å gå på Tinder og lete etter noen som vil ha barn nå, eller gå en tur ut på byen. Helt galt, jeg vet. Men tanken er der. Vet ikke hvorfor følelsene og trangen er så sterk.

TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Men jeg har tenkt å betale for det selv. Tenkte da på Danmark. Jeg ønsker også å ta NIPT test for etter en evt. graviditet for å sjekke. Jeg er desverre helt ‘babygærn’ og får ikke dette ut av systemet mitt. Jeg har sluttet på prevensjon. Jeg har til og med tenkt tanken av å gå på Tinder og lete etter noen som vil ha barn nå, eller gå en tur ut på byen. Helt galt, jeg vet. Men tanken er der. Vet ikke hvorfor følelsene og trangen er så sterk.

TS

NIPT gir deg svar på noe. Ikke på alt. Det gir svar på kromosomfeil, og på noen få andre genetiske ting. Det gir det overhodet ikke noen garanti for at barnet ikke blir psykisk utviklingshemmet på noe annet vis, eller har andre typer "feil" som blir en enorm belastning for både deg OG dine andre barn. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Vil bare si, som babysyk selv (men som ikke har barn fra før), at det høres mye mer ansvarlig og moralsk riktig ut å dra til Danmark og bruke donor enn å aktivt prøve å bli gravid med en fremmed på byen. Ikke bare ovenfor han, men barnet. Noe så ustabilt å bringe en baby inn i når faren kan være en farlig psykopat for alt du vet. Og så får denne mannen rett til samvær og, uten at du aner hva slags menneske han er. Hjelpes. 

Anonymkode: 396c1...4ee

• Liker 6
Skrevet

Jeg kunne aldri valgt å gjort dette om jeg var i din situasjon. Du har allerede 2 barn som du har 50/50. Hvis du skal gå ett til barn ALENE , da har du dette barnet 100% alene. Du høres veldig umoden ut da du ikke klarer å se selv hvordan livet deres kan bli. 

Anonymkode: 4e4a8...78e

• Liker 5
Skrevet

Danmark er nok det riktigste ja. Vil nok klare meg helt fint med ett barn 100% og de 2 andre 50%. Jeg ble gravid på første forsøkene med begge mine så det skal nok ikke bli noe problem eller tidkrevende heller.
Jeg ønsker selvfølgelig å møte noen og få 3 barnet med han, men vet ikke om det skjer innen 3 måneder! Jeg har møtt en online som kan være aktuell kandidat og har sagt ja til barn om man kommer så langt. Jeg føler jeg må bli gravid NÅ. I går helst..

Kan ikke gå rundt å frykte for å få ett sykt barn. Det er lite sannsynlig. Er under 35

TS

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Danmark er nok det riktigste ja. Vil nok klare meg helt fint med ett barn 100% og de 2 andre 50%. Jeg ble gravid på første forsøkene med begge mine så det skal nok ikke bli noe problem eller tidkrevende heller.
Jeg ønsker selvfølgelig å møte noen og få 3 barnet med han, men vet ikke om det skjer innen 3 måneder! Jeg har møtt en online som kan være aktuell kandidat og har sagt ja til barn om man kommer så langt. Jeg føler jeg må bli gravid NÅ. I går helst..

Kan ikke gå rundt å frykte for å få ett sykt barn. Det er lite sannsynlig. Er under 35

TS

Hvorfor innen tre måneder? Altså, du har to helt friske barn, hvorfor stresser du sånn? 

Anonymkode: 197e2...2b3

• Liker 6
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Hormoner. Mange opplever disse følelsene. Prøv heller å tenke rasjonelt, og ta hensyn til barna du allerede har i stedet.

Anonymkode: c99c9...2b8

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor innen tre måneder? Altså, du har to helt friske barn, hvorfor stresser du sånn? 

Anonymkode: 197e2...2b3

Jeg har hatt lyst på ett 3 barn i over ett år. Jeg føler bare at jeg må gjøre det før jeg blir enda eldre og barna større. Føler det er riktig tidspunkt i livet for MEG.

Jeg har fortsatt mye kjærlighet å gi 🥰 og mine 2 barn ville elsket ett søsken.

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt lyst på ett 3 barn i over ett år. Jeg føler bare at jeg må gjøre det før jeg blir enda eldre og barna større. Føler det er riktig tidspunkt i livet for MEG.

Jeg har fortsatt mye kjærlighet å gi 🥰 og mine 2 barn ville elsket ett søsken.

TS

Litt trist for dem å bli sendt bort halve tiden mens barnet som er 100% ditt blir værende alltid? Her kan d bli såre følelser..

Anonymkode: 28c92...2d8

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt trist for dem å bli sendt bort halve tiden mens barnet som er 100% ditt blir værende alltid? Her kan d bli såre følelser..

Akkurat DET er jo en problemstilling alle med mine-dine-våre har, da..

• Liker 1
Skrevet

Dersom enslige kvinner får hjelp til å bli gravide, mister barnet mer enn den andre moren eller faren. Barnet mister et helt slektstre, med besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner.

Anonymkode: 0ee6c...838

• Liker 2
Skrevet

Personlig hadde jeg vært fornøyd med to barn, spesielt mår man er enslig. Man vet aldri om man selv alltid vil være frisk nok til å være i 100% jobb, alle kan bli syke eller havne i en ulykke. Da sitter man plutselig der med syk kropp og nedsatt inntekt. Er man da enslig med 3 barn så kan det bli ekstra tungt. 
Jeg ville kost meg med de to jeg allerede hadde, skjemt meg selv bort når jeg hadde barnefri og kanskje skaffet meg en hund. 

Anonymkode: dba5f...8c3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er ufattelig trist. Men det er pappaen som har bestemt seg for å finne seg selv, bli lykkelig og ødelegge familien så jeg har ikke mye å si på det dessverre.

Skrevet

https://thembeforeus.com/hannah/

"I’d be lying if I said I never felt commodified. My experience as a DCP (donor conceived person) has made me realize that, sometimes, the most ethical thing to do is to not satisfy a want. When I hear how much you wanted me, I cannot also help but think about how my dad did not want me. He knew the goal of his actions was to create a child he would have nothing to do with. Do you understand how that can hurt? That your want is cancelled out by his lack of it?"
Subscribe and never miss a story! https://thembeforeus.com/#subscribe

• Liker 2
Skrevet

Dersom enslige kvinner får hjelp til å bli gravide, mister barnet mer enn den andre moren eller faren. Barnet mister et helt slektstre, med besteforeldre, tanter, onkler, fettere og kusiner.

Redd for at ts ikke ser teksten din eller?... Når alternativet er en fremmed så er klart donor best. Med en fremmed så kan det vise seg at svigermor er alkoholiker, onkel er pedofil, kanskje mannen selv har sinneproblemer og fillerister ungen en gang. Det skjer.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Redd for at ts ikke ser teksten din eller?... Når alternativet er en fremmed så er klart donor best. Med en fremmed så kan det vise seg at svigermor er alkoholiker, onkel er pedofil, kanskje mannen selv har sinneproblemer og fillerister ungen en gang. Det skjer.

Slutt å trekk inn unntak for normen. Hvordan tror du det er å være den som er donor unnfanget og ikke kjenner til identiteten til sin andre halvdel av genetisk slekts tre ? Bare den som selv har erfart det vet hvor vondt og sårt det kan være. Å skaffe seg et donor barn uten å tenke på langsiktige konsekvenser er veldig kortsiktig. Barndommen er dessveree fryktelig kort mens voksenlivet er den lengste perioden i vårt liv. Tenk å leve hele sitt voksne liv år etter år med å vite at din mor pga sin egoisme har fratatt deg din helhetlige identitet og føle deg forkastet og avvist fra ditt fars opphav. Er det nødvendig å skape ulykkelige mennesker ?

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Minner om avhengighet, som en alkoholiker, for eksempel. Høres ikke sunt ut. Og veldig egoistisk.

Anonymkode: 2780f...f95

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...