Gå til innhold

De som bor alene bør kun ha to til tre fysisk nære - samtidig er grensene åpen for arbeidsinnvandrere og testing på flyplass er frivillig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som reagerer på tiltakene? Ser ut som ledelsen prøver å ta de siste dråpene av rettigheter og verdighet fra de svakeste, for å løse denne situasjonen som vi er i på grunn av latterlige regler på arbeidsinnvandring og reise.
På arbeidsplassen min jobber utenlandske kolleger med en gang de kommer tilbake fra hjemlandet og mens de venter på testresultatet.
Og at det fremdeles ikke er obligatorisk å teste seg ved ankomst på flyplassene er bare hårreisende.

Og sånne tiltak som "De som bor alene bør kun ha to til tre fysisk nære" eller at de som er i karantene må "Holde økt avstand til andre voksne i husstanden" er bare latterlige. Skal regjeringen bestemme hvor nær jeg kan gå min mann i vårt eget hus hvis han skal i karantene? Seriøst?

Og folk her på forumet har lyst å kverke hverandre fordi noen gir en klem til mormor. Dette er dobbeltmoral på høyeste nivå, mest i fra politikerne våre. Lurer på hva de nye innstramningene blir i dag?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var det vel nye tiltak fra 31/10 ang arbeidere, at de må teste seg og at de må i 10 dagers karantene uansett. Så de skal vel ikke begynne direkte i jobb lenger. At du ikke vil holde deg unna din mann hvis han er i karantene er jo noen av grunnene til at smitten sprer seg, folk driter jo i tiltak så lenge det er kjipt for de selv. Jeg bor forresten alene og synes ikke det er problematisk med 2-3 nærkontakter. 

• Liker 1
  • Opprett ny...