AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 God Morgen. Drikker 2-3 kaffe om dagen, og skal i gang med prøving snart. Det kan i utgangspunktet ta mange mnd før jeg unnfanger, så det er jo dumt å leve som gravid før dette. Men dere som prøver. Kutter dere ut koffein i en bestemt periode i PP? Som for eksempel i dpo land eller før el? Evt reduserer inntaket? Anonymkode: 21e33...0fc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Jeg kuttet ut kaffe før vi startet prøvingen grunne overaktiv blære. Veldig greit å være avvent det, siden jeg er gravid nå. Men savner en god kopp kaffe, ja 😏 Anonymkode: 67b86...fb0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Lurt å i alle fall kutte ned, ja. Kanskje du kan trappe ned fra 2-3 til 1 kopp i første omgang? Det finnes vel en del forskning som antyder at koffein er ugunstig i denne sammenhengen. Anonymkode: 6f7b5...7ca
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Jeg drikker ikke kaffe men rundt 2 energidrikker hver dag. Men etter EL dropper jeg energidrikkene fram til mens. Ja kanskje det er dumt å leve som gravid fram til mens men for meg er det ikke en ofring. Det plager meg ikke, for jeg tenker det er verdt det om jeg blir gravid. Anonymkode: 9761b...4c4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Eg bytta ut til nescafe gull koffeinfri, då kan du drikke så mange du vil 😊 tok også 1-2 kopper vanlig i selskap f eks.. Glad eg hadde alternativ for det tok nesten 1 år.. lykke til med prøving 🙏 Anonymkode: 7adc9...6ab
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Har prøvd i snart 1,5 år og aldri egentlig hatt fokus på kaffe. Drikker vel fra 3-4 kopper per dag (mest om morgenen). Har nå siste mnd handlet inn koffeinfri kaffe som jeg varierer med slik at jeg nå er nede på 1 kopp med koffein. Får håpe det hjelper slik at jeg kan bli gravid... Men til spørsmålet ditt så ja, det er vel vist at koffein kan påvirke, men vil ikke tro at 2-3 kopper per dag har noe å si om dette er din eneste koffeinkilde Anonymkode: ae82d...75e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Jeg drakk som regel en kopp om morgenen og en kopp til i lunsjpausen på jobb mens vi prøvde. En gang i blant rakk jeg ikke den om morgenen og en gang i blant ble det en ekstra på kafé eller borte på besøk. I første svangerskap var jeg så kvalm at jeg ikke orket tanken på kaffe eller noe annet jeg ikke var nødt til å drikke for å få i meg væske i første trimester, og da kom jeg ut av vanen, så jeg drakk sjelden kaffe resten av svangerskapet og. Men i andre svangerskap drakk jeg 1-2 kopper kaffe daglig, det er innenfor anbefalingene. Anonymkode: 0de5c...96c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Drikker man mer enn 5 kopper kaffe daglig (eller tilsvarende mengde koffein), kan det redusere fruktbarheten med opptil 50% (!). Det er ikke vist at mengder tilsvarende 2-3 kopper kaffe påvirker fruktbarheten i noen grad. Jeg valgte å kutte kaffen til anbefalt gravid-mengde i dpo-land, altså 1-2 kopper kaffe. Ellers drakk jeg som vanlig 2-3 kopper dagen. Anonymkode: 4b05b...97e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Jeg har vært gjennom 7 ivf forsøk hvor jeg drakk kaffe som vanlig heøe tiden. 2-3 kopper daglig. Men på siste forsøket gikk jeg inn for å kutte ut koffein helt 2-3 mnd før forsøket og ble gravid Anonymkode: ce572...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå