AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Jeg jobber turnus. Fra 06.00 til 18.00 i en periode, så fri i 9 dager. Han jobber vanlige dager 08.00-16.00 +pluss ekstra helg nå og da. Han er en slumrer! Altså den jævla alarmen holder på i 3 kvarter før han står opp! Har prøvd lenge å si han må venne seg på å ha seg opp så fort han våkner, men nei. Det skal slumres, og selve alarmen kan ringe i 10 min før han slumrer på nytt! Samme gjelder hvis jobben gjør at han må opp midt på natten! Det skal slumres! Jeg er så lei! Får ikke sove utpå en eneste dag når jeg har fri pga den helsikkes slumringa hans, jeg sliter selv med sammenhengende søvn på natten, og får illefall ikke til å sove igjen etter å ha hørt på vrælet i tre kvarter på morningen. Så hvordan kan jeg ta dette opp med han? Han hører ikke på meg, har prøvd å tatt det opp med han utallige ganger, men han mener jeg ikke har noe å klage på siden jeg har fri likevel. Hjelp! Anonymkode: 870a7...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Han driter i dine behov da, tenker kun på seg selv. Har han empati? Hvis ikke klarer han ikke å tenke på andre enn seg selv, og vil derfor at andre bare skal tenke på han. F.eks, hvis han er voldelig så kan han late som han er kjempelei seg fordi du da skal gi han sympati og syntes synd på han. Du skal aldri syntes synd på deg selv. Du skal helst ha minst mulig fokus på deg selv. Kun meg, meg, meg. Og folk tror det finnes ulike grader av ondskap. Det gjør ikke det, har man ikke kjærlighet så kan man bare ikke gjøre eller føle noe godt for noen andre. Alltid bare en belastning og de koser seg med det, for skadefryd er det eneste som er igjen uten empati. Anonymkode: 40c01...433 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Eget soverom eller soviro i ørene. Som slumrer selv vet jeg at det gjør fysisk vondt og ødelegger dagen helt om jeg må opp kjapt om morgenen. Har på slumring hvert 10 minutt i en time, men det ringer bare noen sekunder hver runde da. Anonymkode: 12c32...fa7 1
Lava Anne Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 (endret) Det er dårlig gjort. En ting er å slumre litt, men bør i det minste skru av alarmen med en gang når man har samboer. Endret 5. november 2020 av Lava Anne 1
Gjest theTitanic Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber turnus. Fra 06.00 til 18.00 i en periode, så fri i 9 dager. Han jobber vanlige dager 08.00-16.00 +pluss ekstra helg nå og da. Han er en slumrer! Altså den jævla alarmen holder på i 3 kvarter før han står opp! Har prøvd lenge å si han må venne seg på å ha seg opp så fort han våkner, men nei. Det skal slumres, og selve alarmen kan ringe i 10 min før han slumrer på nytt! Samme gjelder hvis jobben gjør at han må opp midt på natten! Det skal slumres! Jeg er så lei! Får ikke sove utpå en eneste dag når jeg har fri pga den helsikkes slumringa hans, jeg sliter selv med sammenhengende søvn på natten, og får illefall ikke til å sove igjen etter å ha hørt på vrælet i tre kvarter på morningen. Så hvordan kan jeg ta dette opp med han? Han hører ikke på meg, har prøvd å tatt det opp med han utallige ganger, men han mener jeg ikke har noe å klage på siden jeg har fri likevel. Hjelp! Anonymkode: 870a7...7c8 Eget soverom er løsningen. Det er grusomt å bli vekket av andres slumring og det er grusomt for en slumrer å stå rett opp. Dere er forskjellige og trenger forskjellige rom før dere blir sure på hverandre for alvor.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Har dere barn som skal opp? I så fall regner jeg med at det er han som må stå for den jobben en del dager siden du drar så tidlig? Dette skaper garantert ikke noe god stemning, og ingen god start på dagen for noen av dere! Her må mannen rett og slett skjerpe seg og ta hensyn! Hvis dere ikke har barn, ville jeg faktisk overnattet et annet sted en friperiode, bare for å markere hvor mye det faktisk betyr! Kanskje du har ei venninne eller noe familie i nærheten du kan "alliere" deg med? Jeg var litt i samme båt som deg før vi ble skilt, og følte til slutt at det ble mitt ansvar at han kom seg på jobb, i tillegg til barna. Dette var medvirkende til at det ble slutt! Man bor da sammen fordi man er glad i hverandre og de man er glad i, behandler man med respekt! Anonymkode: 151c2...501 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Jeg hadde sagt i fra først og gitt mannen et ultimatum: enten står du opp med en gang, eller så skal slumremuligheten ut av mitt soverom! Hvis det ikke hjalp hadde jeg satt handling bak ordene og tatt stormen som kanskje kom. Der må det settes hardt mot hardt og han må bli voksen. Anonymkode: 89ca8...2c2 2
Gjest ti10 Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Jeg hadde sannsynligvis knust den forbanna telefonen hans! (Går ut fra at det er den som er vekkerklokken) Men kan du ikke bare ta telefonen og slå den av eller bære den ut av rommet? Så lærer han kanskje til neste dag?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Dette kunne ikke jeg heller levd med, men eget soverom ville ikke vært første løsning jeg vurderte. Heller siste. Det finnes vekking som durer på armen (Fitbit? Aktivitetsarmbånd? Smartklokke? Har ikke satt meg inn i det), kanskje det er bedre? Ellers så jeg reklame for et slags pannebånd med høyttaler i som egentlig er for de som sovner til lyd/musikk, kanskje det kan brukes? Anonymkode: fca50...4d3
Pappi Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han driter i dine behov da, tenker kun på seg selv. Har han empati? Hvis ikke klarer han ikke å tenke på andre enn seg selv, og vil derfor at andre bare skal tenke på han. F.eks, hvis han er voldelig så kan han late som han er kjempelei seg fordi du da skal gi han sympati og syntes synd på han. Du skal aldri syntes synd på deg selv. Du skal helst ha minst mulig fokus på deg selv. Kun meg, meg, meg. Og folk tror det finnes ulike grader av ondskap. Det gjør ikke det, har man ikke kjærlighet så kan man bare ikke gjøre eller føle noe godt for noen andre. Alltid bare en belastning og de koser seg med det, for skadefryd er det eneste som er igjen uten empati. Anonymkode: 40c01...433 Dette var drøye påstander og raske slutninger, det sier vel mer om deg enn om trådstarter og hennes forhold. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, Pappi skrev: Dette var drøye påstander og raske slutninger, det sier vel mer om deg enn om trådstarter og hennes forhold. Nei, det sier ingenting om meg det der. Godt forsøk da. Anonymkode: 40c01...433
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Og enkelte hadde ikke spurt om mer tid, dersom de noen gang tenkte på andre enn seg selv, eller fant glede i å være en belastning for andre. Anonymkode: 40c01...433
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Eller ikke* fant glede i å være en belastning. Anonymkode: 40c01...433
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Sånn var samboeren min. Helt til jeg ga han klar tale om at det var fullstendig uaktuelt å ødelegge min mulighet til å sove litt lenger på grunn av den jævla slumringen. Å gjett hva, nå står han opp på første ringing og har faktisk bedre morgener! Han er ikke like grumpy og trøtt, nettop fordi han ikke bruker en halvtime på å slumre, våkne, slumre og våkne. Anonymkode: 85c63...b67 3
Pappi Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det sier ingenting om meg det der. Godt forsøk da. Anonymkode: 40c01...433 Ikke akkurat noe forsøk, folk leser jo selv hva du sier.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Her i huset får den som trenger den behagelige sengen mest sove der og den andre sover et annet sted, på sofaen eller ekstraseng. Jeg slumrer alt mellom 0 til 2 timer. Mannen snorker, jeg snorker. Helt håpløst å sove sammen. Da får ingen sove. I neste bolig har vi egne soverom. Anonymkode: 9d4e0...f7f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 Eget rom, eller ha klokka på din side, og slå av alarmen etter 20 sekunder. Hvis ikke han våkner, så kommern forseint, det var synd for han Men da lærer han kanskje Anonymkode: 94b51...75e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 Dump ham!! Og finn deg en ordentlig mann! Anonymkode: f0aa4...a68 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dump ham!! Og finn deg en ordentlig mann! Anonymkode: f0aa4...a68 Og slutt å syntes synd på han. Han er ansvarlig for seg selv, det er ikke andre sin jobb å bære hans smerte, følelser eller liv. Anonymkode: 40c01...433 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå