Gå til innhold

Sykepleiere, hvo ofte jobber dere julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enten dag-, kvelds- eller nattevakt? 
Jobber dere en av vaktene hvert år? Annethvert år?

Anonymkode: 3f2d1...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste årene har jeg jobbet annethvert år. 

Anonymkode: 28f27...dbb

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste årene har jeg jobbet annethvert år. 

Anonymkode: 28f27...dbb

Samme her:)

Skrevet

Annenhvert år.

Skrevet

Vernepleier. Har vært uheldig med turnusen min og derfor jobbet julaften 3 år på rad! I år har jeg fri, men pga arbeidshelg like etterpå jobber jeg 25, 26 og 27. Har aldri hatt «juleferie» 

Anonymkode: e4bc3...694

• Liker 1
Skrevet

Har ofte hatt dagvakt, men det har jeg tatt på meg frivillig når jeg ikke allerede har det på turnus. Aftenvakt hadde jeg for 2 år siden og har det igjen i år, dette pga jeg jobber på legevakt med få ansatte. Der jeg jobbet tidligere hadde jeg ofte dagvakt, men seinvakt kun 1 gang på 12 år (det var utrolig flaks). 100% stilling begge stedene. 

Anonymkode: 0d239...7b0

• Liker 1
Skrevet

Vi har regel om at kveld på julaften går på omgang mellom alle ansatte, og at man ikke skal jobbe kveld oftere enn hvert 4. år. 
Dag er en helt annen sak. Vi i full stilling risikerer å jobbe dag nesten hvert år, om det ikke er på frihelg fex.

• Liker 2
Skrevet

Hvert fjerde år her, skjønner jeg er heldig. Jobber da annenhver gang dag og kveld, men vi kan bytte om noen vil. Er som regel alltid noen som helst vil være på jobb. ☺️

Anonymkode: 8f2f1...039

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette koker ned til et matematikkstykke.

Siden du trenger omtrent seks personer for å fylle et helkontinuerlig arbeidsår, vil man statistisk sett ha en av de tre nevnte vaktene hvert andre år.

Skrevet

Jobber annethvert år, de prøver å tilpasse slik at man veksler på dag og kveld(todelt), men det lar seg ikke alltid gjøre. 

Anonymkode: feef6...29b

Skrevet

Hvert 3. år. Men jeg jobber natt og vi er tre spl. som rullerer. 

Anonymkode: a7b01...655

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Annenhvert år. Har da gått mest i dag eller kveld... Husker ikke om jeg har gått natt. 

Skrevet

Vi rulerer jo etter hvem som er neste, laget en liste på dette så vi har oversikt.

Men det er jo ALLTID noen som må prøve å bytte da vet du, kommer med hersketeknikken at de har barn. Tror de er mer viktig enn andre.

Nei kvinne, du er ikke mer viktig enn folk uten barn.

Anonymkode: fca4b...340

• Liker 2
Skrevet

Juleturnus hos oss er hver 3. Jul. Det er delt i faste puljer. Altså jul det ene året, romjul det andre året og nyttår det 3. året. Så er det jul igjen det 4. året. Ex så vet jeg allerede om hva jeg skal jobbe i 2023. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi rulerer jo etter hvem som er neste, laget en liste på dette så vi har oversikt.

Men det er jo ALLTID noen som må prøve å bytte da vet du, kommer med hersketeknikken at de har barn. Tror de er mer viktig enn andre.

Har aldri opplevd det. Jeg tilbød meg derimot å jobbe kveld istedet for dag mange julaftner når jeg selv var barnløs fordi jeg hadde familie lagt unna og ville ikke sitte alene på julaften men heller jobbe

• Liker 1
Skrevet

Vi følger vanlig turnus, så jobber man 100% så er det store sjanser for at man jobber 24 desember hvert år. Men er man tidlig ute så kan man få fri, da vi har litt mindre brukere på bygget i jula. Her er det førstemann til mølle, så fremst det ikke er de samme som alltid får fri. Selv hatt veldig flaks de siste årene og kun jobbet dagtid eller natt 24.

I år jobber jeg dag 24, kveld 25 og 26, dag 27 og 28, nyttårsaften er også min i år. er jo min helg i år, så da ser det jo ut til at jeg får de neste 2 julaftner, hvis ikke turnus endrer seg drastisk.

Anonymkode: 38c89...be7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en hersketeknikk å være ærlig på at man ønsker seg fri på grunn av barna.

Det du skriver avslutningsvis, derimot, er et talentløst forsøk på hersketeknikk.

• Liker 1
Skrevet

Vi jobber julekvelden hvert 6 år og julaften dagvakt hver 6 år. Er da altså på jobb hver 3 julaften, men annenhver gang dag og kveld. Har egne nattevakter der jeg jobber, så det er de som rullerer på det. 

Anonymkode: fc777...279

Skrevet

Hver 3 år jobber spl julaften på sykehuset jeg jobber, er egen helligdag turnus for dem

Skrevet

Annenhvert år jobber jeg enten natt, dag eller sein. Noe sjeldnere sein da det ofte er noen som tilbyr seg å jobbe seinvakt fordi de ikke har barna hos seg det året o.l.

Jobber annenhvert år jul/ nyttår. 

Anonymkode: eab5e...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...