Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30, og begynner å få litt panikk. Babyen i magen er mye våken på natta. Nå har han holdt på siden jeg la meg klokken 23, og det er umulig å sovne. Jeg våkner ofte på natta av at han turner og sparker.

Betyr det at han vil være sånn når han kommer ut også? Mener å huske babyer sover nesten hele tiden?

Anonymkode: 353a8...080

Skrevet

Tja, tror neppe det er noen forskning som tilsier det. Jeg har vært gravid med 2 svært aktive babyer i magen. Førstemann kom ut full av energi og har holdt oss våkne på natta siden. Han er 3,5 år nå. Andremann var også veldig aktiv i magen, og er veldig aktiv utenfor magen. Men hun sover så langt godt både natt og dag. 5 mnd. 

Anonymkode: e4e63...15b

Skrevet

Min var det. Han sov lite i magen og sprellet konstant. Sov ingenting som nyfødt. Sånn er han ennå, to år etter. Må være mer ute enn de andre barna i barnehagen fordi han har så mye energi at han går på veggen hvis ikke 😅 Men alle er forskjellige, jeg har hørt begge deler :)

Anonymkode: 13c8f...7d9

Skrevet

Aktiv babyk magen ga mentalt kvikk, våken og engasjert unge utenfor ,agen :)

Anonymkode: 9f983...a28

Skrevet

Dette er nok like individuelt som det finnes mennesker. Ingen av mine var aktive i magen på natten, men de har hatt/har fremdeles lakenskrekk begge to.

Skrevet

Altså, det er bare å innstille seg på våkenetter for det er svært få babyer som sover natta gjennom fra dag 1. De aller aller fleste er mye våken på natta, særlig i starten. De eier nemlig ikke døgnrytme før de er noen mnd gammel. De aner ikke om klokka er 10 eller 03. 

Anonymkode: 5d07f...8bb

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener å huske babyer sover nesten hele tiden?

Dette stemmer på en måte, men de fleste babyer sover jo ikke mange timer sammenhengende.

Mine barn har vært veldig aktive i magen, men har sovet godt på natten som babyer (våknet hver 2. time for melk). På dagtid har de kun sovet med mye støtte, som bæring i bæresele/sjal frem til vogn ble godtatt rundt 6 måneder. De fleste babyer i magen sover når du beveger deg fordi bevegelse er søvndyssende, og er våken når du hviler. Nå er mine barn 1 og 4 og sover 11-12 timer sammenhengende om natten og det er full turbo hele dagen, det blir mye utetid og vi er en veldig aktiv familie. Minste sover noen timer i barnehagen. 

Anonymkode: 7ad04...3b7

Skrevet

Aktiv baby i magen = aktiv baby utenfor stemte godt her.

Anonymkode: c2bdb...9aa

• Liker 2
Skrevet

Ikke tro på det alle sier om at nyfødte sover hele tiden! Jeg tok det som en selvfølge med nr. 1, og ble ufattelig skuffet og nedbrutt over at det ikke stemte. Nr. 2 sov derimot mer, så det kan gå begge veier.

Anonymkode: bf094...e1d

• Liker 1
Skrevet

Superaktiv i magen, samme utenfor. Han er ekstrem aktiv enda... Nå er han 12!

Anonymkode: 81cd5...1e9

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer på en måte, men de fleste babyer sover jo ikke mange timer sammenhengende.

Mine barn har vært veldig aktive i magen, men har sovet godt på natten som babyer (våknet hver 2. time for melk). På dagtid har de kun sovet med mye støtte, som bæring i bæresele/sjal frem til vogn ble godtatt rundt 6 måneder. De fleste babyer i magen sover når du beveger deg fordi bevegelse er søvndyssende, og er våken når du hviler. Nå er mine barn 1 og 4 og sover 11-12 timer sammenhengende om natten og det er full turbo hele dagen, det blir mye utetid og vi er en veldig aktiv familie. Minste sover noen timer i barnehagen. 

Anonymkode: 7ad04...3b7

Bare for TS å opp å løpe på natta og helst sove hele dagen 😅😂

Anonymkode: 168a0...a1f

Skrevet

Jenta mi var veldig aktiv i magen, hele døgnet. Men hun har til nå vært den roligste babyen av alle i barselgruppa, og utvilsomt den som sover mest. Hun ammes på natten, men har ellers sovet godt hele natten siden hun var nyfødt. Har hatt to våkenetter til nå (hun er 7,5 mnd) og da hadde hun ørebetennelse. Hun er en veldig avslappet, rolig og tålmodig baby når hun er våken også.

Anonymkode: 1b1ce...3eb

Skrevet

Gutten min var en slik. De første 5 årene etter han kom ut så gikk han ikke ett eneste skritt, han løp. Det er så gøy. 😁

Skrevet

Jeg googlet dette da jeg var gravid med lillesøster. Det føltes som hun aldri var i ro i magen, og det kjentes som hun var betydelig mer aktiv enn storesøsteren (som jeg tenkte var en ganske aktiv baby da jeg var gravid med henne). Det var ofte vanskelig å sove på natten. Mamma fortalte at jeg var veldig aktiv i magen og broren min rolig, og jeg sov dårlig og var urolig som baby og var et viltert småbarn, mens han var "helt vanlig". Men her var lillesøster veldig rolig da hun kom ut. Hun har så langt (9 mnd. nå) vært en rolig baby. De første ukene sov hun nesten hele døgnet. 

Anonymkode: 53d96...945

Skrevet

Storebror var aktiv i magen men en sovebaby. Lillebror er nå aktiv i magen så får vi se hva han blir når han kommer ut. Drt er slitsomt å bære baby utenfor magen, mye inntrykk og lærling, tyngdekraft mye større enn inni livmoren osv... Så baby sover nok mer utenfor enn inni uansett 😉 i tillegg er det vel vanlig at baby er aktiv i magen når du er i ro (når du beveger deg bysses hen i søvn), så man merker det jo godt når man ligger stille på kvelds og nattestid. Jeg våker hver natt av aktivitet i magen og kan holdes våken både en og to timer før han roer seg igjen... 

Anonymkode: 8d4f2...f18

Annonse
Skrevet

Har ikke stemt het iallefall. 

Anonymkode: 7aadf...313

Skrevet

Den mest aktive av mine tre barn, da de var i magen, har vært det klart roligste barnet utenfor magen. 

Skrevet

Ekstremt aktiv i magen - fikk aldri sove, for hun sparket og styrte hardt hele tida. Fem måneder og fortsatt like aktiv. Sover ikke mer enn en halvtime sammenhengende på dagtid, men sover greit på natta - men sovner ikke ordentlig før tolv 😴 Men veldig tidlig ute motorisk, fornøyd og blid - men kjenner det er slitsomt å gå hjemme med den propellen hele dagen 🙈 

Anonymkode: 32e8d...538

Skrevet

Baby1: kjempeaktiv i magen, våken hele natta osv, lik når han kom ut. 

Baby 2: milde bevegelser i magen, sov store deler av natta og generelt rolig av seg, lik når hun kom ut. 

Så her stemte det veldig godt at de var like i magen som på utsiden

Anonymkode: 5745c...722

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt aktiv i magen - fikk aldri sove, for hun sparket og styrte hardt hele tida. Fem måneder og fortsatt like aktiv. Sover ikke mer enn en halvtime sammenhengende på dagtid, men sover greit på natta - men sovner ikke ordentlig før tolv 😴 Men veldig tidlig ute motorisk, fornøyd og blid - men kjenner det er slitsomt å gå hjemme med den propellen hele dagen 🙈 

Anonymkode: 32e8d...538

Akkurat likt her 😅 en akrobat i magen, jordmor slet med å måle hjerterytme for han låg aldri i ro lenge nok til å gi hvilepuls 😅 han alltid svært sterk og god motorisk utvikling. Sover aldri mer en 30 min på dagtid, men nå kan det se ut som at det blir litt mer sammenhengende søvn på natten. Er fem mnd nå og kjeder seg når det kun er meg hjemme 😅 er begrenset hvor mye jeg kan svinge, hompe, kaste lett i luften (holder fast hele veien) i løpet av en dag slik han liker best 😅 så her stemmer det i allefall til nå 🤣

Anonymkode: 35ffe...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...