lillesky Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 (endret) I sommer har jeg fått mitt første etterlengtede TØRKESTATIV! Nå har jeg hengt ut sengetøy på det, og venter spent til det er tørt. Men jeg trenger noen tips fra dere med tørkestativ-erfaring! 1. hvor kan man henge klypene? Og hvordan? Jeg har dem i en liten boks. Denne fra Ikea: 2. hva henger dere ut? Alt? Jeg har tørketrommel også, og den er svært praktisk. 3. flere gode tips? Alle tips mottas med stor takk! Jeg er hyelt ny på denne fronten... Ja, og hvordan bærer dere ut tøyet? Jeg har brukt en Ikea-pose. Men vått tøy og papir... Tja! Vaskerommet er nemlig i kjelleren, så jeg må bære det våte tøyet opp. Endret 1. august 2005 av lillesky
Sommerfugl Skrevet 1. august 2005 #2 Skrevet 1. august 2005 Jeg har ikke tørketrommel, så jeg henger alt tøyet på tørkestativ. Henger alt ut unntatt undertøy (har ikke behov for at naboene skal se det). Klyper bruker jeg ikke, men det er vel greit med den beholderen du har. Jeg trenger ikke bære klærne langt heller, så jeg vet ikke hva det er lurt å bære i. Hva med en stor blå plastpose fra Ikea?
Binke Skrevet 1. august 2005 #3 Skrevet 1. august 2005 Kan du ikke bære ut klærne i en stor plast-balje? En sånn som likner på den klype-kurven du har, bare i str XL? Tror du får kjøpt sånne på OBS, Jysk, IKEA, div møbelforretninger etc.
Gjest Embla s Skrevet 1. august 2005 #4 Skrevet 1. august 2005 I sommer har jeg fått mitt første etterlengtede TØRKESTATIV! Nå har jeg hengt ut sengetøy på det, og venter spent til det er tørt. Men jeg trenger noen tips fra dere med tørkestativ-erfaring! 1. hvor kan man henge klypene? Og hvordan? Jeg har dem i en liten boks. Denne fra Ikea: 2. hva henger dere ut? Alt? Jeg har tørketrommel også, og den er svært praktisk. 3. flere gode tips? Alle tips mottas med stor takk! Jeg er hyelt ny på denne fronten... Ja, og hvordan bærer dere ut tøyet? Jeg har brukt en Ikea-pose. Men vått tøy og papir... Tja! Vaskerommet er nemlig i kjelleren, så jeg må bære det våte tøyet opp. ← 1.Jeg har klesklypene i en bitteliten bærepose som jeg henger fast på tørkestativet med, ja nettopp - en klesklype! (eller jeg lar klesklypene stå igjen på snorene). 2. Jeg tørker som regel håndklær og sengetøy og truser/sokker/ordinære t-skjorter som det ikke er så farlig med, osv. i trommel. Blir mykere da, også tar det så mye plass på snoren. Alt annet henges på snor! 3. Hvis du har stativet ute, må du være obs på pollen. Ellers kan du glede deg til tøy som dufter friskt av UTE-TØRKING! Ingen ting slår det 4. Kjøp deg en tøykurv i plast. JEg kjøpte min på IKEA i sin tid. Det må være hanker så den er lett å bære med tungt vått tøy i, også er det fordel om den ikke er helt tett, dvs luftehull, i fall tøyet blir liggende en liten stund der (men det skal det jo ikke ) Lykke til med tøy-tørke-tilværelsen!
Kittykat Skrevet 2. august 2005 #5 Skrevet 2. august 2005 (endret) Men jeg trenger noen tips fra dere med tørkestativ-erfaring! 1. hvor kan man henge klypene? Og hvordan? * Jeg bruker ikke klyper. Jeg bruker kleshengere til gensre, t-skjorter og andre klesplagg som kan henge. 2. hva henger dere ut? Alt? Jeg har tørketrommel også, og den er svært praktisk. * Alt som kan tørkes i tørketrommelen går i tørketrommelen. Resten henges ut til tørk. 3. flere gode tips? Alle tips mottas med stor takk! Jeg er hyelt ny på denne fronten... * Kleshengere er kjekt å ha ;-) Hvis du har barn, så selger ikea barnekleshengere i tillegg til vanlige kleshengere. Ja, og hvordan bærer dere ut tøyet? Jeg har brukt en Ikea-pose. Men vått tøy og papir... Tja! * Jeg bruker skittentøyskurver.....så lenge de ikke er fulle av dritt o.l. i bunnen. Eller hvis det ikker så mange plagg som skal henges opp, så bærer jeg det bare ut selv. Endret 2. august 2005 av Kittykat
Fakse Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Ser du har fått de fleste gode rådene som trengs her, så jeg vil bare føye til en liten ting. Pass på at klærne henger luftig, og heng dem opp med en gang. Da unngår du at klærne begynner å lukte surt, spesielt om du tørker klær på et sted med litt dårlig luftsirkulasjon. Om det likevel skulle skje, søker du etter råd på KG, for mange har hatt problemer med sure klær før deg Det jeg mener med å henge klær luftig er f.eks å henge en t-skjorte opp med to klesklyper, i stede for å henge den dobbel over snora. Dette er spesielt viktig med tykke klær og klær som bruker lang tid på å tørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå