Gå til innhold

Rykker vi tilbake til start ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

I morgen kjem dommen ifra regjeringen om Norge på nytt stenges ned igjenn, og vi er tilbake til start  slik det var i mars /april .   Forsjellen fra i vår er at da viste ikkje folk flest omfanget av Covid -19 spredningen, og mange drog med seg  viruset hjem  fra utlandet.   Vi hadde en stund spredningen under en viss kontroll, men mange har trodd av kvardagen var begynt å vende tilbake, og gjitt mer eller mindre blaffen.

Dersom ein nå ikkje får spredningen under kontroll, og folk flest begynner å skjerpe seg er eneste muleghet å " Rykke tilbake til start " og vi må belage oss på å ha Covid-19   trusselen hengende over oss i overskueleg framtid.           

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler veldig sterk på at Norge stenges ned igjen i morgen!

• Liker 2
Skrevet

Det kommer kraftfulle tiltak, men nedstenging er først aktuelt om et par uker DERSOM kommende tiltak ikke viser effekt fort. Ref Guldvog.

• Liker 5
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
8 minutter siden, Kanonym skrev:

Tviler veldig sterk på at Norge stenges ned igjen i morgen!

Håper vi alle  kan ønske hverandre GODT NYTTÅR  v/  årskiftet 2020/   2021 m/ en vaskine tilgjengeleg slik som er blitt antydet.    

Skrevet
6 minutter siden, LastSummer skrev:

Det kommer kraftfulle tiltak, men nedstenging er først aktuelt om et par uker DERSOM kommende tiltak ikke viser effekt fort. Ref Guldvog.

Nettopp! Og dette er Norges sin befolkning sin siste sjanse til og skjerpe seg. Håper folk gjør det!!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tror de kommer med for milde tiltak.. Smitten kunne vært betydelig mindre i samfunnet nå om de hadde gjort jobben sin bedre og hatt strengere tiltak før..

Endret av NorthernLight
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Det er ingenting som tyder på en ny lockdown nasjonalt siden de ikke ville la det gå utover de yngste igjen, men at det kan ha noen kraftfulle tiltak som påvirker oss voksne er godt mulig. Folk må skjerpe seg!

Endret av Lasox
Skrevet

Håper de stenger ned fra og med neste uke. Altså, skoler og barnehager og alt som kan stenges! Om ikke annet krysser jeg alt jeg har for at ikke studenter får lov til å ha praksis eller fysisk oppmøte til undervisning. 

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, Blueblizz skrev:

Håper de stenger ned fra og med neste uke. Altså, skoler og barnehager og alt som kan stenges! Om ikke annet krysser jeg alt jeg har for at ikke studenter får lov til å ha praksis eller fysisk oppmøte til undervisning. 

Hva er det som feiler deg? Lider du av angst eller er du bare generelt hysterisk?

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, Lasox skrev:

Det er ingenting som tyder på en ny lockdown nasjonalt siden de ikke ville la det gå utover de yngste igjen, men at det kan ha noen kraftfulle tiltak som påvirker oss voksne er godt mulig. Folk må skjerpe seg!

Enig det skjer ikke enda. Men det kan bli siste utvei om noen uker. Tror da at de velger en lignende variant som Tyskland sin. Lock down « light» med skoler åpne.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, J.E skrev:

Enig det skjer ikke enda. Men det kan bli siste utvei om noen uker. Tror da at de velger en lignende variant som Tyskland sin. Lock down « light» med skoler åpne.

Det kan godt hende om ikke ting endrer seg raskt.

Skrevet
Akkurat nå, Lasox skrev:

Det kan godt hende om ikke ting endrer seg raskt.

Ja det kan skje raskt. Ca om to uker tipper jeg, hvis de avventer nye tiltak. Men det kan skje før hvis innleggelser øker veldig raskt. Det er vel helsevesenet sin kapasitet og beregninger om hvor mange som forventes trenge innleggelse dette faller på. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, LastSummer skrev:

Syns de bare sier det hele tiden jeg, nå er det alvor, dersom hvis blabla.

men la oss si de må «stenge ned» mer neste uke, tror dere de da vil stenge all medisinsk behandling, fysioterspi, psykologer osv osv slik de gjorde i vår? Det er jo litt krise isåfall. Holder det med å stenge alt annet av feks  restauranter,  tre ingssentre og sånt?

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, rosemarin skrev:

men la oss si de må «stenge ned» mer neste uke, tror dere de da vil stenge all medisinsk behandling, fysioterspi, psykologer osv osv slik de gjorde i vår? Det er jo litt krise isåfall. Holder det med å stenge alt annet av feks  restauranter,  tre ingssentre og sånt?

Jeg mener en-til-en behandlingstilbud kan, og bør, holdes åpne for de som trenger det.

Er mer skeptisk til restaurant, uteliv, konserter og lignende arrangementer, hjemmefester, treningssentre, kor og dansekurs (o.l. innendørs), juleshopping på kjøpesenteret, universiteter og vgs. 

Vil også ha påbud om hjemmekontor der det går an.

Vi klarer det i noen uker..

Skrevet
46 minutter siden, rosemarin skrev:

Føler meg ganske sikker på at psykologer og fysioterapi og lignende ikke stenger ned. Det hadde altfor store konsekvenser og etter smittevernstiltak er det nok ikke der smitten skjer mest. Jeg tror treningssentre, og utelivsbransjen må stenge. Tror ikke skoler stenger men mulig rødt nivå. Jeg tror ingen av delene skjer idag. Men om et par uker hvis smitten ikke går ned.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi rykker tilbake til start, men at tiltakene endres noe. De kommer sikkert ikke til å stenge ned skolene, men innfører andre nye tiltak. Uansett hva det er så får vi stå i det. Vi klarer det. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Håper vi alle  kan ønske hverandre GODT NYTTÅR  v/  årskiftet 2020/   2021 m/ en vaskine tilgjengeleg slik som er blitt antydet.    

Vaksiner kommer ikke på en god stund, kanskje aldri. Så ja, den vestlige verden sliter nå, og med tiltakene så vil vi være som den tredje verden om noen år. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Blueblizz skrev:

Hvorfor vil du at skoler og bhg skal stenges? Det er jo ikke der mesteparten av smitten kommer fra. Hvorfor ønsker du at sårbare barn ikke skal få komme seg ut av huset? og at foreldre må droppe jobben for å være hjemme med barn og da tjene mindre?

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Kanskje må vi leve med denne pandemien i overskueleg framtid, og vi må bare belage oss på at mange sosiale arangemanger  slik vi kjenner dem idag er utgått på dato.  Ingen vet forløbi om en vaskine vil bli effektiv mot Covid-19 viruset.        Pandemien kommer til å føre  verdensamfunnet  mange år tilbake i tid, både økonomisk og matrielt.

Arbeidsledigheten vil øke drastisk de nermere årene om ein ikkje får pandemien under kontroll.   Eg ønsker ikkje å vera noen dommedags profet, men er bekymra for at vi kan gå fra verre til vondt.

Skrevet

Jeg sitter hjemme nå med en barneskoleelev i karantene pga smitte på skolen. Det er ikke noe moro å gå å vente på testing av små barn som gruer seg og å bekymre seg for at det skal komme symptomer. Det er smitte på mange skoler nå. Personlig ønsker jeg heller stengte skoler i noen uker enn å ha smittefaren hengende over oss. Føler imidlertid med sårbare barn med vanskelige hjemmeforhold.  Det blir ikke noen lett vinter. 

• Opprett ny...