AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Hei, Jeg er førstegangs gravid og har lest å sett litt på barnevogner, men usikker på hvilken vogn jeg bør velge. venter den lille i Januar og ønsker å kjøpe en vogn som er god på snø, å ujevnt terreng. Hva er fordeler og ulemper med de forskjellige vognene? Alle tips settes stor pris på! Anonymkode: 392c4...b7d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Hadde Stokke trailz til nr 1, Fordeler: Veldig god plass under vognen, stor bagdel, gode hjul og lett å trille på snø, grus og andre ujevne underlag. Ulemper: synes hjulene var litt for store i byen, vanskelig å snu/trille i butikker. Trodde kanskje sportsdelen skulle bli for åpen, men det var absolutt ikke noe problem. Valgte Bugaboo fox til nr 2, Fordeler: Enkel å trille, lang kalsje, litt mindre enn Stokke (fint for oss som bor i by), god plass i bagdel og sportsdel. Ulemper: ikke like god på ujevne underlag som Stokke trailz, litt liten plass i understellet. Anonymkode: 6356c...f30 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Britax Go Big. Anonymkode: 33992...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Emmaljunga 😀 Anonymkode: c2d27...274 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 Se 'den store barnevogntråden' på toppen av sida ,) Anonymkode: f0162...e82 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Dette kommer veldig an på hva du skal bruke vognen til, hvor du bor (bygd/by), om den skal inn og ut av bilen flere ganger daglig, om du skal løpe med den på asfalt, trille på grusveier eller gå på kjøpesenter. Anonymkode: 93412...276
Kassiopeia8 Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Støtter personen over! Trenger flere bruksområder ☺️
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Se på den store barnevognstråden. Anonymkode: 2cdb5...4ef
Pappi Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 Hvis du ikke skal bruke den mye i byen og den skal brukes en del i snø så anbefaler jeg vogn av "tradisjonell" type, vogn med litt størrelse og 4 hjul. Hvis den skal brukes mye i by, på kollektivtransport, pakkes i liten bil osv så kan det være bedre med mer kompakt vogntype. 1
Kenelz Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Anbefaler å dra innom en butikk som selger barnevogner også får du «testet» hva som passer best deg ut i fra svarene du får her! Så får du testet inne i butikken om hvilken av dem som er best/komfortabel å holde/styre, osv. Hør med de som jobber der også finner de fram en barnevogn som er egnet til snø for eks. 😊
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 7 timer siden, Blatter skrev: Vi er fornøyd med bugaboo! Samme her😊 Anonymkode: 79f06...a96
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 10 timer siden, Blatter skrev: Vi er fornøyd med bugaboo! Ikke i snø! Anonymkode: ffabd...db7 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Vi har kjøpt Britax smile 3 og er kjempefornøyd 😃 Anonymkode: 478cc...949 1
Blatter Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke i snø! Anonymkode: ffabd...db7 Hvordan kan du vite om jeg er fornøyd med den i snø eller ikke?🤔 at du ikke er det får jo være din sak. Men jeg opplever at når en låser fremhjulene så er den vognen like god på snø som feks emaljunga. Det er til tider tungt å kronglete å trille vogn i løs snø og over snøkanter, men det er det med alle vogner. jeg er fornøyd med bugaboo på alle underlag jeg har trillet på. Asfalt, snø, grus, halvbrei skogssti. Men som med alt annet er det forskjellige meninger med alt. Det beste å prøve. Ulempen er jo at en ikke får prøvd på ulike underlag i butikken
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 Skal du bruke den på kollektivtransport? I bil? Skal du bære den mye i trapper? Skal du trille mye, i oppoverabakker? Ser du for deg å trille mye hvor det er folk og ting du må manøvrere rundt, eller blir det mest trilling rett frem på landeveien? Osv. Vi har Britax Go Big, og den er vi utrolig fornøyd med til vårt bruk. Den har innebygget demping i understellet, og kan dermed ha skumfylte, punkteringsfrie dekk, og likevel veldig god demping. Den fungerer veldig bra på trilling på skogsvei med grov pukk. Samtidig er den veldig lett å manøvrere på kjøpesentre og i byen. Den er også veldig lett å trille, noe som var viktig for oss, som bor et sted med mye og bratte bakker. Mye lettere å trille enn emmaljunga og stokke-vognene vi prøvetrillet. Den står på hjulene når den slås sammen, noe som er en fordel om man tenker på skit og sånt, men som gjør at den tar større plass i bilen enn en som slås helt flatt sammen. Den har lang kalesje, ekstra solskjerming, og barnet ligger godt skjermet inni den. Veldig gode, ergonomiske håndtak, eneste vognen jeg har sett hvor man kan holde hendene i nøytral stilling, altså håndflatene innover og tomlene opp. Den har vendbar sittedel, noe som var veldig viktig for oss. Fire hjul, også et must for oss - trehjulingene blir for ustabile opp og ned av fortauskanter og humper og dumper på skogsvei. I tillegg til at de blir alt for brede når man triller i trange butikker. Vi har en som kun sover ved trilling på dagtid, og trillet godt over en mil hver eneste dag i permisjonen.. Kjempefornøyd med vognen vår, men det er altså til vårt bruk. Trenger du en som blir veldig liten slått sammen, er ikke dette vognen for deg, ellers ser jeg ikke så mye negativt med den. Anonymkode: 0a9fc...e89 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke i snø! Anonymkode: ffabd...db7 Vi har trillet masse i snø de siste 3 årene, null problem. Anonymkode: 7a216...91e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 9.03, AnonymBruker skrev: Dette kommer veldig an på hva du skal bruke vognen til, hvor du bor (bygd/by), om den skal inn og ut av bilen flere ganger daglig, om du skal løpe med den på asfalt, trille på grusveier eller gå på kjøpesenter. Anonymkode: 93412...276 Jeg bor på bygda og liker best å gå turer på grusveier/turveier, trenger en barnevogn som det er plass til i bilen 🙂 Anonymkode: 392c4...b7d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på bygda og liker best å gå turer på grusveier/turveier, trenger en barnevogn som det er plass til i bilen 🙂 Anonymkode: 392c4...b7d Da tror jeg emmaljunga kan passe dere. 😄 Anonymkode: 1c230...b1b 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 Vær forberedt på at du kanskje må kjøpe flere barnevogner etter hvert - du får ikke en som gir deg alt du trenger de neste tre årene. Fokuser på hva som er viktigst for deg - første året ? Andre året ? Tredje året ? Eksempel : Nyfødt - god dypvogn - fjæring - lette å legge sammen, få i bil osv 8 måneder og oppover - mer behov for sportsdel - kombinasjon sove og trillevogn eller kjøpe to vogner ? Legger du vekt på at barnet skal kunne se deg når du triller det sittende ? Noen vogner kan brukes begge veier. 2 år ; kanskje du ønsker å trille mer på ujevnt underlag. Nå begynner mange barn å bli for lange til å sove i mange type vogner. Anonymkode: 1b665...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå