Gjest JannickeBa Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Dette er en hypotetisk situasjon, men jeg kom til å tenke på det mens jeg var på jobbreise et par dager i Oslo nylig. Hva om smittesporere hadde ringt meg med beskjed om at jeg måtte øyeblikkelig i karantene, fordi jeg hadde blitt oppgitt som nærkontakt til en smittet - hva skulle jeg gjort da? Jeg bor i Bergen og kjører ikke bil, så det er ingen måte jeg kunne kommet hjem på uten å bryte karantenen, slik jeg ser det. Jeg måtte vel bare ha buret meg inne på hotellrommet i 10 (?) dager? Og håpet at noen andre tok regningen.. Jeg tenkte ihvertfall ikke over det når jeg pakket, så jeg hadde gått tom for viktige medisiner på kort tid. Klærne mine hadde heller ikke vært så deilige å reise hjem med til slutt 🙄 Min mann hadde sittet alene hjemme med barn og hund imens. Og grøss og gru, hva om jeg faktisk hadde begynt å bli syk? Nå er ikke dette et SÅ sannsynlig scenario for meg, siden jeg ellers jobber hjemmefra og har mindre enn 5 nærkontakter til vanlig. Men det er jo faktisk noe man bør tenke på når man beveger seg langt vekk fra hjemstedet - er DU forberedt på at du kan få beskjed om å gå i karantene ASAP?
Anbefalte innlegg