Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at de venter med sex til de er gift?

Anonymkode: 961a6...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at de venter med sex til de er gift?

Anonymkode: 961a6...116

Ja, det stemmer ✌🏻

Anonymkode: 8da47...489

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Finn det ut, og rapportér tilbake.

Skrevet

Ja, det er en del av tiltakene deres mot smithespredning. 

Anonymkode: 8ac28...d2c

• Liker 7
Skrevet

Jeg har ofte tenkt på at det må være kjedelig hvis man etter bryllupet finner ut at man er totalt ukompatible seksuelt, og sånn generelt. I følge Smiths venners "regler", eller tolkning av bibelen, så skal man holde sammen for alltid etter giftemål. Eneste alternativ er å skille seg og være singel for alltid, med mindre forrige ektefelle dør. 

"Dating" på forhånd av giftemål varer såvidt jeg har forstått maks et år før man helst bør forlove seg. Jeg har inntrykk av at forlovelse varer maks et år også. Det er lov å bryte forlovelsen. 

De som gifter seg er også som regel veldig unge, typ 20 år. Så forplikter de seg til et helt liv med noen de har kjent i kanskje to år maks. 

Ekstremt imponerende hvis man får det til å fungere og trives i et slikt ekteskap da. Det "hjelper" vel på at begge parter blir oppfordret fra barndom til å alltid se etter muligheter til å forbedre seg selv. 

Anonymkode: 3f974...bbf

• Liker 4
Skrevet

Men de heter vel ikke smiths venner, de heter Brunstad Christian Church. Jeg har vært naboer med noen som er det. De var hyggelig og snille mennesker. De hadde 12 barn og 35 barnebarn, og ga 10% av lønnen sin til menigheten, så må være et hardt liv.

Anonymkode: 7593c...c1c

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de heter vel ikke smiths venner, de heter Brunstad Christian Church. Jeg har vært naboer med noen som er det. De var hyggelig og snille mennesker. De hadde 12 barn og 35 barnebarn, og ga 10% av lønnen sin til menigheten, så må være et hardt liv.

Anonymkode: 7593c...c1c

Alle kristne skal gi tiende, altså 10 % av inntekt, til kirka og/eller veldedig formål . Eller det man har råd til. 5 kroner om det er alt man kan avse den mnd :)

Anonymkode: 15eef...9de

• Hjerte 1
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2020 den 16.44):

Alle kristne skal gi tiende, altså 10 % av inntekt, til kirka og/eller veldedig formål . Eller det man har råd til. 5 kroner om det er alt man kan avse den mnd :)

Er dette noe alle kristne gjør? Også i Den Norske Kirken? 

Anonymkode: 6c2dd...9f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2020 den 1.33):

Jeg har ofte tenkt på at det må være kjedelig hvis man etter bryllupet finner ut at man er totalt ukompatible seksuelt, og sånn generelt. I følge Smiths venners "regler", eller tolkning av bibelen, så skal man holde sammen for alltid etter giftemål. Eneste alternativ er å skille seg og være singel for alltid, med mindre forrige ektefelle dør. 

"Dating" på forhånd av giftemål varer såvidt jeg har forstått maks et år før man helst bør forlove seg. Jeg har inntrykk av at forlovelse varer maks et år også. Det er lov å bryte forlovelsen. 

De som gifter seg er også som regel veldig unge, typ 20 år. Så forplikter de seg til et helt liv med noen de har kjent i kanskje to år maks. 

Ekstremt imponerende hvis man får det til å fungere og trives i et slikt ekteskap da. Det "hjelper" vel på at begge parter blir oppfordret fra barndom til å alltid se etter muligheter til å forbedre seg selv. 

Anonymkode: 3f974...bbf

Jeg har vokst opp i smiths venner og min oppfatning var alltid at man måtte forlove seg for å i det heletatt date. Og er man forlovet må man jo gifte seg…

Når gift kommer barna, en etter en. Det vil si om partene er fruktbare. Da jeg var liten trodde jeg man bare fikk mange barn når man giftet seg. Jeg trodde ikke man kunne velge hvor mange og visste ikke hvordan barn ble til. 

Jeg er født i 1987 og gikk ut av SM tildig 2000-tallet. Kan egentlig ikke si noe om hvordan de praktiserer nå, men en ting er sikkert og det er at det sitter grådige rikinger på toppen som skor seg på stakkars medlemmer som jobber ræva av seg for «gullbillett til himmelen». Det er forkastelig og de har et forkastelig kvinnesyn

Anonymkode: c473a...0e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2020 den 16.44):

I smiths venner tar de opp kollekt med 10liters bøtter som sendes rundt. 

Gud elsker en glad giver sier de

Anonymkode: c473a...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...