Gå til innhold

Dere som åpner hjemmene deres på julaften, kunne dere vurdert å ta inn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig kvinne, 28 år. Har dårlig erfaring fra egen jul pga alkoholikere. 

Har aldri turt å ta kontakt med noen av de som tilbyr en ekstra stol ved julemiddagen... jeg har sosial angst. Når man er på besøk så byr man jo på seg selv! Hjelper til med å dekke på osv. Men jeg er så sjenert 😳 Jeg hadde bare stått der og ikke vist hvor jeg skulle gjort av meg. 

Jeg hadde nok blitt litt varmere i trøya utover kvelden når man blir litt mer kjent, men igjen så pleier disse julehjelp tilbudene bare å være selve middagen, kanskje litt kaffe, så dra tidlig... jeg kommer ikke til å rekke å bli varm i trøya 🙈

Føler de som ber meg inn føler på at jeg blir en stille sjenert byrde, hvor de må holde samtalen i gang 😕 og jeg er heller ikke så flink med barn, siden jeg er så Sjenert, blir usikker på hvordan jeg skal prate med dem osv... har aldri kjent noen barn før 😅 Men jeg er glad i barn, jeg blir bare enda mer stille rundt dem også. Men om det er en hund det, da blir det min venn under hele kvelden, også tar jeg trygghet i den og koser på den 😂 akkurat som deres hun er min nye venn som skal hjelpe meg klare være mindre nervøs🙈

Jeg har så lyst til å få oppleve en ordentlig julekveld en gang i løpet av livet mitt, men føler jeg bare blir en byrde for familien som tar meg inn 😕

Og jeg kan godt drikke selv på julaften, har ikke noe dårlige assosiasjoner til alkohol, bare de fyllikerne i familien min 🙈 

Så hva skal jeg i år, julaften på Hotell?

eller er det noen der ute som kunne vurdert ta inn en person som meg? 😅

ikke et direkte spørsmål, bare lurer på om det er noe dere kunne tatt inn på julekvelden. 

Anonymkode: 568d6...40c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde vært hjertelig velkommen her :) 

Anonymkode: b7bbf...d5b

• Liker 17
Skrevet

Mulig? Men da hadde jeg ønsket at du tødde litt opp og ga litt av deg selv. Man gir og man tar. Ikke sant? ☺️ 

Anonymkode: 368a2...f1c

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jepp. Så lenge vi viste det på forhånd og du var villig til å stille i pysjamas. Neida, det siste skulle du sluppet. Men ja, sosiale utfordringer er greit så lenge du er snill.

Skrevet

Hei, ja, om du vil ha vegetarisk jul, hadde du vært velkommen:-)

Anonymkode: 64d50...15f

• Liker 2
Skrevet

De som åpner hjemmet sitt for andre, er ofte gode på det sosiale og er trygge på seg selv. Du trenger ikke å være redd for å ikke være god nok. 

• Liker 32
Skrevet

Du hadde vært hjertelig velkommen hit og hunden hadde elsket oppmerksomhet hele kvelden :) Er det lov å spørr hvor omtrent i landet du bor?

Anonymkode: d076d...0a2

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig? Men da hadde jeg ønsket at du tødde litt opp og ga litt av deg selv. Man gir og man tar. Ikke sant? ☺️ 

Det synes jeg var et skikkelig stygt svar! 

Ts, her hadde du vært velkommen som du er. Vi tåler fint en introvert og litt stille gjest så lenge man ikke er direkte sur, og vi har en hund som elsker mennesker og kos, så dere skulle nok blitt venner fort ❤️ 

Anonymkode: 13c34...ecd

• Liker 33
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant! 😊 Men jeg syntes det er vanskelig siden jeg har sosial angst, er da veldig vanskelig å gi noe av meg selv, i en stor gruppe hvor alle de andre kjenner hverandre så Godt 😕 der derfor jeg tenker at noen ikke ville at jeg skulle komme på besøk, siden jeg ikke er så flink på å gi.

vil nå ikke virke som en latsabb, jeg er veldig høflig (litt for mye også). Men det kommer kanskje ikke så mye ord ut av munnen min. Men om potetene ligger på min side sv bordet, sender jeg de høflig nedover om noen trenger noen poteter 😂

ts

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ja, om du vil ha vegetarisk jul, hadde du vært velkommen:-)

Anonymkode: 64d50...15f

Oooh ja lett! 😍

Skrevet

Du hadde vært hjertelig velkommen hit og hunden hadde elsket oppmerksomhet hele kvelden :) Er det lov å spørr hvor omtrent i landet du bor?

Anonymkode: d076d...0a2

Bor i Nordre follo, 20 min fra Oslo 😊

ts

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, kunne absolutt gjort det. Hvis du hadde godtatt en vegetarisk jul her også 😄 Selv liker jeg å bare slappe av på julaften, så gjerne ha på tven etter middag med gløgg og småkaker på bordet og bare chille uten å "måtte" prate så mye. Tror absolutt det er mulighet for deg hadde du turt å annonsere det 🙂

Endret av Falkefugl
  • Liker 2
Skrevet

Hadde vært hjertlig velkommen her. Vi bor nok for langt unna. Har selv sosial angst, men min "bivirkning" er jo snakking. Babler konstant, så det hadde jo passet perfekt

Anonymkode: ed9bc...ada

• Liker 1
Skrevet

Bor i Nordre follo, 20 min fra Oslo 😊

ts

Litt langt til Rogaland for en kveld da kanskje, men som du ser er det mange som hadde ønsket deg velkommen ❤️

• Liker 1
Skrevet

Du hadde vært velkommen hit, og jeg har tenkt på å gjøre det flere ganger. Det er bare det at jeg også tenker at gjesten kanskje vil føle seg litt "snytt" for en skikkelig julefeiring når de kom hit... For du ser gjerne for deg en familie, eller? Og her er det i tilfelle bare meg og mannen min... Ikke barn, ikke dyr, ikke familie. Tror kanskje det hadde vært best å invitert et par stykker ihvertfall, så det hadde blitt litt mer folk. Hva tenker du, ser du for deg litt mer "familie setting" enn dette? 

Anonymkode: 238d7...084

• Liker 2
Skrevet

Jeg har slitt med sosial angst hele livet selv, så jeg vet hvordan det er. Men jeg sliter ikke lenger med det nå. Og hadde glatt tatt deg inn på julekvelden. Du kunne fått snakket så lite/mye som du selv hadde ønsket. Men jeg er en person som folk lett åpner seg til, så jeg er sikker på at vi hadde funnet tonen, når du etter hvert hadde tødd opp. ❤️

Anonymkode: 36dcc...d6e

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem å hatt deg på julebesøk, både jeg og guttungen gnåler nok vi så du hadde nå tødd opp til slutt. 😄 Og hvis ikke så hadde ikke det vært et problem, men vår jul er nok for stille for deg og vi bor nok for langt unna og.

Men nok av folk nær deg som ønsker å ha deg på besøk så takk ja til en av de. :) 

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg lett gjort! Men vi er ingen stor familie, bare jeg, moren min og mormor, og det virker jo som om du ser for deg en større familie med barn og sånt. Men skulle vi invitert noen ekstra, så synes jeg ærlig talt du virker som en behagelig person, så det kunne jeg godt tenke meg. Håper du finner noen å feire jul med! ❤️

Anonymkode: 29176...4d7

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg lett gjort! Men vi er ingen stor familie, bare jeg, moren min og mormor, og det virker jo som om du ser for deg en større familie med barn og sånt. Men skulle vi invitert noen ekstra, så synes jeg ærlig talt du virker som en behagelig person, så det kunne jeg godt tenke meg. Håper du finner noen å feire jul med! ❤️

Anonymkode: 29176...4d7

Så utrolig fint skrevet, tusen takk ❤️❤️

• Liker 1
Skrevet (endret)

❤️ 

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...