Gjest Mio Skrevet 1. august 2005 #1 Skrevet 1. august 2005 Har flere ganger nå opplevd at det er kommet flekker på t-skjorter o.l. etter vask i maskina, virker nesten som om de er blitt bleket på et vis. Noen som aner hva det kommer av? Er det vaskemiddelet, eller har det noe med hvor jeg putter pulveret, altså vaskeball kontra i kammeret? Skikkelig irriterende å ødelegge klærne på den måten...
Gjest Gjesta Skrevet 2. august 2005 #2 Skrevet 2. august 2005 Har du vasket av glassdøra skikkelig på innsiden? Og den gummiringen som sitter i åpningen på maskinen? Der kan det sette seg ting og tang som kan gi flekker.........
Nitha Skrevet 2. august 2005 #3 Skrevet 2. august 2005 Vi opplever også det. Jeg vet ikke, men innbiller meg at det kommer av tøymykneren, kanskje i kombinasjon med litt vel fyllt vaskemaskin. Bruker lite tøymykner nå, og det har gått en stund siden vi har sett slike flekker. Fru Nitha
Gjest Madeline Skrevet 2. august 2005 #4 Skrevet 2. august 2005 Det er ikke vaskepulveret som ikke har løst seg skikkelig opp og i steden lager lyse flekker på klærne? I tilfelle kan det komme av overfylt vaskemaskin. Prøv eventuelt med flytende vaskemiddel for å se om det fremdeles blir flekker. Du kan også prøve å sette på ekstra skylling på vaskeprogrammet slik at vaskepulveret blir skylt skikkelig ut.
Gjest porselen Skrevet 2. august 2005 #5 Skrevet 2. august 2005 Ja jeg har opplevd det noen ganger, ikke noe særlig pent. Men det har kun skjedd tidligere når mannen i huset vasket klær for han pleide å stappe vaskemaskinen helt full. Og da blir ikke klærne skylt skikkelig, er min teori - men har ikke snakket med noen fagpersoner på området. Mannen i huset vasker fortsatt klær for han har etterhvert lært at han må sortere etter farger og grader og ikke for mye klær inni maskinen på en gang. Man lærer av sine feil.
Gjest LoisLane Skrevet 2. august 2005 #6 Skrevet 2. august 2005 Det der er skikkelig irriterende! Har fått ødelagt flere nye plagg med slike blekede flekker.
Lassie Skrevet 2. august 2005 #7 Skrevet 2. august 2005 Jeg har også opplevd dette flere ganger, men stort sett så har det blitt gulaktige flekker på mine klær, og ikke blekende. Jeg har vurdert om det kunne vært pollen, men tror ikke det er det, for det har kommet når jeg ikke har hengt klærne til tørk ute også.. Hva kan det være da? Har fått vekk litt av flekkene ved å bløtlegge i Vanish Oxi Action, men fortsatt så er det litt.
Gjest Mio Skrevet 3. august 2005 #8 Skrevet 3. august 2005 Hm... :klø: Tøymykner kan ikke være synderen i mine tilfeller for det har jeg ikke brukt på lenge, da må det heller være at vaskemaskina er for full. Jeg har den aldri stappfull, men når man har fellesvaskeri vil man som regel rekke mest mulig innen økta er over, så da har det kanskje blitt for mye likevel... Får prøve å redusere tøymengden slik at jeg er sikker på at det skylles godt nok.
Snuppa Skrevet 15. august 2005 #9 Skrevet 15. august 2005 Jeg har også opplevd dette flere ganger, men stort sett så har det blitt gulaktige flekker på mine klær, og ikke blekende. Akkurat det har jeg opplevd også! Jeg klarer ikke å få fjernet flekkene (skjer på hvite klær, gjerne mannens t-skjorter ) - prøvde en gang å fjerne det med ren klorin, noe som endte med hull i stoffet, mens flekken var der fremdeles........... Noen som har noe anelse om hva det kan være?
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 jeg har også samme problemet med alle 60 graders klærne mine!!? Absolut alle håndklær er nå massse hvite flekker på! skjønner ikke hva det kommer av...ser ut som om de er bleket... forferdelig stygt... trodde først at det kom av at vi vasket alle 60 graders klær sammen med tuer o.l som vi har vasket huset med...tenkte at det kunne være salmiakk eller noe i vaskemiddelet, men nå begynner jeg å tvile... noen som har opplevd det samme?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2016 #12 Skrevet 5. oktober 2016 Gammel tråd, men sliter med det samme på de siste vaskene. Først en 60 graders vask med blenda sensitive uten tøymykner og nå en ullvask med milo parfymefri på ullprogram. Noe av tøyet har blitt skjoldete/flekkete. Ser ut som det har kommet klor på. Kan noen forklare dette? Ikke moro med helt nytt og dyrt babytøy Anonymkode: 9b26b...d34
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 Noen andre som sliter med dette i 2020? Anonymkode: d251c...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå