AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Vi har en baby på 3 måneder. Far pleier ha barnet i vippestol, og det kan tidvis gå hardt for seg. Jeg har sagt om han ikke klarer passe på hvor kraftig han gjør det, så får han ikke lov å ha barnet i vippestol. Jeg er bekymret for at barnet skal ta skade av vippingen. Jeg er selvfølgelig mest bekymret for at barnet skal bli skadet! Men jeg er sikker på om at noe skjer så er det jeg så blir å få skylden for skaden. Jeg er nå på bedringens vei etter en dyp depresjon som oppstod i graviditeten. Jeg har bipolare lidelse og er derfor mer utsatt for svangerskap- og fødselsdepresjon. Og har selv opplevd omsorgssvikt. Jen har blitt satt på antidepressiva i tillegg nå. Men om barnet blir skadet på noe måte så er jeg redd for at det skal bli brukt mot meg, at det er jeg som liksom har skadet barnet barnet. Jeg syns det er veldig ekkelt å la andre passe babyen min for jeg er så bekymret for at noe skal skje med henne! Er også bekymret for å la mannen min være alene med henne, for han kan komme til å være uforsiktig. Han syns jeg er hysterisk, men jeg mener det ikke er bra at hodet til barnet ligger å vugger fra side til side. Han vil heller ikke være med på møtene vi har med kommunen og bupa for å få støtte og veiledning. Jeg er så bekymret, å vet ikke hva jeg skal ta meg til! Mannen min tar meg ikke på alvor på dette! Anonymkode: 6ab07...d8f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Du er hysterisk ja, han er like mye foreldre han og. Trur du barnet har gott av du mistro han sånn? Anonymkode: 34ae3...553 5
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Set høres ut som det er depresjonen og den eventuelle angsten din som snakker. Har du en behandler du kan diskutere dette med?
Gjest Elder Millennial Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Jeg håper du har en behandler som du kan snakke med angående bekymringene dine. Det er ganske vanlig at mødre er overbeskyttende ovenfor babyene sine og siden du har såpass mye bagasje fra før er det ikke rart at du trenger litt ekstra trygging i denne perioden. Dersom du ikke har noen å snakke med om dette ville jeg bedt fastlegen søke deg inn så fort som mulig, det er ikke godt å gå rundt med disse tankene alene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Det du forteller høres ut som oppskriften på en kommende ulykke av noe slag. Hvis både du og barnefar er uskikket til å passe på babyen - dvs. du sliter med depresjon og far har oppførsel som grenser til hardhendt mot baby så bør dere absolutt IKKE være alene med barnet men høre med bvtj om de kan bistå. Anonymkode: dea84...99e 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Diagnoser eller ei - dersom du som mor føler at barnefar er for uvøren og ikke lar seg tilsnakke eller veilede - så bør du ta denne følelsen på alvor. Og til dette du går å bekymrer deg for , så har du et ansvar i å gripe inn dersom du ser mishandling og kan bli medskyldig dersom du ser noe og vet noe men ikke griper inn. det at du sliter krever en ekstra «på» far. Ville absolutt tatt tankene på alvor , oppsøke hjelp , evt snakke med dine behandlere, slik at du kan få den bistanden du trenger og kunne mestre foreldrerollen. Du er viktig - men barnet ditt kommer først. Anonymkode: 604f6...d11 13
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Jeg ville stolt på magefølelsen min. Pass på din lille jente. Hun er den svakeste parten her. Snakk med helsestasjonen din. Anonymkode: 2b2fd...4c9 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Er du mer redd for at du skal få skylden om noe skjer, enn for at barnet skader seg??? Høres ikke bra ut. Da har du helt feil prioriteringer. Anonymkode: e78e3...b06 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Du burde stole på magefølelsen din. Hvis dette faktisk går for hardt for seg så har det potensielt enorme skadevirkninger på babyen. Har du tatt dette opp med de dere får veiledning hos? Du burde ta opp bekymringen med dem! I beste fall så er det bare angst eller en overbeskyttende mor, men i verste fall så kan det skade babyen. Jeg tror egentlig jeg bare ville ha kasta den vippestolen, men det løser jo ikke problemet hvis far er for hardhent med babyen. Da kan det overføres til andre situasjoner. Far trenger i så fall veiledning på dette! Anonymkode: b78be...461 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du mer redd for at du skal få skylden om noe skjer, enn for at barnet skader seg??? Høres ikke bra ut. Da har du helt feil prioriteringer. Anonymkode: e78e3...b06 🙄 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en baby på 3 måneder. Far pleier ha barnet i vippestol, og det kan tidvis gå hardt for seg. Jeg har sagt om han ikke klarer passe på hvor kraftig han gjør det, så får han ikke lov å ha barnet i vippestol. Jeg er bekymret for at barnet skal ta skade av vippingen. Jeg er selvfølgelig mest bekymret for at barnet skal bli skadet! Men jeg er sikker på om at noe skjer så er det jeg så blir å få skylden for skaden. Jeg er nå på bedringens vei etter en dyp depresjon som oppstod i graviditeten. Jeg har bipolare lidelse og er derfor mer utsatt for svangerskap- og fødselsdepresjon. Og har selv opplevd omsorgssvikt. Jen har blitt satt på antidepressiva i tillegg nå. Men om barnet blir skadet på noe måte så er jeg redd for at det skal bli brukt mot meg, at det er jeg som liksom har skadet barnet barnet. Jeg syns det er veldig ekkelt å la andre passe babyen min for jeg er så bekymret for at noe skal skje med henne! Er også bekymret for å la mannen min være alene med henne, for han kan komme til å være uforsiktig. Han syns jeg er hysterisk, men jeg mener det ikke er bra at hodet til barnet ligger å vugger fra side til side. Han vil heller ikke være med på møtene vi har med kommunen og bupa for å få støtte og veiledning. Jeg er så bekymret, å vet ikke hva jeg skal ta meg til! Mannen min tar meg ikke på alvor på dette! Anonymkode: 6ab07...d8f Prøv å les hovedinnlegget Anonymkode: 9de5e...99c 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en baby på 3 måneder. Far pleier ha barnet i vippestol, og det kan tidvis gå hardt for seg. Jeg har sagt om han ikke klarer passe på hvor kraftig han gjør det, så får han ikke lov å ha barnet i vippestol. Jeg er bekymret for at barnet skal ta skade av vippingen. Jeg er selvfølgelig mest bekymret for at barnet skal bli skadet! Men jeg er sikker på om at noe skjer så er det jeg så blir å få skylden for skaden. Jeg er nå på bedringens vei etter en dyp depresjon som oppstod i graviditeten. Jeg har bipolare lidelse og er derfor mer utsatt for svangerskap- og fødselsdepresjon. Og har selv opplevd omsorgssvikt. Jen har blitt satt på antidepressiva i tillegg nå. Men om barnet blir skadet på noe måte så er jeg redd for at det skal bli brukt mot meg, at det er jeg som liksom har skadet barnet barnet. Jeg syns det er veldig ekkelt å la andre passe babyen min for jeg er så bekymret for at noe skal skje med henne! Er også bekymret for å la mannen min være alene med henne, for han kan komme til å være uforsiktig. Han syns jeg er hysterisk, men jeg mener det ikke er bra at hodet til barnet ligger å vugger fra side til side. Han vil heller ikke være med på møtene vi har med kommunen og bupa for å få støtte og veiledning. Jeg er så bekymret, å vet ikke hva jeg skal ta meg til! Mannen min tar meg ikke på alvor på dette! Anonymkode: 6ab07...d8f Det er mye snakk om hvor livsfarlig det er å riste babyer selv et sekund kan gi hjerneskade og død. Shaken-baby syndrom heter det så du er IKKE hysterisk og far må roe seg ellers bør du ta dette med helsesøster omgående. Sånn at hun vet at du er bekymret. I trygge hender Se video i link. Det er veldig farlig!!! Anonymkode: 1162d...d20 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil heller ikke være med på møtene vi har med kommunen og bupa for å få støtte og veiledning. Frem til jeg leste dette tenkte jeg at det nok var du som var overbeskyttende.... hva bruker han som argument for å ikke bli med? Anonymkode: 1d4ad...21c 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 Var nettopp en artikkel i vg om en far som ga begge barna sine alvorlige hodeskader fra røff behandling i vippestol. Dette MÅ du ta på alvor! Anonymkode: c661c...724 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 Du høres litt ut som meg når jeg var nybakt mamma. Jeg hold på å ringe ambulansen av at jeg mistet en liten melkeflaske på babyen, og den merka det ikke engang. Man er så glad i babyen og har plutselig et vesen man elsker høyere enn livet selv, og da følger det med bekymringer som ikke henger på greip og som man nesten blir syk av. Men dersom far faktiskt vipper den vippestol en så hardt at din bekymring er reell, så ville jeg ikke latt han vært alene med baby. Og om jeg ikke kunne latt far vært alene med vår baby pga faren for at han skader babyen så hadde jeg faktiskt vurdert forholdet.. Anonymkode: 5c34b...df4 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 På 4.11.2020 den 20.20, AnonymBruker skrev: Du er hysterisk ja, han er like mye foreldre han og. Trur du barnet har gott av du mistro han sånn? Anonymkode: 34ae3...553 Hvordan kan du vite det? Fyren vil jo ikke bli fortalt noe og ikke møte helsevesenet, det er veldig umodent, særlig når han er sammen med en som også har slitt med psyken. Veldig likt de historiene når fedre har skadet barnet sitt - «jeg visste ikke at de tålte så lite» sier de i retten. Selv om de hadde blitt fortalt det. Ts, ta ham med til helsesøster eller kan du spørre henne om å komme hjem til deg (med munnbind på og antibac tilgjengelig selvsagt). Bra du tenker på den lille og sier fra, de har ikke nakke til å tåle vingling! Anonymkode: 2d8af...a34 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var nettopp en artikkel i vg om en far som ga begge barna sine alvorlige hodeskader fra røff behandling i vippestol. Dette MÅ du ta på alvor! Anonymkode: c661c...724 Link? Anonymkode: 1d4ad...21c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 Vippestol er ikke bar for barnet i det hele tatt. Anonymkode: dd1f3...8d1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #19 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Link? Anonymkode: 1d4ad...21c https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Ga141V/tvillingene-som-ble-filleristet Anonymkode: 7bf09...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #20 Skrevet 5. november 2020 På 4.11.2020 den 20.17, AnonymBruker skrev: Vi har en baby på 3 måneder. Far pleier ha barnet i vippestol, og det kan tidvis gå hardt for seg. Jeg har sagt om han ikke klarer passe på hvor kraftig han gjør det, så får han ikke lov å ha barnet i vippestol. Jeg er bekymret for at barnet skal ta skade av vippingen. Jeg er selvfølgelig mest bekymret for at barnet skal bli skadet! Men jeg er sikker på om at noe skjer så er det jeg så blir å få skylden for skaden. Jeg er nå på bedringens vei etter en dyp depresjon som oppstod i graviditeten. Jeg har bipolare lidelse og er derfor mer utsatt for svangerskap- og fødselsdepresjon. Og har selv opplevd omsorgssvikt. Jen har blitt satt på antidepressiva i tillegg nå. Men om barnet blir skadet på noe måte så er jeg redd for at det skal bli brukt mot meg, at det er jeg som liksom har skadet barnet barnet. Jeg syns det er veldig ekkelt å la andre passe babyen min for jeg er så bekymret for at noe skal skje med henne! Er også bekymret for å la mannen min være alene med henne, for han kan komme til å være uforsiktig. Han syns jeg er hysterisk, men jeg mener det ikke er bra at hodet til barnet ligger å vugger fra side til side. Han vil heller ikke være med på møtene vi har med kommunen og bupa for å få støtte og veiledning. Jeg er så bekymret, å vet ikke hva jeg skal ta meg til! Mannen min tar meg ikke på alvor på dette! Anonymkode: 6ab07...d8f Du har helt rett i at det ikke er bra st hodet til barnet vingler side til side, og du er IKKE hysterisk! Nettopp fordi de ikke tåler dette er også anbefalingen om å ha de bakovervendt i bil lengst mulig. Hodet er 25% (?) tyngre i forhold til kroppsvekten sammenlignet med en voksen, derfor er det et svakt punkt. Om han nekter å bli med til helsestasjon eller få annen kyndig veiledning ville jeg selv tatt det opp med helsestasjonen og luftet din bekymring. Ville også søkt oppinformasjon og tvunget han til å lese Anonymkode: 7bf09...d9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå