Gå til innhold

Stenger treningssenterne igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen kommer regjeringen med nye korona-retningslinjer. Tror dere treningssenterne må stenge igjen? 

Anonymkode: ddb3f...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper ikke det! På mitt senter er i hvertfall de fleste flinke til å holde avstand å vaske etter seg. Blir nedtur for meg hvis dem må stenge! Det er ikke like motiverende å trene hjemme. 

Men skjønner jo hvis de velger å stenge ned også. Ikke lett å gjette.... 

• Liker 5
Skrevet

Ingen smitte kan spores tilbake til treningssentrene, og forskning viste jo at det ikke smittes på treningssenter. Var en NRK-artikkel om forskningsprosjektet.

Anonymkode: c8f6d...0cd

• Liker 5
Skrevet

Tromsø snakket om å stenge. Håper Helsedirektoratet og regjeringen er fornuftige. 

• Liker 2
Skrevet

Det nevnes blant aktuelle tiltak som bør vurderes i byer og tettbygde strøk, men det er opp til lokale myndigheter å ta avgjørelsen.

Anonymkode: 13052...be8

Skrevet

Jeg ringte til mitt senter (etter at jeg hørte Erna snakke direkte på tv) og der skulle alt fortsette som før, inntil det ble andre beskjeder som kom fra oven. 

Anonymkode: dafa5...f3b

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen smitte kan spores tilbake til treningssentrene, og forskning viste jo at det ikke smittes på treningssenter. Var en NRK-artikkel om forskningsprosjektet.

Alle som deltok i det forskningsprosjektet var friske, det var altså ingen der som kunne spre smitte.

Anonymkode: 41b23...148

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alle som deltok i det forskningsprosjektet var friske, det var altså ingen der som kunne spre smitte.

Jo? De levde Jo ikke på senteret. De har i mellomtiden vær på jobb butikken bussen byen osv

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo? De levde Jo ikke på senteret. De har i mellomtiden vær på jobb butikken bussen byen osv

Uansett så har vi vel fått et bredere erfaringsgrunnlag nå slik at den studien har mistet litt relevans. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ha det med saken å gjøre? Ingen av de ble smittet på jobb, på butikken eller på bussen. Skal man dermed konkludere med at det ikke skjer smittespredning på disse stedene heller? Kan jeg påstå at smittefaren i min leilighet er 0% all den tid jeg ikke blir syk?

Skal man måle smittespredning må det nødvendigvis være smitte tilstede. Det var det ikke i denne studien.

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ha det med saken å gjøre? Ingen av de ble smittet på jobb, på butikken eller på bussen. Skal man dermed konkludere med at det ikke skjer smittespredning på disse stedene heller? Kan jeg påstå at smittefaren i min leilighet er 0% all den tid jeg ikke blir syk?

Skal man måle smittespredning må det nødvendigvis være smitte tilstede. Det var det ikke i denne studien.

https://www.bt.no/sprek/i/411eBV/treningssentrene-stenger-i-bergen-og-oslo-dette-skjer-med-medlemskape

Artikkelen er for abonnementer så limer inn noe fra den:

Sitat

- De syv største treningssenterkjedene i Norge har hatt åtte millioner besøk siden 15. juni i år. Blant disse kan kun ett smittetilfelle spores tilbake til sentrene, ifølge Virke Trening.

- EuropeActive, tidligere European Health and Fitness Association, har gjort en undersøkelse i land med høyere smittetrykk enn i Norge. Den viser bare 487 smittetilfeller på 62 millioner besøk på treningssenter.

Anonymkode: 6f283...89f

Skrevet

Nå er de stengt ihvertfall :) 

Anonymkode: d3476...e63

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er de stengt ihvertfall :) 

Anonymkode: d3476...e63

Og det kommer de til å være i lang tid fremover 👍

Anonymkode: f975e...988

• Liker 1
Skrevet
On 11/5/2020 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Uansett så har vi vel fått et bredere erfaringsgrunnlag nå slik at den studien har mistet litt relevans. 

Tja... ikke helt enig der, nei. Hvis du starter frisk på dag 1, og deretter er på vei til jobb, på vei fra jobb, på fest, hos familie, til trening, fra trening, på trening, i over 21 dager... altså. Jeg hadde selvfølgelig skjønt argumentet ditt hvis flere tusen hadde bodd på treningssentre som en form for isolasjon og kun fikk lov til å bevege seg innenfor treningssenteret og hadde det som bostedsadresse, da forstår jeg skikkelig argumentet. Men det er ikke slik at de trente 1 gang og var friske før de trente. De har levd livene sine som før i over 3 uker.

Men ja, bortkastet eksperiment hvis de hadde vært friske + isolert på treningssenteret uten å lov å gå utenfor. Da forstår jeg det skikkelig. Det morsomme er at jo ingen smitte har vist smittevei fra treningssenteret siste 5 måneder uansett, ja.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Og det kommer de til å være i lang tid fremover 👍

maksimalt 3 uker, ja.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

maksimalt 3 uker, ja.

Det er jo snakk om minst tre uker. Kan fort bli til langt over jul. 😭

Skrevet

Det er jo snakk om minst tre uker. Kan fort bli til langt over jul. 😭

Ingen vitenskapelig grunn til det. Da har vde ikke lov.

• Liker 1
Skrevet

3 uker er jo bare i første omgang. Ny vurdering av smitterisiko hver 3. uke. Slik var det i mars også. Sjansen for gjenåpning om 3 uker tror jeg er veldig liten. Også mye sim tyder på at viruset sprer seg lettere når det blir kjøligere...

• Liker 2
Skrevet

3 uker er jo bare i første omgang. Ny vurdering av smitterisiko hver 3. uke. Slik var det i mars også. Sjansen for gjenåpning om 3 uker tror jeg er veldig liten. Også mye sim tyder på at viruset sprer seg lettere når det blir kjøligere...

Som de sa på Dagsnytt 18 så stengte de treningssentre som et ekstra skritt, mer enn det som var nødvendig. For å være på vden sikre siden, så ja, det åpner nok om 3 uker igjen.

Skrevet

Jobber selv på treningssenter og syntes det var helt riktig at vi stengte. Vi ansatte gjør så godt vi kan, vasker bokstavelig dagen lang - alt vi tar på må vaskes, men det hjelper ikke når folk ikke klarer å holde avstand og det gjør man ikke på et treningssenter. Ikke bruker man maske heller. Et treningssenter er et sosialt sted der folk gjerne kommer i grupper, trener sammen og har mye fysisk kontakt. Jeg syntes absolutt treningssenter og utesteder er det siste som bør åpne igjen. 

Anonymkode: a793e...5e4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...