AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Jeg er vel den i familien med best arbeidsmoral. Har et familiemedlem som sier ganske mye merkelig,hva gjelder mitt arbeidsliv. Jeg er heldig å få mange vakter i helsevesenet,og ønsker selvsagt smi mens jernet er varmt for å få bein på innsiden. Jeg gjør meg tilgjengelig for alle vakter, også netter og jeg får også deretter masse jobb. Jeg forteller henne om dette,for i perioder ER det mye jobb på ugunstige tidspunkt i starten av en arbeidskarriere. Hun svarer "åååå du må se om du orker det da!","orker du det da?!","er ikke det belastende,du må se om du orkeeeeer". Jeg prøver å si at jeg faktisk har hus og barn,og da må jeg tjene penger. Skal jeg liksom miste huset? "Du gjør jo ikke det da" får jeg til svar da. Finnes det ikke god arbeidsmoral der ute??? Jeg befinner å bli lei. Anonymkode: b9492...cef 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Så ikke snakk om jobben din. Avslutt samtalen og gå. Anonymkode: fee07...de4 14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Det er mye late folk ja. Henger mer på telefonen eller pc enn å gjøre jobben de er betalt for blant annet. Anonymkode: 0f162...620 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Høres mest ut som du vil skryte for at du jobber så mye og at hun ikke vil at du skal brenne deg helt ut. Og jo, det går faktisk an å ha hus uten å jobbe seg helt ihjel. Anonymkode: ff92b...01a 22
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Hva er det du vil høre da? En bekjent er som deg, snakker kun om hvor mye hun jobber, hvor lange vakter, ugunstige arbeidstider. Det er slitsomt i lengden. Jeg har også jobbet slik, men snakket om annet enn jobb når jeg hadde fri. Anonymkode: 27f4f...78c 11
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Jeg skjønner kommentarene godt. Jeg har jobbet lenge i helsevesenet - og er så j.. utslitt. På grensen til utbrent - hele tiden. Det er så utmattende. Jeg var som deg, jobbet mye, hadde mye energi, sa ja til dobbelvakter osv. Nå er jeg helt ferdig - og har funnet meg annet (dårligere betalt) arbeid. Og det hadde ikke jeg trodd, jeg som også er engasjert og har en særdeles høy arbeidsmoral. I helsevesenet er man bare en tjenesteyter. Ingen bryr seg når du selv blir syk/skadet. Helsen er mer verd enn huset. Tro meg. Og forresten, du trenger ikke fortelle andre når du jobber - ingen har interesse av det. Anonymkode: 7111c...40b 10
youcancallmejune Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Jeg tror det beste er å bare venne deg til det og la dem holde på. Jeg er mye eldre enn deg og de går fortsatt og venter på at jeg møte veggen 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Du trenger ikke " om det er komma. Bare fullfør setningen med " forran og bak. Anonymkode: db497...fad
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner kommentarene godt. Jeg har jobbet lenge i helsevesenet - og er så j.. utslitt. På grensen til utbrent - hele tiden. Det er så utmattende. Jeg var som deg, jobbet mye, hadde mye energi, sa ja til dobbelvakter osv. Nå er jeg helt ferdig - og har funnet meg annet (dårligere betalt) arbeid. Og det hadde ikke jeg trodd, jeg som også er engasjert og har en særdeles høy arbeidsmoral. I helsevesenet er man bare en tjenesteyter. Ingen bryr seg når du selv blir syk/skadet. Helsen er mer verd enn huset. Tro meg. Og forresten, du trenger ikke fortelle andre når du jobber - ingen har interesse av det. Anonymkode: 7111c...40b Skal barna,mannen og meg bo på gata da? Være hjemme uten å jobbe? Anonymkode: b9492...cef
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 Dersom du ellers ikke har noen helseplager er det jo bare å stå på, så lenge man husker å ta vare på seg selv iblant også Men ja, det er mange som ikke har like bra arbeidsmoral, man må bare nesten unngå å snakke om jobb, hvis ikke vil man irritere seg. Anonymkode: 638d9...b4b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Uff moren min er litt sånn. Kommenterer at det er så slitsomt at jeg må jobbe, og stakkars meg. Men jeg elsker å jobbe! Jobben er livet mitt liksom 😅 jeg vil jobbe så mye som mulig! Men hater de kommentarene hennes for jeg er redd for å begynne å tenke som henne. Anonymkode: db185...a60
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Skrevet 5. november 2020 Jeg er av den typen som ikke setter jobb foran familieliv og fritid. Gidder rett og slett ikke. Har vanlig 8-16 jobb, men drar hjem så fort jeg kan, og jobber meg ikke i hjel. Nå har jeg veldig god økonomi da. Eier hus og 2 biler. Skjønner at yrket ditt krever mer av deg, så du gjør jo hva du vil. Lukk ørene for slike kommentarer. Selv hadde jeg ikke ORKET å jobbe natt og dag fremfor å kose meg hjemme med familien. Anonymkode: dc8f2...2e5
little fairy Skrevet 5. november 2020 #13 Skrevet 5. november 2020 Se om du orker? Spør henne hva hun memer med det og om hun har gjort seg noen tanker om hvordan du ellers skal ha en inntekt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Skrevet 5. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal barna,mannen og meg bo på gata da? Være hjemme uten å jobbe? Anonymkode: b9492...cef Hvorfor bo så dyrt at du må jobbe til alle døgnets tider? Stakkars barn. De hadde nok satt mer pris på å tilbringe tid med deg enn å bo i et for dyrt hus. Anonymkode: 3360c...64b 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Skrevet 5. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal barna,mannen og meg bo på gata da? Være hjemme uten å jobbe? Anonymkode: b9492...cef Det er vel en mellomting mellom å "ta alt av vakter" og å ikke jobbe? Barna dine kommer aldri til å bo på gata. Dette er Norge Anonymkode: f0cad...2e9 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Skrevet 5. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bo så dyrt at du må jobbe til alle døgnets tider? Stakkars barn. De hadde nok satt mer pris på å tilbringe tid med deg enn å bo i et for dyrt hus. Anonymkode: 3360c...64b Haha har ikke dyrt hus og jobber heller ikke mer enn hundre prosent. Har mye tid med barna. Anonymkode: b9492...cef
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Skrevet 5. november 2020 Folk som skryter av at de jobber masse er jo helt hjernedøde, kaster bort tiden sin på jobb. Evige pengejaget for å kjøpe seg dumme ting. Patetisk. Anonymkode: e6807...edc
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #18 Skrevet 5. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha har ikke dyrt hus og jobber heller ikke mer enn hundre prosent. Har mye tid med barna. Anonymkode: b9492...cef Men da tar du ikke så masse vakter at det er noe å snakke mye om? Hele familien min jobber 100%, men jobb er sjeldent et tema utover det at vi har jobb og eventuelt hvis det skjer noe veldig spesielt der for tiden. Anonymkode: 7b3bd...a8f 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som skryter av at de jobber masse er jo helt hjernedøde, kaster bort tiden sin på jobb. Evige pengejaget for å kjøpe seg dumme ting. Patetisk. Anonymkode: e6807...edc Jeg skryter bare av at jeg faktisk jobber. Anonymkode: b9492...cef
Knirke Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 Slutt å snakk med henne om jobben din, enkelt og greit. Min familie skjønner ikke engang hva jeg jobber med, og jeg har gitt opp å prøve å forklare dem det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå