AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Før holdt man ut sammen. Kanskje folk ikke var lykkelige, og kanskje noen burde vært skilt for husfreden. Men altså.... Det siste ti året er det sinnsykt mange som får barn, også går de fra hverandre, helst ila barnehagebarn perioden 🙄 Og helt ærlig, grunnene jeg har hørt, er at det ikke er pga barnehagebarn perioden er tøff, de går bare lei av hverandre og vil knulle nye folk. Er så lei super kåte barnehagebarnmødre, knip igjen bena og prøv heller finn deg en mann du kan se for deg å KLARE være med resten av livet! Eller er målet å ha mest mulig barn med mest mulig forskjellig menn? 🙄 Eller er det menns feil?? Er det mannfolka som har blitt mer håpløse? Jeg syntes menn er som menn alltid har vært, jeg tror dette her er pga kvinnene... Og jeg er ingen kvinnehater, er dame selv Syntes rett og slett det virker som at noen kvinner er så fryktelig baby gærne, at de får gjerne barn med en mann de ikke tenkte være med resten av livet. stakkars mannfolk, kvinner er gærne... Anonymkode: 4da1e...2b0 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Kjenner faktisk ingen i min omgangskrets som har barn, men har gått fra hverandre. kanskje det sier en del om omgangskretsen din når du kjenner så mange? Anonymkode: 1f653...716 39
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Får se om han oppfører seg 😁 Anonymkode: 09673...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Hvilke damer henger du med, egentlig? Anonymkode: 397ed...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Jeg har heller ingen venner som har gått fra hverandre. Og antall samlivsbrudd har vel heller ikke statistisk sett hatt en veldig økning de siste årene. Så din omgangskrets høres spesiell ut TS. Anonymkode: 60b86...273 14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Singel og bitter, skjønner jeg? Ingen mann som vil ha deg, så irriterer du deg over at menn heller vil ha en alenemor enn deg? Anonymkode: 34cde...013 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner faktisk ingen i min omgangskrets som har barn, men har gått fra hverandre. kanskje det sier en del om omgangskretsen din når du kjenner så mange? Anonymkode: 1f653...716 Ingen av mine nære venninner har barn, dette er mer venninnes venninne eller bekjente av meg 🙄 kollegaer... naboen Har aldri tenkt over at jeg kanskje har vært uheldig med hvilke historier jeg hører, men det kan kanskje folk bekrefte/avbekrefte her 😜 Besteveninna mi er helt enig med meg... Vi har 10 stk bekjente som er alenemødre, og Gud de er skikkelig løse... Er det kanskje fordi jeg bor på Østlandet???? 😂😂 Anonymkode: 4da1e...2b0
Silva Pluvialis Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Samlivsbrudd er vondt for hele familien, både for paret og barna som er involvert. Det er ingen ønsket situasjon for noen. Ja, noen gir kanskje for lett opp, men jeg tror gjerne at folk før holdt ut alt for lenge mens ungene gikk for lut og kaldt vann med mishandling og familievold. Det har blitt mye mer akseptert å gå fra hverandre nå, og det er veldig positivt for alle de som er i et destruktivt parforhold. De kan til og med få profesjonell hjelp for å bryte ut av forholdet. Før hadde de bare seg selv, og ingen som hjalp eller forstod, i tillegg til at samlivsproblemer ble hysjet ned og sett på som skamfullt. Det er bra at folk bryter ut av skadelige forhold, men man skal heller ikke gi opp med engang om det er barn i bildet. Å være skilsmissebarn må være veldig belastende. 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Jeg kjenner ingen med barnehagebarn som har gått fra hverandre. Tenker dette sier mest om deg og din omgangskrets. Anonymkode: a7f60...e5e 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen med barnehagebarn som har gått fra hverandre. Tenker dette sier mest om deg og din omgangskrets. Anonymkode: a7f60...e5e Jeg bor forresten 20 min fra Oslo. Anonymkode: a7f60...e5e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får se om han oppfører seg 😁 Anonymkode: 09673...ff0 At det er det mødrene tenker? 🙈 Å få barn er jo et så stort valg, så jeg kan ikke forstå at man kan slå opp med en mann, som man for 2 år siden var helt sikker på var drømmemannen man skulle få barn og bli gammel med 😑 Og må si de er ikke lenge sammen med disse mennene før de får barn heller, DER HAR VI DET! De som kommer til å holde ut med mannfolka sine har ikke fått barn enda, fordi de vurderer om forholdet er trygt og stabilt først!!! ts Anonymkode: 4da1e...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Singel og bitter, skjønner jeg? Ingen mann som vil ha deg, så irriterer du deg over at menn heller vil ha en alenemor enn deg? Anonymkode: 34cde...013 Nei jeg er singel og koser meg, vil ikke ha noen mann for tiden 😛 Men jeg blir irritert, for føler man må være litt mer sikker på sine valg før man produserer en baby inn i verden! Jeg har selv foreldre som fortsatt er sammen og er enebarn, kan hende det heller har noe med det å gjøre ts Anonymkode: 4da1e...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Enig! Det er trist Anonymkode: ef188...443 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 Folk holdt sammen før fordi de ikke hadde noe valg. Anonymkode: 4591a...32f 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Samlivsbrudd er vondt for hele familien, både for paret og barna som er involvert. Det er ingen ønsket situasjon for noen. Ja, noen gir kanskje for lett opp, men jeg tror gjerne at folk før holdt ut alt for lenge mens ungene gikk for lut og kaldt vann med mishandling og familievold. Det har blitt mye mer akseptert å gå fra hverandre nå, og det er veldig positivt for alle de som er i et destruktivt parforhold. De kan til og med få profesjonell hjelp for å bryte ut av forholdet. Før hadde de bare seg selv, og ingen som hjalp eller forstod, i tillegg til at samlivsproblemer ble hysjet ned og sett på som skamfullt. Det er bra at folk bryter ut av skadelige forhold, men man skal heller ikke gi opp med engang om det er barn i bildet. Å være skilsmissebarn må være veldig belastende. Nå kan ikke jeg si noe om om disse alenemødrene jeg vet om med småbarn opplevde vold i sitt samliv med mannen. Men det virker ikke slik 🙄 Jeg kjenner jo noen av disse mennene, de er mine kompiser... de tok samlivsbruddet veldig tungt og sliter skikkelig med at barnemor er på farta mellom masse forskjellige menn ts Anonymkode: 4da1e...2b0
GammelKaktus Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk holdt sammen før fordi de ikke hadde noe valg. Anonymkode: 4591a...32f Akkurat. Heldigvis har vi kommet lenger enn det. En er ikke avhengig av en mann for å overleve. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk holdt sammen før fordi de ikke hadde noe valg. Anonymkode: 4591a...32f Jeg forstår om man har vært sammen i 5 år, +, men jeg snakker om de som har forhold på totalt 2 år, en kid på 1 år. Virker ikke som de hadde noe plan om å være med mannen for alltid en gang... Virker som de bare har prøvet finne seg en bra sæddonor som kan betale barnebidrag, at de er helt fornøyd med å være alenemor, som at det var planen deres 🙄 Nå må jeg si at jeg mener ikke dette om ALLE småbarn alenemødre, er bare en stor tendens jeg har lagt merke til med årene som jeg syntes blir verre og verre ts Anonymkode: 4da1e...2b0 1
Imsen Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 Quote I Norge ender rett under 40 prosent av ekteskap i skilsmisse, ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB). Det kan kanskje virke veldig høyt, men det er faktisk den laveste andelen siden 1989. https://karrierestart.no/helse/1909-skilsmissestatistikk-yrkene-med-hoyest-og-lavest-rate Hvis man ser på utdannelse og yrke så er andelen nede i rundt 20 % for en del grupper. Så, kanskje din omgangskrets ikke er spesielt representativ? 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 Enig ts, virker som mange gir alt for lett opp. Ser det i termingruppa mi, flere som skiller lag (barna ble født i år liksom), og de fleste har ikke "gode grunner" som vold, utroskap osv, men "manglende følelser" 🙄 Som regel er det damene som tar initiativ til bruddet også. Barnslig. Tror mange har et ganske naivt syn på hvordan det å få barn påvirker parforholdet. Anonymkode: cc370...bd4 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av mine nære venninner har barn, dette er mer venninnes venninne eller bekjente av meg 🙄 kollegaer... naboen Har aldri tenkt over at jeg kanskje har vært uheldig med hvilke historier jeg hører, men det kan kanskje folk bekrefte/avbekrefte her 😜 Besteveninna mi er helt enig med meg... Vi har 10 stk bekjente som er alenemødre, og Gud de er skikkelig løse... Er det kanskje fordi jeg bor på Østlandet???? 😂😂 Anonymkode: 4da1e...2b0 Du bør ikke være så umoden hvis du vil snakke om modenhet Anonymkode: 397ed...1d5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå