AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Er helt rolig rundt svangerskapet og fødsel med unntak av en enorm angst for å gå over tiden. (hører med til historien at jeg har angst /depresjonsproblematikk fra før) grunnen til at jeg er redd er fordi min tante i min barndom fødte en dødfødt sønn på overtid pga navlestrengen. Er utdannet innen helse så vet at redselen er irrasjonell, men angsten slipper ikke. Vet noen om det er mulig å bli satt igang til termin/før pga sånne problemstillinger? Anonymkode: f8d65...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Det beste for fosteret er å gå tiden. Så tviler på du blir satt i gang før termin Anonymkode: 47615...d25 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt rolig rundt svangerskapet og fødsel med unntak av en enorm angst for å gå over tiden. (hører med til historien at jeg har angst /depresjonsproblematikk fra før) grunnen til at jeg er redd er fordi min tante i min barndom fødte en dødfødt sønn på overtid pga navlestrengen. Er utdannet innen helse så vet at redselen er irrasjonell, men angsten slipper ikke. Vet noen om det er mulig å bli satt igang til termin/før pga sånne problemstillinger? Anonymkode: f8d65...ffe Nei, det kommer du aldri til å få gjennom. Det gås svært langt for at fosteret skal være der inne lengst mulig. Anonymkode: a1bbb...c27
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Det er fullt mulig. Snakk med jordmor eller lege og få henvisning til fødeavdelingen for samtale. Lykke til. Anonymkode: 0c611...1dd 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Jeg har selv vært gjennom en dødfødsel halvveis i svangerskapet, og jeg får igangsettelse 1 uke før termin. Det må jo være på psykisk grunnlag, for ingenting fysisk tyder på at det er nødvendig. Anonymkode: 0d3fe...785 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kommer du aldri til å få gjennom. Det gås svært langt for at fosteret skal være der inne lengst mulig. Anonymkode: a1bbb...c27 Jo dette er absolutt mulig å få igjennom. Ikke er det uvanlig heller. Man strekker seg lagt for å forhindre mulig fødselsdepresjon. Anonymkode: 5eeba...a8a 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Føler "alle" blir igangsatt rett etter uke 37, så kan ikke tro at dette er noe problem. Psyke er god grunn. Anonymkode: 7b29e...4c1
Silva Pluvialis Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 Det er mye sykehuset kan legge til rette for, men for at de skal kunne hjelpe så må de ha informasjon. Ville kontaktet sykehuset for å drøfte situasjonen. Godt mulig du kan få det innvilget om sykehuset har nok bemanning. Håper alt går bra med deg og babyen. Veldig trist å høre om dødfødselen. 💔❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå