AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Hei Samboer og far til barnet vil at vi skal flytte. Sønnen vår er 3 mnd gammel. Vi bor 3 timer unna min familie. Jeg vil da automatisk flytte dit, da jeg ikke har noen annen enn samboer her. Hvordan er reglene? Og hva skjer med pappa permisjonen? Hvordan blir samværet når baby er 3 mnd? Anonymkode: b6e0f...5fc
Kenelz Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Er han enig i at du og babyen skal flytte bort til familien din som er 3timer unna? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Din samboer og far til barnet deres ber deg og deres 3 mnd gamle baby om å flytte ut? Da hadde jeg bare flyttet 3 timer unna og brydd meg nada om hva han mente om det. pappapermen vet jeg ikke noe om, men høres jo ikke ut som en type som vil ha det når han kan gjøre dette mot deg og barnet deres Anonymkode: 59dee...5d2 18
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Flytter du med barnet får du hele permisjonen. Men pass på at faren signerer flyttemeldingen! Anonymkode: c07f1...2af 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 28 minutter siden, Kenelz skrev: Er han enig i at du og babyen skal flytte bort til familien din som er 3timer unna? Er det regler for det? Anonymkode: b6e0f...5fc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytter du med barnet får du hele permisjonen. Men pass på at faren signerer flyttemeldingen! Anonymkode: c07f1...2af hvilken flyttemelding? jeg er så ny på dette 🙈 Anonymkode: b6e0f...5fc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det regler for det? Anonymkode: b6e0f...5fc Han må signere flytting ut av felles bolig. Deretter kan du flytte hvor du vil innenlands. Men ikke flytt før han har signert!!!! Anonymkode: c07f1...2af 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvilken flyttemelding? jeg er så ny på dette 🙈 Anonymkode: b6e0f...5fc Melding til folkeregisteret. Dette er viktig, flytter du uten signatur bor barnet igjen hos ham. Anonymkode: c07f1...2af 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Melding til folkeregisteret. Dette er viktig, flytter du uten signatur bor barnet igjen hos ham. Anonymkode: c07f1...2af Er det raskt å ordne? Er det bare å sende den en dag før jeg flytter for eks? Så er det greit? Eller er det en søknad? Anonymkode: b6e0f...5fc
Narad Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 https://www.skatteetaten.no/skjema/Melding-om-flytting-i-norge/?174790=0&gclid=EAIaIQobChMIlcqdqdDp7AIVjteyCh3y4QWXEAAYAiAAEgLIyfD_BwE Hvis du skal flytte, må du sende flyttemelding til Folkeregisteret. Flyttemeldingen må du sende tidligst 31 dager før og senest 8 dager etter du har flyttet.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det raskt å ordne? Er det bare å sende den en dag før jeg flytter for eks? Så er det greit? Eller er det en søknad? Anonymkode: b6e0f...5fc Hvis faren signerer er det greit, det er ikke en søknad men en melding. Anonymkode: c07f1...2af
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Flyttemelding er faktisk ikke så viktig. Om han ikke signerer denne, fatter skatteetaten vedtak selv. Men meld inn i folkeregistrerte uansett om han signerer eller ei. Må gjøres på papir pga felles barn https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/i-norge/ Men du må ha meklingsattest. Bestill time med en gang i morgen. Denne er obligatorisk og du vil trenge denne til nav for div stødnader. Pappapermen overføres til deg. Du sender bare en kort melding til nav og informerer at pga samlivsbrudd overfører denne til deg. Anonymkode: 09dd4...717 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flyttemelding er faktisk ikke så viktig. Om han ikke signerer denne, fatter skatteetaten vedtak selv. Men meld inn i folkeregistrerte uansett om han signerer eller ei. Må gjøres på papir pga felles barn https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/i-norge/ Men du må ha meklingsattest. Bestill time med en gang i morgen. Denne er obligatorisk og du vil trenge denne til nav for div stødnader. Pappapermen overføres til deg. Du sender bare en kort melding til nav og informerer at pga samlivsbrudd overfører denne til deg. Anonymkode: 09dd4...717 Kan jeg dra til mekler alene? Anonymkode: b6e0f...5fc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg dra til mekler alene? Anonymkode: b6e0f...5fc Ja, men far må innkalles. Møter han ikke får du likevel attesten. Anonymkode: c07f1...2af 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flyttemelding er faktisk ikke så viktig. Om han ikke signerer denne, fatter skatteetaten vedtak selv. Men meld inn i folkeregistrerte uansett om han signerer eller ei. Må gjøres på papir pga felles barn https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/flytte/i-norge/ Men du må ha meklingsattest. Bestill time med en gang i morgen. Denne er obligatorisk og du vil trenge denne til nav for div stødnader. Pappapermen overføres til deg. Du sender bare en kort melding til nav og informerer at pga samlivsbrudd overfører denne til deg. Anonymkode: 09dd4...717 Hvilke stønader har jeg krav på? Anonymkode: b6e0f...5fc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #16 Skrevet 4. november 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke stønader har jeg krav på? Anonymkode: b6e0f...5fc Overgangsstønad kan du søke. Og søke på dobbel barnetrygd og barnebidrag. Anonymkode: eb596...a49
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #17 Skrevet 4. november 2020 Vet far at du ønsker å flytte fra han? Er du redd? Det virker som du ønsker å gjøre dette så fort som mulig uten at han har sjans til å stoppe deg? Har du det bra? ❤️ Anonymkode: d0cc1...fdf
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #18 Skrevet 4. november 2020 Du må til mekling, som flere skriver her. Så melder du flytting, han må godkjenne det. Så søker du overgangsstønad, dobbel barnetrygd og ber om barnebidrag. Er du under utdannelse kan du ha rett på foreldrestipend. Husk at du må søke bhgplass før barnet er 1 år for å beholde overgangsstønad. Han ber dere om å flytte ut så syns jeg at du skal flytte dit du vil. Du har da rett på å få hele permisjonen selv. Anonymkode: 84fee...0bf 2
Kenelz Skrevet 4. november 2020 #19 Skrevet 4. november 2020 Men altså, er det sånn at han IKKE vil ha 50/50 med babyen? Har dere snakket noe om det? Vil han i det hele tatt ha noe med babyen å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #20 Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, Kenelz skrev: Men altså, er det sånn at han IKKE vil ha 50/50 med babyen? Har dere snakket noe om det? Vil han i det hele tatt ha noe med babyen å gjøre? Selvfølgelig skal han ikke ha 50/50 med en baby på 3 mnd! Anonymkode: c4adf...3f2 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå