Gå til innhold

Har du tatt koronatest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har tatt koronatest...

Hvor i landet bor du og hvor lang tid tok det før du fikk svar?

Fikk du svar på kvelden, eller kan man kun få svar på dagtidig?

Venter selv på svar nå, men er usikker på om det er vits i å drive å sjekke etter svar på kveldstid.

Anonymkode: 1e6ef...4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok test fredag ettermiddag, fikk svar på søndag. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt den to ganger, bor i Oslo. Første gangen fikk jeg svar etter 24 timer (på dagtid), andre gangen fikk jeg svar etter 7 timer (på kvelden). 

Anonymkode: 56b5a...a1f

• Liker 1
Skrevet

Oslo området, første gangen fikk jeg svar etter litt over 2 døgn og da kom svaret kl 22.30 😊

Anonymkode: 664d4...f4a

• Liker 1
Skrevet

Osloområdet/Gardermoen. Tok på ettermiddagen en lørdag og godt under 24 timer senere fikk jeg svar. Tok i Viken og fikk svar ca 24 timer senere.

Anonymkode: ae4db...1be

• Liker 1
Skrevet

Bergen, første testen ble tatt i april når det var restriksjoner på hvem som fikk ta, og da fikk jeg svar etter 28 timer. For et par uker siden fikk jeg svar etter 10 timer, men er helsepersonell og da tror jeg svaret kommer fortere. 

Anonymkode: f8121...c83

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke spørsmålet om hva jeg jobbet med og er helsepersonell. Tok den forøvrig i dag i Innlandet, og ser må at det blir aktiv innlogging i helsenorge.no ofte.

Anonymkode: 13628...ca3

Skrevet (endret)

Har tatt tre ganger, fikk svar etter litt over halvannet døgn hver gang. Også om kvelden.

Tok siste i går ettermiddag, har ikke fått svar enda.

Bor i Viken, nord for Oslo.

Endret av Ulrikke
Skrevet (endret)

Tok i går, ikke fått svar enda. 

Viken

Endret av Anonym Bruker 0
Gjest JannickeBa
Skrevet

Bor i Bergen. Tok testen for ca 4 uker siden på drop-in-stasjon en lørdag formiddag, fikk svaret mandag midt på dagen. Litt mer enn to dager altså, men tross alt helg. Har inntrykk av at de fleste laboratoriene kjører (nesten) døgnet rundt, men sikkert litt mindre bemanning helg og kveld? Men det er bare antagelser. Det avhenger også av hvem som analyserer. I mitt tilfelle på kommunal drop-in ble prøven sendt til Haukeland sykehus, mens testes du hos Aleris sendes prøven til Oslo for analyse hos Fürst. 

De andre jeg kjenner som har testet seg samme sted eller på Bergen legevakt har fått svar etter ca 1-2 dager. 

• Opprett ny...