Gå til innhold

Lukter så innestengt hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter innestengt hos meg veldig fort. Blir fristet til å lufte hele tiden, men det er så gulvkaldt der så da fryser jeg sånn. Og så er det kanskje ikke så bra å lufte mye når man har på varme? Når jeg ikke har vært i leiligheten på lenge, så merker jeg at det er en skikkelig klam og innestengt lukt der. Føler det kommer fort tilbake når jeg lufter også. Noen tips?

Anonymkode: f317f...283

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammelt hus? Da er nok oppussing det eneste som egentlig kommer til å hjelpe over tid 

Skrevet

Høres ut som du har dårlig ventilasjon. Om det er et eldre bygg, er det viktig at du lar veggventiler evnt ventiler i vinduene være åpne. Antar at du har uttrekksventiler på kjøkken og bad? Disse må ha tilført luft for å fungere. 

Anonymkode: c7153...6c8

• Liker 1
Skrevet

Hvilken type bolig har du? Og hvilken ventilasjon? 

Har du lukket veggventiler eller lignende?

Anonymkode: 2f1ed...db4

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type bolig har du? Og hvilken ventilasjon? 

Har du lukket veggventiler eller lignende?

Anonymkode: 2f1ed...db4

Det er en veldig gammel leilighet i Oslo. Vet ikke hva slags ventilasjon jeg har, og kan ikke se om jeg har noen veggventiler heller dessverre:(

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har dårlig ventilasjon. Om det er et eldre bygg, er det viktig at du lar veggventiler evnt ventiler i vinduene være åpne. Antar at du har uttrekksventiler på kjøkken og bad? Disse må ha tilført luft for å fungere. 

Anonymkode: c7153...6c8

Ok takk for tips, skal sjekke ut ventiler i vinduene mine:) veggventiler vet jeg ikke om jeg har? Og samme med uttrekksventiler på kjøkken og bad, har ikke sett noe sånt men skal lete litt!

Skrevet

Oppdatering: virker som om jeg ikke har vindusventil🤨 Det forklarer kanskje hvorfor det er så dårlig luft? Fant ingen andre ventiler heller.. 

Skrevet

Hvis du ikkehar ventiler ville jeg stormluftet 1-2 ganger i døgnet. Sett opp flere vinduer på vidt gap og luft i et par minutter. 

Anonymkode: 8965a...c86

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...