Skohornnissen Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 (endret) Hei, jeg har feber og hoste, men testet i dag negativ for korona. Kan jeg dra tilbake på skolen da? Det er kjempedårlig med informasjon på nett for min kommune for folk i denne situasjonen. Logisk sett tenker jeg at jeg bør holde meg hjemme for hvis jeg smitter noen så må de teste seg, osv osv. - Men jeg har obligatorisk oppmøte på studiene mine imorgen, og vil virkelig ikke gå glipp av det. Jeg risikerer å stryke i dette faget hvis jeg mangler tilstedeværelse. Har selvfølgelig sendt mail til skolen og spurt, men det virker ikke som de er helt sikre selv. De ville jeg skulle prøve å bytte så jeg kunne ha undervisning på fredag istedenfor, men hvis jeg fortsatt er syk da så hjelper det jo ikke? Er det noen som vet hvordan dette funker? Endret 4. november 2020 av Skohornnissen Glemte noe
Gjest Senil Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Etter du har vært feberfri i 24timer så kan du dra på skole
EllMa Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Ring fastlegen og spør om du kan få legeerklæring for å ikke møte opp kanskje? 😊
Skohornnissen Skrevet 4. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, EllMa skrev: Ring fastlegen og spør om du kan få legeerklæring for å ikke møte opp kanskje? 😊 Jeg vil jo gjerne møte opp, men jeg vet ikke om det er lov eller ikke
Skohornnissen Skrevet 4. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Senil skrev: Etter du har vært feberfri i 24timer så kan du dra på skole Takk for svar, hvor kan jeg finne mer info om dette? Hvis jeg ikke har feber imorgen, bare hosting og annet, kan jeg da dra på skolen på fredag?
Gjest Senil Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 (endret) 5 minutter siden, Skohornnissen skrev: Takk for svar, hvor kan jeg finne mer info om dette? Hvis jeg ikke har feber imorgen, bare hosting og annet, kan jeg da dra på skolen på fredag? Ja, men du må da ikke ha intatt febernedsettende. Infoen finnes på Fhi.no sine sider. Ifølge Folkehelseinstituttets nettsider anbefales det at alle som har nyoppståtte luftveissymptomer uten kjent årsak, testes for koronasmitte og holder seg hjemme til de har fått svar på prøven. Ved negativ koronatest kan du gå tilbake på jobb/skole når du er i god allmenntilstand. Det vil si at du føler deg frisk og er feberfri, og dette gjelder selv om du fortsatt har noen symptomer på luftveisinfeksjon. Endret 4. november 2020 av Senil Limt inn sitering
Lomvi Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Se på FHI sine sider. Ikke spør her, for rådene fra FHI endrer seg hele tiden.
Anbefalte innlegg