Gå til innhold

Tannkrem uten fluor...

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokos olje. Forebygger bekterier åså. men jeg brukte dette i flere år....tannlegen kunne faktisk se at jeg ikke brukte fluor og ba meg begynne igjen. 

Anonymkode: 3fe98...6ea

Det jeg mente å si var, sikker på at du burde slutte? Har ikke hatt hull siden jeg begynte igjen og har man små hull kan man "pusse de bort" fluor behandler dem. Snakk med tannlegen din :) 

Anonymkode: 3fe98...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helios og helsekostbutikker, samt diverse nettbutikker. Mine favotitter er Salt fra Weleda og Baking Soda fra Kingfisher. :)

Anonymkode: cafb3...deb

Skrevet (endret)

Kjære TS, blir litt mer kildekritisk, er du snill. Du kaster bort tiden din på dette... Og ikke minst energien og pengene dine. Og min tid og de andres tid... Og sikkert flere ting...

Nei, man skal ikke spise fluor, så ikke spis tannkremen din. Men de forsvinnende mengdene man får i seg av å pusse tennene har ingen effekt på helsa annet enn at det forebygger hull i tennene. 

Endret av Flamegirl
  • Liker 4
Skrevet
På 4.11.2020 den 15.23, questioner skrev:

Noen som vet hvor man får tak i det? Har leita grønn i butikker og apotek uten hell...

Du kan bestille på nettet. Og kjøpe herbal tannkremer i typiske "utenlandske" dagligvare

Skrevet
På 5.11.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Fordi det er giftig. Bra for tennene men ikke resten av kroppen.

Fluor er en av kjemikaliene man mistenker kan være en av årsakene til fertilitetsproblemer og at gjennomsnittelig iq har sunket de siste årene.

Anonymkode: 843c4...0b5

Du skal jo ikke svelge dette.

Anonymkode: 0e825...c9c

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å se dagens episode av " tv 2 hjelper deg" Tannkrem uten fluor har absolutt ingen annen effekt enn å gi deg en god smak i munnen. Og den mengden fluor du får i deg gjennom tannkrem er ikke farlig. 

Men for guds skyld..Tannleger er avhengig av dårlig munnhygiene for å motta lønna si.

Anonymkode: 859b0...010

• Liker 3
Skrevet

Haha, elsker pasienter som mener at å pusse med fluor er farlig... Det er de samme som ikke tenker på hvor mye dritt det er i f.eks. Cola, eller som ikke tenker over hva fyllingsmaterialene består av. 

Men kjære vene - som noen allerede har skrevet; jeg har 5 års studielån som skal nedbetales i tillegg til boliglån, forsikringer og hele sulamitten, så la for all del være med å pusse med fluortannkrem, så blir jeg ikke arbeidsledig 😌

Anonymkode: 544fb...14e

• Liker 3
Skrevet

Solidox har, blir ofte solgt i vanlig dagligvare. 
Hvis en har drikkevann fra borehull kan innholdet av fluor være så høyt at en ikke anbefaler bruk av fluor, særlig ikke til barn. De kan få flekker på tennene blant annet. 
Om en har vanlig kommunalt vann, skal alt slikt være i orden og en kan benytte fluortannkrem. Mengdene vil være minimale. 

Anonymkode: 8fad3...e95

Skrevet

Signere på den, bruke den tannkremen hver dag 😀 også noe av det som selg best hos meg😀

Skrevet

Herregud folk er dumme. Tannkrem uten fluor gir jo ikke noe effekt, det er en grunn til at det er fluor i tannkrem. Du svelger ikke tannkrem så du får ikke i deg noe fluor av å pusse tenner. Det er heller ikke fluor i drikkevannet i Norge (om det er noe så er det så lite at det ikke er relevant). Bli litt mer kildekritisk og ikke hør på alt dere leser fra konspirasjonsteoretikere fra USA, alternativbehandlere og "dokumentarer" fra ukjente folk på YouTube. Tenk også over at mange som deler og fremmer denne type informasjon er de samme som selger alternative produkter og behandling, og deres intensjon er å tjene penger. 

Anonymkode: f5c00...eb7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...