Gjest questioner Skrevet 4. november 2020 #1 Del Skrevet 4. november 2020 Noen som vet hvor man får tak i det? Har leita grønn i butikker og apotek uten hell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Del Skrevet 4. november 2020 Forever living sin. (Den er faktisk kjempegod). Anonymkode: 24692...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Del Skrevet 4. november 2020 Helsekostbutikker som Life for eksempel? Anonymkode: 6944e...6e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Del Skrevet 4. november 2020 Hvorfor uten fluor? Anonymkode: 64434...3a4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Del Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor uten fluor? Anonymkode: 64434...3a4 Lurer jeg og på. Fluor er jo en av de viktigste grunnene til å pusse tennene. Anonymkode: b4e33...d4e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Del Skrevet 5. november 2020 Bestiller Periobtite på iHerb eller Glimja. Anonymkode: 57d0c...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #7 Del Skrevet 5. november 2020 Helsekostbutikker ja. Anonymkode: 58f19...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #8 Del Skrevet 5. november 2020 Marvis har flere typer uten fluor. Anonymkode: 765b1...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #9 Del Skrevet 5. november 2020 Du er klar for å betale ned på tannlegens studielån skjønner jeg.....😏 Anonymkode: 1cea0...19f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Del Skrevet 5. november 2020 Apoteket har da slike. Anonymkode: c1d0e...fef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Del Skrevet 5. november 2020 Kinsarvik helsekost har.flere produkter uten fluor. Bla Dr Organic. Anonymkode: ea68d...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #12 Del Skrevet 5. november 2020 På 4.11.2020 den 15.32, AnonymBruker skrev: Hvorfor uten fluor? Anonymkode: 64434...3a4 Fordi det er giftig. Bra for tennene men ikke resten av kroppen. Fluor er en av kjemikaliene man mistenker kan være en av årsakene til fertilitetsproblemer og at gjennomsnittelig iq har sunket de siste årene. Anonymkode: 843c4...0b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #13 Del Skrevet 5. november 2020 På 4.11.2020 den 15.45, AnonymBruker skrev: Lurer jeg og på. Fluor er jo en av de viktigste grunnene til å pusse tennene. Anonymkode: b4e33...d4e Ja og hovedårsaken til at vi har mye færre hull enn før. Nå kan man ha tennene sine hele livet, før fikk man gebiss innen fylte 50 år. https://forskning.no/mat-og-helse-menneskekroppen-vitaminer/slik-beskytter-fluor-tennene-dine/1278355#:~:text=Motvirker bakterier i munnen&text=De gjør om sukkeret til,ikke pusser tenner med fluortannkrem. Anonymkode: 624c9...d13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #14 Del Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er giftig. Bra for tennene men ikke resten av kroppen. Fluor er en av kjemikaliene man mistenker kan være en av årsakene til fertilitetsproblemer og at gjennomsnittelig iq har sunket de siste årene. Anonymkode: 843c4...0b5 Spiser du tannkremen?Det er altså meningen å spytte den ut etter du har pusset. Du må gjerne linke til de vitenskapelige artiklene der disse mistankene du refererer til, drøftes. Vann er også «giftig» om du drikker enorme mengder av det. Anonymkode: 4aef4...4c6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #15 Del Skrevet 5. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er giftig. Bra for tennene men ikke resten av kroppen. Fluor er en av kjemikaliene man mistenker kan være en av årsakene til fertilitetsproblemer og at gjennomsnittelig iq har sunket de siste årene. Anonymkode: 843c4...0b5 Dra gjerne frem troverdig kilde på det der. Anonymkode: 24692...416 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #16 Del Skrevet 5. november 2020 Vurdering av vitenskapelig litteratur viste at fluor kan ha skadelig effekt på mennesker i doser høyere enn det som anbefales i kariesforebyggende arbeid. I anbefalte doser er det solid dokumentasjon for karieshemmende effekt av fluor. https://www.tannlegetidende.no/i/2017/9/d2e99 Det meste er skadelig om man tar overdose. Å pusse tenner med tannkrem og ta fluortabletter innenfor anbefalt dose er ikke farlig. Anonymkode: b9469...1b8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #17 Del Skrevet 5. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurdering av vitenskapelig litteratur viste at fluor kan ha skadelig effekt på mennesker i doser høyere enn det som anbefales i kariesforebyggende arbeid. I anbefalte doser er det solid dokumentasjon for karieshemmende effekt av fluor. https://www.tannlegetidende.no/i/2017/9/d2e99 Det meste er skadelig om man tar overdose. Å pusse tenner med tannkrem og ta fluortabletter innenfor anbefalt dose er ikke farlig. Anonymkode: b9469...1b8 Nettopp! Da jeg søkte etter artikler vedrørende infertilitet og fluorider, dreide det seg tydeligvis blant annet om museforsøk der musene inntok store mengder fluorider i forhold til kroppsvekt. Eventuelle mistanker om nedsatt fertilitet hos menn dreier seg åpenbart om områder der inntak av fluorider er høyt pga drikkevannet, ikke fordi de pusser tennene to ganger daglig med fluortannkrem. Anonymkode: 4aef4...4c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Del Skrevet 6. november 2020 https://lyko.com/no/avivir/avivir-aloe-veratoothpaste-75ml Den beste jeg tannkremen uten fluor jeg har prøvd. Er ofte på tilbud, ville fulgt med nå når Black Week/Black Friday nærmer seg Drøy i bruk, så bruker mindre enn jeg gjorde av butikktannkremene fulle i fluor. Anonymkode: 6f000...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Del Skrevet 6. november 2020 Kokos olje. Forebygger bekterier åså. men jeg brukte dette i flere år....tannlegen kunne faktisk se at jeg ikke brukte fluor og ba meg begynne igjen. Anonymkode: 3fe98...6ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Del Skrevet 6. november 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Fordi det er giftig. Bra for tennene men ikke resten av kroppen. Fluor er en av kjemikaliene man mistenker kan være en av årsakene til fertilitetsproblemer og at gjennomsnittelig iq har sunket de siste årene. Anonymkode: 843c4...0b5 Knis, fluoren setter ned IQ-en? Regner med du styrer unna vann fra springen også, for der er det fluor. Og vi svelger jo ikke tannkremen, da tror jeg du gjør noe feil, puss og spytt. Anonymkode: 927b2...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå