Gå til innhold

Delt foreldreansvar. Hvordan få bankkonto til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når far har flyttet til hjemlandet. 

Det er nå en del år siden far fikk delt foreldreansvar. Far flyttet så til hjemlandet, og det er null kontakt. Har tidligere forsøkt å få bankkonto til barnet, uten å lykkes. F.eks nå som vi forsøker å søke stipend til gutten. Får ikke dette da han ikke har egen konto. Til sommeren skal han ha sommerjobb, men det er vel heller ikke mulig så lenge han ikke har konto. Noen tips/råd?

Anonymkode: 6a178...ef7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fylkesmannen. De kan hjelpe deg videre i prosessen 

Anonymkode: 1c89d...fe5

Skrevet

Om du har kontrakt der du har hovedomsorg, og barnet har fast bosted hos deg ordnes dette enkelt. Ta med papirene i banken, også ordner de for deg. 

Anonymkode: 1bdb2...33e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har kontrakt der du har hovedomsorg, og barnet har fast bosted hos deg ordnes dette enkelt. Ta med papirene i banken, også ordner de for deg. 

Det er ikke så enkelt når man har felles foreldreansvar

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så enkelt når man har felles foreldreansvar

Jo, det er det:-) nettopp vært gjennom det samme med min sønn. Delt foreldreansvar, og ikke tilstedeværende far. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det:-) nettopp vært gjennom det samme med min sønn. Delt foreldreansvar, og ikke tilstedeværende far. 

Så lett var det ikke her! Delt foreldreansvar; begge må signere. Dette er jo og lovfestet så vidt jeg vet

Anonymkode: 9f63e...3d5

Skrevet

Opprett bare en konto i ditt navn. Da slipper også barnet senere å bli nektet stipend og lån pga formue .

barnet arver jo deg uansett om du skulle falle fra 

Anonymkode: 0722b...06a

• Liker 1
Skrevet
På 4.11.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank brukte du? Har spurt de to jeg selv har konto hos. De sier at de må ha fars signatur. 

Skrevet
På 4.11.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev:

Opprett bare en konto i ditt navn. Da slipper også barnet senere å bli nektet stipend og lån pga formue .

barnet arver jo deg uansett om du skulle falle fra 

Anonymkode: 0722b...06a

Er ikke det som er problemet. Han er 16 år, og ønsker egen bankkonto. Han får ikke stipend uten egen konto. Han skal ha sommerjobb til neste sommer, og da regner jeg med han også der må ha egen konto.. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det som er problemet. Han er 16 år, og ønsker egen bankkonto. Han får ikke stipend uten egen konto. Han skal ha sommerjobb til neste sommer, og da regner jeg med han også der må ha egen konto.. 

Hva om du tar kontakt med banken, politiet, skatteetaten og alle instanser, dette kan da ikke være et enestående tilfelle. Sikkert mange som har vært gjennom dette, og alle som har en dritt til far kan jo ikke nektes bankkonto. Bytt evt bank dersom det ikke går. 

Anonymkode: 69468...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...