Gå til innhold

Lampe smalt og pærene gikk, lukter svidd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier et hus og jeg er hjemme i permisjon. Huseierne satt inn en ny lampe med flere spotter i trappeoppgangen. I dag smalt det til i lampen, alle pærene gikk og det luktet svidd. I tillegg så har sikringen gått, så trappeoppgangen, kjøkken og soverom oppe er uten lys. En av pærene er svarte, og det er den som lukter. Ikke lysbryteren. 

Samboer ringer rundt fra jobben sin nå for å sjekke litt opp i hva vi gjør - men altså, jeg tørr ikke skru på den sikringen igjen liksom. For det er vel ikke helt trygt? Og betyr det at huseier må sette inn elektrikerarbeid her nå? 

Anonymkode: 79e2c...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kontaktet huseier med en gang.

Anonymkode: 85b47...700

Skrevet

Koble fra lampa og sett på sikring.

Anonymkode: 1ceed...43d

• Liker 5
Skrevet

Høres mer ut som at det er lampen det er noe feil med. Ta den ut og bort. det er ikke farlig at sikringer går, det er det de er der for, men man må fjerne det som gjør at de går. 

Anonymkode: a9140...149

• Liker 3
Skrevet

Hiv ut lampa, sett på sikringene igjen. Dette skjedde hos meg også, det var en feil med lampa. 

Anonymkode: 20715...187

• Liker 2
Skrevet

Er det huseieren eller elektriker som har montert lampen?, dette er nemlig ikke noe som huseieren har lov til å gjøre selv hvis det er fastmontert. Be huseieren kontakte elektriker, ikke godta at dette blir "fikset" av ufaglærte siden det kan være brannfarlig og det kan få konsekvenser for en eventuelt forsikringssak.

Den kan være montert feil, kan være feil styrke på pærene og det kan også være en billig lampe med typisk kinakvalitet som ikke er godkjent i Norge. 

Anonymkode: 7f2e4...c91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...