Gå til innhold

Mamma er ikke snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min har i mange år forskjellsbehandlet med og min søster, hun er lillesøster. Selv etter vi begge fikk barn og de er født med 2 ukers mellomrom. Jeg er en veldig følsom person, så tar det personlig når mamma alltid stiller opp foe min søster, tilbyr seg å hente barna og alt annet hun «trenger» hjelp med. Selv når jeg var alenemor trengte min søster tydeligvis mer hjelp, selvom de var 2. Bestemor hentet ofte i Bhg så søster og samboer kunne jobbe 8t hver. Men jeg som var alene måtte klare meg selv, og heller både hente og levere PG jobbe på kvelden for å klare å jobbe 100%. Utrolig sårende, og jeg har flere ganger grått foran henne og sagt hvordan jeg føler det. Den ene dagen jeg ble lovet at hun skulle hente min sønn i Bhg ble aldri noe av. Ja jeg får hjelp hvis jeg spør, men aldri noen som tilbyr seg. Alltid søster som blir invitert på middag uten oss. Hvis vi først er invitert er selvfølgelig hun der. Alltid de som planlegger en tur på en søndag, også nevner de det kanskje for oss. Jeg er så lei meg og sint, dritt lei hele dama..... jeg skjønner ikke hvordan hun kan være sånn. Ja jeg har en sterk personlighet, og kanskje derfor. Men når jeg ligger nede klarer hun fremdeles å komme med dårlige unnskyldninger. Hun er utrolig ufølsom av seg, klarer aldri å spørre hvordan noen har det eller være der for noen. Men allikevel skjønner jeg ikke hvordan hun mener at dette er ok. Vi bor alle fem min gange fra hverandre, så vi er liksom close, men allikevel aldri med. Kan ikke flytte heller. Hvordan skal jeg klare å leve med dette? Merker at jeg er så langt nede ang dette nå. Føler meg uelsket og uviktig. 

Anonymkode: 3aff8...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren din er en narssisist, og dette er "splitt og hersk". Du kan google narssisme, evt foreldre + narssisme, så kanskje du ihvertfall kan få litt mer forståelse for hva som foregår. Når man tilegner seg mer kunnskap om slike personlighetsforstyrrelser, så hjelper det ihvertfall til å forstå at det ikke er deg det er noe galt med. Dette er et problem som utelukkende ligger hos moren din, det er hennes manglende evne til å gi kjærlighet som er problemet, og det er ikke noe galt med deg. Det er ingenting du gjør feil, og du fortjener ikke å oppleve dette. En mor som ikke klarer å vise begge barna sine oppmerksomhet og kjærlighet, er alvorlig forstyrret. Ta det fra en som har opplevd akkurat det samme. Stor klem til deg❤️

Anonymkode: 86fe2...f0e

• Liker 11
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren din er en narssisist, og dette er "splitt og hersk". Du kan google narssisme, evt foreldre + narssisme, så kanskje du ihvertfall kan få litt mer forståelse for hva som foregår. Når man tilegner seg mer kunnskap om slike personlighetsforstyrrelser, så hjelper det ihvertfall til å forstå at det ikke er deg det er noe galt med. Dette er et problem som utelukkende ligger hos moren din, det er hennes manglende evne til å gi kjærlighet som er problemet, og det er ikke noe galt med deg. Det er ingenting du gjør feil, og du fortjener ikke å oppleve dette. En mor som ikke klarer å vise begge barna sine oppmerksomhet og kjærlighet, er alvorlig forstyrret. Ta det fra en som har opplevd akkurat det samme. Stor klem til deg❤️

Anonymkode: 86fe2...f0e

Takk, egentlig godt å høre. Jeg prøver å bare tenke at hun er dust, har nesten begynt å hate henne. Men hun stiller jo opp for søsteren min, er det som er så vondt. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Moren din er en narssisist, 

Å herlighet, det er helt på jordet å slenge ut en diagnose som trøst for HI! Du har én side av en sak og konkluderer med en diagnose på den som ikke har uttalt seg i saken engang. Hårreisende!

Klart HI er lei seg og kan få støtte for dette, men det du driver med her er ødeleggende og ubegrunnet. Og veldig lite smart.

Anonymkode: 39c04...273

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, egentlig godt å høre. Jeg prøver å bare tenke at hun er dust, har nesten begynt å hate henne. Men hun stiller jo opp for søsteren min, er det som er så vondt. 

Det er veldig viktig at du leser deg opp på hva narsissisme er, det finnes mange gode artikkler og veldig mange god videoer på you tube . Anita Sweeney  er norsk , men om du kan engelsk florerer det av informasjon.

Hvor er faren din ? Har du venninner ? Det er bedre du spør om hjelp av dem enn mor og søster.  De bør du faktisk prøve å unngå en lang periode så du kan komme deg litt opp i humør , uten deres påvirkning .
Jeg var også alenemor med 100% jobb, nesten ingen hjelp , så jeg vet hvordan du har det . 

• Liker 2
Skrevet

Moren min er helt lik, jeg og søsteren min har ikke barn men hun blir hele tiden invitert og tilbydd hjelp mens jeg må spørre/mase om det. Og da får jeg som svar "men du er jo alltid velkommen". Lol, det er stor forskjell på å bli invitert og å være velkommen. Føler med deg ❤️ 

Anonymkode: e8adf...53d

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Fjelltopp skrev:

Det er veldig viktig at du leser deg opp på hva narsissisme er, det finnes mange gode artikkler og veldig mange god videoer på you tube . Anita Sweeney  er norsk , men om du kan engelsk florerer det av informasjon.

Hvor er faren din ? Har du venninner ? Det er bedre du spør om hjelp av dem enn mor og søster.  De bør du faktisk prøve å unngå en lang periode så du kan komme deg litt opp i humør , uten deres påvirkning .
Jeg var også alenemor med 100% jobb, nesten ingen hjelp , så jeg vet hvordan du har det . 

Ts her

pappa jobber og gjør mer på fritiden enn mamma, så er mamma som planlegger hverdagen deres. Er hun som tilbyr seg å hjelpe søsteren min hele tiden. Jeg har nevnt det for pappa en gang, men det er 7 år siden. Mulig jeg må snakke med han igjen, eller begge. Redd for å gjøre noe verre og at pappa ikke ser min side. 
jeg har heldigvis venninner å snakke med, jobber meg ofte opp men så kommer mamma med en kommentar på noe og jeg går ned i kjelleren. Det gjorde hun i går, så nå har jeg grått i ett døgn. 
prøver å ikke la hun ødelegge meg, men er så vanskelig. Søsteren min kan jeg ikke snakke med, da hun er veldig flink til å bare tenke på seg selv. Hun har aldri skjønt at det er 2 som trenger barnevakt eller hjelp. Selv når jeg var alenemor skjønte hun ikke hvorfor jeg var sliten, var heller hun som spurte meg om hjelp. Og hun som klagde. Hun klarer heller ikke å se andres situasjon. Jeg har alltid stilt opp for henne, men får aldri noe tilbake. Ja jeg kunne sagt nei neste gang, men det er ikke meg, og jeg håper jo at neste gang skal hun gi noe tilbake. 

takk!

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herlighet, det er helt på jordet å slenge ut en diagnose som trøst for HI! Du har én side av en sak og konkluderer med en diagnose på den som ikke har uttalt seg i saken engang. Hårreisende!

Klart HI er lei seg og kan få støtte for dette, men det du driver med her er ødeleggende og ubegrunnet. Og veldig lite smart.

Anonymkode: 39c04...273

Er du kanskje en av disse narsissistene som er redde for at folk skal finne ut hva dere er? For det er virkelig den eneste grunnen jeg kan komme på for at man ikke skal lese seg opp på dette emnet.

Anonymkode: 0af7c...89d

• Liker 2
Skrevet

Svigermor og delvis svigerfar er akkurat likens, forskjellsbehandler på barn og barnebarn. Mitt barn får nesten aldri noe fra de og hvis det først får noe er det noe billig 🙄 mens de andre barnebarna får både det ene og det andre 

Anonymkode: ec481...db9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...