Gå til innhold

Begge foreldre på foreldresamtale og foreldremøte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette virkelig nødvendig? 
Ser i foreldreappen at flere skriver at begge foreldre kommer, holder det ikke med bare den ene?🥴

Anonymkode: b7e44...9fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det holder selvsagt med én. For små barn er det ofte bare gjennomførbart med én også, fordi den andre må være hjemme og passe barnet/barna.

Skrevet

Om begge vil så hvorfor ikke? 

Anonymkode: 275d0...b98

• Liker 12
Skrevet

"Holder"? 

Vi gikk begge to denne gangen. Forrige gang gikk bare jeg, for da var samtalen på kveldstid og mannen var hjemme og passet heimen. 

Vi liker å gå, begge to. Så får begge høre alt, og slipper "ta til takke" med et rent referat. Begge får pratet med personalet, under langt bedre forhold enn ved bare henting/levering, og det er da lettere å bli kjent med og få litt mer inntrykk av personalet. Begge får spurt om det de vil - om mannen skulle gått med bare en liste over hva jeg lurte på, ville jeg ikke fått mulighet til å stille oppfølgingsspørsmål. 

Hva er problemet ditt med at begge kommer? Er det virkelig negativt at begge foreldrene engasjerer seg i noe som har så mye å si for barnets velbefinnende som hvordan det har det i bhg/skole?

Anonymkode: 24bad...29b

• Liker 24
Skrevet

Jeg foretrekker å dra begge to. Hva er galt med det?

Anonymkode: 4860c...758

• Liker 8
Skrevet

Jeg håper ikke du jobber i skole/bhg, for jeg synes det er en litt dårlig holdning at man ikke synes det er positivt å få truffet begge foreldrene til barna en jobber med.. 

• Liker 6
Skrevet

Er åleine med barn. På dei foreldremøta eg har vore på, har begge møtt. På førre møte, var det berre lov med ein person frå kvar husstand pga. korona. Da følte eg meg ikkje så åleine. 🙂 Veit ikkje kva som er vanlegast på foreldresamtalane, men ser jo kven som kjem ut døra før det er min tur, og da har begge vore med. (Altså alle gangane eg har vore på foreldresamtale.)

Anonymkode: cb4c8...396

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er åleine med barn. På dei foreldremøta eg har vore på, har begge møtt. På førre møte, var det berre lov med ein person frå kvar husstand pga. korona. Da følte eg meg ikkje så åleine. 🙂 Veit ikkje kva som er vanlegast på foreldresamtalane, men ser jo kven som kjem ut døra før det er min tur, og da har begge vore med. (Altså alle gangane eg har vore på foreldresamtale.)

Anonymkode: cb4c8...396

Takk. Det er dette jeg og føler på siden jeg er alene. Ser ikke meningen i hvorfor begge foreldre skal møte. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det er dette jeg og føler på siden jeg er alene. Ser ikke meningen i hvorfor begge foreldre skal møte. 

Det  har du fått forklart over: Begge foreldrene er interesserte og bryr seg, og vil ha mulighet til å bli kjent med personalet, og stille oppfølgingsspørsmål til ting som blir sagt på møtet... Er det virkelig vanskelig å forstå? 

Kanskje DU synes det er helt ok å ikke bli kjent med og få et inntrykk av de som er med barna dine 8 timer om dagen, og synes det er helt ok at kun den andre forelderen får høre det som blir sagt, og skal referere det til deg, men både jeg og mannen liker altså begge å høre det som blir sagt og treffe folk.. 

• Liker 15
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Holder"? 

Vi gikk begge to denne gangen. Forrige gang gikk bare jeg, for da var samtalen på kveldstid og mannen var hjemme og passet heimen. 

Vi liker å gå, begge to. Så får begge høre alt, og slipper "ta til takke" med et rent referat. Begge får pratet med personalet, under langt bedre forhold enn ved bare henting/levering, og det er da lettere å bli kjent med og få litt mer inntrykk av personalet. Begge får spurt om det de vil - om mannen skulle gått med bare en liste over hva jeg lurte på, ville jeg ikke fått mulighet til å stille oppfølgingsspørsmål. 

Hva er problemet ditt med at begge kommer? Er det virkelig negativt at begge foreldrene engasjerer seg i noe som har så mye å si for barnets velbefinnende som hvordan det har det i bhg/skole?

Jeg foretrekker å dra begge to. Hva er galt med det?

Anonymkode: 4860c...758

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper ikke du jobber i skole/bhg, for jeg synes det er en litt dårlig holdning at man ikke synes det er positivt å få truffet begge foreldrene til barna en jobber med.. 

Hvor i alle dager leser dere at TS er negativ til at to foreldre deltar? Han/hun spør om det er nødvendig.

Skrevet

Jeg har alltid dratt alene, så gir jeg mannen en kjapp oppsummering etterpå. Funker helt fint for oss, jeg som har kontroll på alt skolerelatert uansett. 

Anonymkode: 35366...1f3

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Hvor i alle dager leser dere at TS er negativ til at to foreldre deltar? Han/hun spør om det er nødvendig.

Da foreslår jeg du leser det igjen. Hun spør om det "virkelig er nødvendig". Hun følger så opp med en smiley som formidler at hun synes det er er teit. Det står altså mellom linjene at hun er negativ til det. 

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da foreslår jeg du leser det igjen. Hun spør om det "virkelig er nødvendig". Hun følger så opp med en smiley som formidler at hun synes det er er teit. Det står altså mellom linjene at hun er negativ til det. 

Snakk om å tolke ting negativt.  "Er det virkelig nødvendig" betyr ikke noe negativt. Det er du/dere som legger urimelig mye i dette.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

I sitatet fra TS over så viser hun at hun er negativ til at begge foreldre møter. 

Anonymkode: 515cd...20b

• Liker 3
Skrevet

Hadde du syntes det var tilstrekkelig å bare få er referat fra et slikt møte da? Skjønner godt at begge foreldre ønsker å møte for å få med seg informasjonen og møte de ansatte. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Snakk om å tolke ting negativt.  "Er det virkelig nødvendig" betyr ikke noe negativt. Det er du/dere som legger urimelig mye i dette.

Hun er jo tydelig negativ. 

Anonymkode: 12a5b...2dc

• Liker 6
Skrevet

Pga Corona synes jeg det holder med 1. 
Noen barnehager har foreldremøter hver dag i flere dager for å overholde smittevern.

Når det ikke er Corona så synes jeg det er hyggelig at begge foreldre kommer. Da det viser interesse for barnet 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Delfin82 skrev:

Pga Corona synes jeg det holder med 1. 
Noen barnehager har foreldremøter hver dag i flere dager for å overholde smittevern.

Når det ikke er Corona så synes jeg det er hyggelig at begge foreldre kommer. Da det viser interesse for barnet 

Tenker du at foreldrepar der bare en stiller er mindre interesserte? 

Jeg tenker at ethvert oppegående mennesker kan videreformidle det som er relevant. 

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sitatet fra TS over så viser hun at hun er negativ til at begge foreldre møter. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo tydelig negativ. 

Anonymkode: 12a5b...2dc

Det er jo deres tolkning. Hun skriver at hun ikke ser at det er nødvendig, det er jo ikke det samme som å være negativ til det. At noe ikke er nødvendig er ikke det samme som at det er dumt, dårlig etc.

Det er jo ofte bare samme leksa som tas opp på sånne møter da, så det er jo ikke livsviktig info akkurat. Tror det går helt fint at den andre forelderen får et referat fra den som har vært der.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du syntes det var tilstrekkelig å bare få er referat fra et slikt møte da? Skjønner godt at begge foreldre ønsker å møte for å få med seg informasjonen og møte de ansatte. 

Får ofte kun med meg referatet siden jeg ikke får barnevakt til kveldsmøter. 
ikke noe problem for meg🤷🏻‍♀️

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...