AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Hvordan lærte dere stoffet? Jeg lærer INGENTING av læreboka. Syns alt er kronglete forklart og jeg er like dum etter å ha lest hele boka som jeg var før jeg leste den. Ingenting fester seg og det hjelper ikke løse repetisjonsoppgavene heller. Tips til podcast, serie, film, dokumentarer, et eller annet som kan lære meg noe? Jeg holder på å bli gal, og eksamen er jo bare en liten måned unna. Og jeg kan ingen verdens ting. Anonymkode: 592e3...7ef
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 YouTube: profnick og ndla.no Anonymkode: 683e3...736 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Jeg gikk vanlig studiespesialisering, men opplevde samme problemet med historieboka. Hadde sykt dårlige lærere også, men jeg jobbet bare med sammendragene fra boka og fant andre kilder på nett. Fikk 6 er på omtrent alle prøvene (og i standpunkt) Anonymkode: e198d...39d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Prøv å fokuser på driverne av historien, altså hva som får endringene til å skje Anonymkode: 66d92...1d8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Forstår deg godt, hadde aldri greid meg uten undervisning i historie i vg3! Boka er jo helt ubrukelig alene. Grei til repetisjon når du skal øve på eksamen, men vanskelig å lære alt fra start ved hjelp av den. Har dessverre ingen andre tips enn å melde seg på kveldsundervisning, men ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: f643c...625
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Gjorde alle repetisjonsoppgavene i boka, hjalp veldig. Tok det også som privatist, kombinerte det med undervisning. Er veldig omfattende å ta det som privatist. Lærerne kunne definitivt vært bedre, de leste stadig notater fra et manus/stikkord papir, noe som gjorde meg mistenksom på at de ikke kunne alt selv.. Ikke alt de sa var riktig heller når jeg sjekket fakta, men de kunne det meste av nyere historie, som er veldig viktig til eksamen. Mitt tips er å sjekke tidligere eksamensoppgaver og se hvilke oppgaver som er relevante for det. Anonymkode: de437...a3d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Ndla.no og youtube har mye bra om du søker opp temaet du skal ha om Anonymkode: 9c457...725
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Christiane skahjem har veldig mange bra videoer på youtube. Profnick også, og lektor sandvold. Anonymkode: e0d78...b72
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Hei! Går vg2, har sovet gjennom alle historietimene til nå pga. temaet er gørrkjedelig. Hadde nettopp om antikken, fikk 5 på den prøven bare av å lese selv hjemme. Fulgte lite med i timene. Nå har jeg om middelalderen, enda kjedeligere! Tror det også handler om at læreren snakker så sent og at det går for tregt. Har R-matte, der går læreren sinnssykt fort, men jeg holder følge og får toppkarakter der liksom, faget er jo mye vanskeligere også, men greia er at jeg får med meg det meste i timen fordi at læreren holder oss våkne av å gå fort gjennom. I historie har jeg måttet lese alt selv hjemme. Har noen tips til hvordan jeg skal klare å følge med og ikke sovne av kjedsomhet? Hadde jo bare nyere historie på ungdomsskolen, synes det var veldig greit egentlig og hadde aldri problemer med å følge med der. Læreren bruker av og til powerpoint og av og til snakker han bare. Snakkinga er det verste. Er for øvrig ikke ts. Anonymkode: 3d1f2...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå