Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter ny laptop, og har funnet et godt tilbud som selges uten OS. Å få med Windows XP vil koste rundt 900,- ekstra. Spørsmålet mitt er om jeg behøver å kjøpe dette? Er dette noe det ville være enkelt å bare få låne hos noen andre istedet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fritzz
Skrevet

Du kan ganske enkelt låne en cd, men du vil kunne få problemer med oppdateringer ol., og det er ikke helt lovlig.

Du kunne forsøkt å installere linux, det er gratis og funker minst like bra som windows for mange brukere. (feks www.kubuntu.org)

Gjest gjesten
Skrevet
Jeg leter etter ny laptop, og har funnet et godt tilbud som selges uten OS. Å få med Windows XP vil koste rundt 900,- ekstra. Spørsmålet mitt er om jeg behøver å kjøpe dette? Er dette noe det ville være enkelt å bare få låne hos noen andre istedet?

Ja, det kan du, men det regnes som tyveri, eller iallefall uberettiget bruk om du piratkopier programvare (ikke at politiet kommer og banker på drøren da).

Mener at XP krever aktivering over nettet (som må utførers innen en gitt tidsfrist) der du skal oppgi lisensnøkkelen. Antar at det blir litt kluss om du oppgir en nøkkel som allerede er registrert.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du ikke Windows og har lyst til å bruke Windows, hadde jeg spandert 900 kroner ja. Kan lett bli litt "kompliset" og masete når du må lette etter cracks og slikt til Windows.

Gjest Ananas
Skrevet

Hvis du ikke kan så mye med det så trenger ikke tida di være veldig verdifull før det er verdt å betale for windows.

Skrevet

Jeg har to maskiner med dertil forskjellig programvarepakke som fulgte med. Begge hadde egen windowsversjon, men jeg klarte å rote bort den ene. Den andre har jeg brukt til begge maskinene hver gang jeg formaterer på nytt. Går helt greit det ..både med program og oppdatering. (har lisensen på den ene da, men aktivert på hver sin maskin med samme nr)

Skrevet

Jeg kjøper ALDRI pc med os. Jeg synes det er krise å forlange så mye penger for et så dårlig produkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...