AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 28 år gammel, ferdig utdannet Juni 2020. Hatt en 50% under studier, som nå er mistet. Men kvalifiserte derav til dagpenger.. Er innkalt til to intervjuer på to veldig aktuelle jobber. Utrolig gøy! Ca 450' årslønn og veldig aktuelle.. Men det er nok mange kvalifiserte søkere. Fikk i dag tilbud om en annen jobb. Generell kundeservice jobb. 170kr timen via et bemanningsbyrå, 2 mnd kontrakt, derpå ny 2 mnd kontrakt osv. Starter mandag. Jeg må jo takke ja til kundeservice jobben. Men hun gjorde det klart at hvis de ansatte meg, så var det fordi jeg var interessert i jobben, ikke fordi jeg skulle stikke av å finne annen jobb. Sa det jo noe finere da Men ja. Hvis jeg starter mandag, kan jeg ikke gå på de to intervjuene jeg er innkalt til. Hva gjør jeg? Anonymkode: f7e65...57a
Pappi Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Er de to intervjuene på mandag? Det er vel ganske greit at du takker ja til kundeservicejobben, men opplyser at den og den dagen hadde du allerede lagt planer som du ikke kan avlyse. 4
Thea82 Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Pappi skrev: Er de to intervjuene på mandag? Det er vel ganske greit at du takker ja til kundeservicejobben, men opplyser at den og den dagen hadde du allerede lagt planer som du ikke kan avlyse. Dette! Og du har ikke plikt til å takke ja til forlengelse av kontrakten. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Du må gå på intervjuene! Si at du ikke kan starte før tirsdag (finn evt på en hvit løgn om hvorfor). Og IKKE ha dårlig samvittighet om du stikker fra kundeservice jobben etter endt kontrakt, det fortjener de søren meg når de bare gir kontrakt for 2 mnd av gangen. Man skylder virkelig ikke bemanningsbyråer å ha dårlig samvittighet for å slutte. Og om du får jobbene du skal på intervju på, er det vanlig at man ikke kan starte før man har jobba oppsigelsestid i den forrige jobben Anonymkode: 2562e...237 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 Intervjuene hennes er ikke på mandag, vikarjobben begynner da. Ts, si du venter innkalling til spesialist og den kan komme på kort varsel. Evt lyg på deg tannverk eller legetime. Anonymkode: 49b35...25b
Pappi Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Intervjuene hennes er ikke på mandag, vikarjobben begynner da. Ts, si du venter innkalling til spesialist og den kan komme på kort varsel. Evt lyg på deg tannverk eller legetime. Anonymkode: 49b35...25b Veldig dumt å lyve om dette når det ikke er nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 Tenk på deg selv, slik vikarbyråer gjør. En 2mnd-kontrakt gir virkelig ikke følelsen av lojalitet til ansatt. Så ta jobben, finn en god forklaring på at du må ha fri dagen for intervju, og ikke skriv under på ny 2mnd-kontrakt ved utløp av den første, om du blir tilbudt ny jobb. Det er vanlig med 3 mnd oppsigelse, det vet de du skal i intervju til. Tenk på deg selv. Du har ingen plikt til å være lojal mot et vikarbyrå. Anonymkode: 06426...763
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 Jeg hadde gått på de intervjuene, bare funnet på en eller annen unnskyldning for å gå. Du har bare to måneders kontrakter på den jobben, så du trenger ikke å forlenge kontrakten om du får en annen jobb. Anonymkode: 8c41e...d9b
Splittbinders Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: 28 år gammel, ferdig utdannet Juni 2020. Hatt en 50% under studier, som nå er mistet. Men kvalifiserte derav til dagpenger.. Er innkalt til to intervjuer på to veldig aktuelle jobber. Utrolig gøy! Ca 450' årslønn og veldig aktuelle.. Men det er nok mange kvalifiserte søkere. Fikk i dag tilbud om en annen jobb. Generell kundeservice jobb. 170kr timen via et bemanningsbyrå, 2 mnd kontrakt, derpå ny 2 mnd kontrakt osv. Starter mandag. Jeg må jo takke ja til kundeservice jobben. Men hun gjorde det klart at hvis de ansatte meg, så var det fordi jeg var interessert i jobben, ikke fordi jeg skulle stikke av å finne annen jobb. Sa det jo noe finere da Men ja. Hvis jeg starter mandag, kan jeg ikke gå på de to intervjuene jeg er innkalt til. Hva gjør jeg? Anonymkode: f7e65...57a Nå brukte kanskje ikke byåret akkurat det ordet da, men jeg ville uansett ikke kalle en 2-måneders kontrakt for å "ansette noen". Og DEFINITIVT ikke noe du skal føle noen som helst forpliktelse for. Med disse kontraktene kan de jo kvitte seg med sine ansatte på svært kort varsel. Nå vet ikke jeg hvor nærme utløpet av en 2-måneders kontrakt de fornyer, men de kan helt uten ytterligere forklaring bare la vær å fornye kontrakten med deg etter 2 måneder. Da gjelder det samme for deg. Absolutt ingen forpliktelse utover kontrakten på 2 måneder. Dette VET byrået SÅ godt, og det er bare ufint å spille på din lojalitet og samvittighet. Forplikter ikke de seg, så gjelder nøyaktig det samme for deg. BASTA!! . Gå på intervjuene - si at du hadde planer allerede, på de to oppgitte tidene som intervjuet er, og si at du ikke kan jobbe da. Du trenger ikke si hvorfor du ikke kan jobbe. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 Enig med de andre. Tenk på deg selv. Anonymkode: 24c0f...b76
Sessan_ Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 Enig i at du skal tenke på deg selv. Si du har tannlegetime på det første intervjuet, og at du må tilbake til tannlegen for å borre på det andre intervjuet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Tenk på deg selv, her. Det gjør jo de. 2 mnd kontrakter er jo bare sånn at de kan kutte deg når de vil, det er jo nesten litt latterlig at de mener du skal forplikte deg til denne jobben når de ikke vil forplikte seg til deg. Anonymkode: 28354...f74
little fairy Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Ta jobben. Drit i om du må slutte om kort tid. Det er kamp om jobber nå pga masse oppsigelser og permitteringer. Man må ta det man får før drømmejobben dukker opp. Er jo heller ikke gitt du liker den jobben, og e arbeidsgiver kan ikke tvinge deg til å bli. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå