Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 5 uker bruker rundt en time per amming. Når kan jeg forvente at det blir litt mer effektivt? :)

Anonymkode: 3850e...2d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt. Her tok hver amming 1,5-2 timer. Det fortsatte til han var 5-6 måneder her, og direkte effektiv ble han ikke før rundt 7-8 mnd (da jeg skulle begynne i jobb igjen...). 

Anonymkode: b4488...895

Skrevet

Min ble mye mer effektiv rundt 3-4 mnd alder. Fra opp til 2 timer de første 4-5 ukene gikk det til ca 20 min før det ble 6-7 minutter. Nå er hun straks 8 mnd og er lynkjapp, ferdig på maks 4 minutter. 

Anonymkode: 12efc...c66

Skrevet

Dier han effektivt hele veien, eller er det mest kosesutting på slutten? Hva skjer hvis du kobler av? Bytter du bryst ofte under en amming? Forsøkt melkekompresjoner? Er dietaket bra? :)

Skrevet

Syntes det ble mer effektivt allerede ved 6-8 uker, det går fortere og fortere. Rundt 6 mnd er det effektivt og kjapt, kanskje 5 min. Men ingen av mine gutter har vært kosepupp unger, de har spist og er ferdig. Kan telle på en hånd hvor mange ganger de sovna på puppen f.eks. Utenom de første 6-8 ukene da, det er unntak. 

Anonymkode: a775f...f0b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt. Her tok hver amming 1,5-2 timer. Det fortsatte til han var 5-6 måneder her, og direkte effektiv ble han ikke før rundt 7-8 mnd (da jeg skulle begynne i jobb igjen...). 

Anonymkode: b4488...895

Oi, da er det bare å smøre seg med tålmodighet hvis det skal vare i 5 mnd til.. tar ofte oppmot 2 timer her også, så blir ganske låst til hjemmet..

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min ble mye mer effektiv rundt 3-4 mnd alder. Fra opp til 2 timer de første 4-5 ukene gikk det til ca 20 min før det ble 6-7 minutter. Nå er hun straks 8 mnd og er lynkjapp, ferdig på maks 4 minutter. 

Anonymkode: 12efc...c66

Takk for svar :) så bra da! Gikk det gradvis eller skjedde endringen "over natten"? Er lite forskjell her iallefall. Bruker like lang tid nå som for noen uker siden. :)

6 timer siden, Albbas skrev:

Dier han effektivt hele veien, eller er det mest kosesutting på slutten? Hva skjer hvis du kobler av? Bytter du bryst ofte under en amming? Forsøkt melkekompresjoner? Er dietaket bra? :)

Njææ, dier nok ikke veldig effektivt, men virker som hun spiser. Men tar mange korte pauser og sovner innimellom. Jeg bytter bryst som regel etter 30-40 min. Om jeg kobler av begynner hun enten å søke etter puppen og gråte, eller sover videre.. bruker skjold pga. innadvendte brystvorter, og det fungerer greit (i samarbeid med helsestasjon). Legger godt på seg og har masse våte bleier. Så hun får i seg nok iallefall, tar bare veldig lang tid!

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes det ble mer effektivt allerede ved 6-8 uker, det går fortere og fortere. Rundt 6 mnd er det effektivt og kjapt, kanskje 5 min. Men ingen av mine gutter har vært kosepupp unger, de har spist og er ferdig. Kan telle på en hånd hvor mange ganger de sovna på puppen f.eks. Utenom de første 6-8 ukene da, det er unntak. 

Anonymkode: a775f...f0b

Takk for svar! Det høres fantastisk ut!! Blir sittende i opptil 8 timer daglig å amme.. så håper det går litt fortere her også snart!!

Anonymkode: 3850e...2d1

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt kan det være veldig individuelt, noen babyer spiser fort, andre saktere. Men det er nok vanlig at de bruker mindre tid av dagen på amming ettersom de blir større, når de bikker tre måneder begynner de å bli litt mer opptatt av verden utenfor mammas pupp🤪

Anonymkode: 49b79...c8f

Skrevet

Jeg ville nok forsøkt å bytte bryst tidligere, etter 20 min i stedetfor 40 kanskje... Og kombinert med melkekompresjoner. Rett og slett for å se om hun blir raskere mett (mer melk ut på kortere tid). Kan jo hende hun egentlig bare liker å ligge der og kose seg, og den type langvarig kos kan de jo holde på med lenge. 😅 Men etterhvert når de blir mer nysgjerrige og oppmerksomme har de ikke tid til å kose seg ved brystet en time HVER gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...