Gå til innhold

Skal jeg tyste på min kollega?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 hours ago, The Kitten said:

Du er rapportert.

Skjerp deg. Når du kaller noen som lurer på om de bør vise ansvar og rapportere om potensielt livsfarlig adferd for tystere så må du tåle såpass.

For å sette dette i perspektiv: Hvis Oslo var et land ville det vært knallrødt. Alle som besøkte det frivillig ville måtte gå i 10 dagers karantene uten lønn som man kunne fått 20 000 kr for å bryte. Når faren kommer fra Norge synes plutselig alle det er helt greit å gå rett på jobb og ha nærkontakt med pasienter i høyrisikogrupper. Jeg lurer noen ganger på om jeg befinner meg i et galehus.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tough cookie skrev:

Jeg er overrasket over at jeg har fått mange sure svar.

Mener dere alle sammen at Covid-19 bare er noe oppkonstruert tull, og ikke farligere enn influensa?

Bor dere i en kommune der det ikke har vært noe korona og ikke merker noe til det? 

Hadde jeg jobbet på rema 1000 hadde jeg ikke reagert på at min kollega hadde vært på helgetur i Oslo, men når vi jobber med lungesyke eldre mennesker er det utenksomt av han. 

Ts

Har ikke svart i denne tråden enda men gjør det nå. Jeg bor i en av nabo kommune til Oslo, så det er en del smitte her også. Det er mange her som pendler til Oslo pga jobb eller studier. Jeg hadde uansett hvor jeg bodde ikke reagert på at en kollega valgte å besøke sine barn med mindre barnet eller kollegaen satt i karantene eller var isolert.

Det kan også være dypere årsaker til at din kollega valgte å besøke sin datter i Oslo akkurat nå, som han ikke oppgir til deg. Hva om hun trengte for eksempel emosjonell støtte fordi hun sliter psykisk? Ikke alltid støtten er bra nok over tlf/nett. Og ja.. hans datters velvære og helse vil alltid komme foran pasientene, i hans øyne. Du sørger alltid for dine egne først, det er slik mennesker er.. Din kollega gjorde heller ikke noe ulovlig.

Fint at du bryr deg, men dette har du ikke noe med..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Warum skrev:

Jeg tar corona ekstremt seriøst, og jobber også med svake mennesker. Men dette var en voksen mann som skulle besøke sin datter, i Norge. Du vet ingenting om henne eller hvordan han selv har det. Man kan aldri sette seg helt inn i en annens situasjon. Jeg regner med dere uansett holder avstand til pasientene, eller bruker smittevernsutstyr. Vi jobber hvertfall på en slik måte, at smitte nesten skal være umulig selv om en er syk. Når du i tillegg kjører kollektivt daglig, så forstår jeg ikke hva du klager på. 

Vi jobber veldig tett på pasientene.  Jeg kjører kollektivt fordi jeg må komme på jobb,  og kan ikke gå den lange veien.  Bruker munnbind og prøver å ta de avgangene som ikke er stappfulle. 

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tough cookie skrev:

Vi jobber veldig tett på pasientene.  Jeg kjører kollektivt fordi jeg må komme på jobb,  og kan ikke gå den lange veien.  Bruker munnbind og prøver å ta de avgangene som ikke er stappfulle. 

Ts

Ts: det er ingen garantier uansett hvilken avgang du tar. Dessverre. Kollektivtransport er høy risiko. Har du sykkel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Ts: det er ingen garantier uansett hvilken avgang du tar. Dessverre. Kollektivtransport er høy risiko. Har du sykkel?

Ja jeg har sykkel men jeg kan ikke sykle 1,5 mil hver vei til jobb på glatte veier. 

Har nå fått ordnet det sånn at jeg kan samkjøre til jobb,  og muligens få skyss hjem et par ganger i uken i alle fall. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
17 timer siden, Tough cookie skrev:

Jeg er overrasket over at jeg har fått mange sure svar.

Det er ikke jeg, altså. Her er det om å gjøre å ta TS, virker det som, bare sjekk pipas andre lyd i tråden min hvor folk tilter fullstendig fordi noen velger håndvask framfor spriting, og man ABSOLUTT skal blande seg. Du får beskjed om noe annet her. Psychoguiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg ble nettopp oppringt av jobben med spørsmål om jeg kan ta tidligvakt i morgen, siden min kollega (som var på oslo-tur) har fått sår hals og ikke kan komme på jobb. 

Enten har min kollega nå fått forkjølelse eller så har han blitt smittet av korona,  Det viktigste er at han ikke er på jobb nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tough cookie skrev:

Ts her. 

Jeg ble nettopp oppringt av jobben med spørsmål om jeg kan ta tidligvakt i morgen, siden min kollega (som var på oslo-tur) har fått sår hals og ikke kan komme på jobb. 

Enten har min kollega nå fått forkjølelse eller så har han blitt smittet av korona,  Det viktigste er at han ikke er på jobb nå. 

Yeah, right. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 20.37, Tough cookie skrev:

Jeg har ikke skrevet at jeg skal snakke med politiet, men min sjef. 

Ts 

Bra, det er det jeg sier du burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...