Tough cookie Skrevet 4. november 2020 Forfatter #41 Del Skrevet 4. november 2020 33 minutter siden, 13579 skrev: Tysting til politiet har ikke noe for seg, da han neppe har brutt norsk lov. Har arbeidsgiver advart mot eller nedlagt forbud mot slike reiser, må vedkommende meldes til arbeidsgiver som straks sparker hen fra jobben. En bør melde fra om er hvert brudd på arbeidsgivers regler, samt ved mistanke om dette. Jeg har ikke skrevet at jeg skal snakke med politiet, men min sjef. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #42 Del Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, Tough cookie skrev: Ts her. Jeg sa til min kollega at jeg syntes det var unødvendig av han å reise til Oslo nå, iallfall når vi jobber med pasienter som ikke engang tåler en kraftig forkjølelse. Hva svarte han da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pemafipa Skrevet 4. november 2020 #43 Del Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, The Kitten skrev: Voksne mennesker kan ikke leve livet sitt etter andres frykt. Nei , men noen voksne mennesker gjør jo dessverre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 4. november 2020 #44 Del Skrevet 4. november 2020 10 minutter siden, The Kitten skrev: Hva svarte han da? Håper det var: det står en bunke papirer på kontoret, papirfly som må brettes og prøves ut , en vegg i korridoren du kan dele dine bekymringer med og en kaffemaskin som må renses, hvis du har lite å gjøre på 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 4. november 2020 Forfatter #45 Del Skrevet 4. november 2020 17 minutter siden, The Kitten skrev: Hva svarte han da? Han sa at han skulle ta koronatest neste uke, så da var alt greit, mente han. Dessuten var de "bare" nede på Grønland på div kafeer og han snakket bare med folk som hadde munnbind (ikke han og vennene) Ts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #46 Del Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Tough cookie skrev: Han sa at han skulle ta koronatest neste uke, så da var alt greit, mente han. Dessuten var de "bare" nede på Grønland på div kafeer og han snakket bare med folk som hadde munnbind (ikke han og vennene) Ts Han svarte deg i hvert fall. Jeg hadde nok bare himlet med øynene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #47 Del Skrevet 4. november 2020 Viktigst av alt, TS: Føler du deg bedre nå og er klar til å komme ned fra din høye hest? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 4. november 2020 Forfatter #48 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg er overrasket over at jeg har fått mange sure svar. Mener dere alle sammen at Covid-19 bare er noe oppkonstruert tull, og ikke farligere enn influensa? Bor dere i en kommune der det ikke har vært noe korona og ikke merker noe til det? Hadde jeg jobbet på rema 1000 hadde jeg ikke reagert på at min kollega hadde vært på helgetur i Oslo, men når vi jobber med lungesyke eldre mennesker er det utenksomt av han. Ts 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #49 Del Skrevet 4. november 2020 3 minutter siden, Tough cookie skrev: Jeg er overrasket over at jeg har fått mange sure svar. Mener dere alle sammen at Covid-19 bare er noe oppkonstruert tull, og ikke farligere enn influensa? Bor dere i en kommune der det ikke har vært noe korona og ikke merker noe til det? Hadde jeg jobbet på rema 1000 hadde jeg ikke reagert på at min kollega hadde vært på helgetur i Oslo, men når vi jobber med lungesyke eldre mennesker er det utenksomt av han. Ts Jeg mener ikke det er noe oppkonstruert tull, men måten du opererer på minner om hvordan de opererte i Sovjet og Øst-Tyskland. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 4. november 2020 Forfatter #50 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) 36 minutter siden, The Kitten skrev: 3 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg mener ikke det er noe oppkonstruert tull, men måten du opererer på minner om hvordan de opererte i Sovjet og Øst-Tyskland. Jeg vet ikke om du leser aviser og ser nyheter, men det har aldri vært så mye smitte i samfunnet som det er nå. Jeg tror ikke hverken du eller mange andre som har svart her inne, skjønner egentlig alvoret og hva som skjer hvis korona kommer inn på en institusjon med lungesyke mennesker. Ts Endret 4. november 2020 av Tough cookie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #51 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) 57 minutter siden, Tough cookie skrev: Vi er uker fra et lockdown Jeg vet ikke om du leser aviser og ser nyheter, men det har aldri vært så mye smitte i samfunnet som det er nå. Jeg tror ikke hverken du eller mange andre som har svart her inne, skjønner egentlig alvoret og hva som skjer vist korona kommer inn på en institusjon med lungesyke mennesker. Ts Jo, takk. Jeg klarer å følge med på nyhetsbildet. Det gir meg ikke rett til å sette meg som dommer over andres valg. Endret 4. november 2020 av The Kitten 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warum Skrevet 4. november 2020 #52 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg tar corona ekstremt seriøst, og jobber også med svake mennesker. Men dette var en voksen mann som skulle besøke sin datter, i Norge. Du vet ingenting om henne eller hvordan han selv har det. Man kan aldri sette seg helt inn i en annens situasjon. Jeg regner med dere uansett holder avstand til pasientene, eller bruker smittevernsutstyr. Vi jobber hvertfall på en slik måte, at smitte nesten skal være umulig selv om en er syk. Når du i tillegg kjører kollektivt daglig, så forstår jeg ikke hva du klager på. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 4. november 2020 #53 Del Skrevet 4. november 2020 Når man ser på holdningene i denne tråden er det ikke vanskelig å forstå at smitten i Norge har 3-doblet seg på knappe 2 uker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #54 Del Skrevet 4. november 2020 7 minutter siden, Fakta? skrev: Når man ser på holdningene i denne tråden er det ikke vanskelig å forstå at smitten i Norge har 3-doblet seg på knappe 2 uker. Syns det er mer skremmende med holdninger om at det er greit å tyste på folk for å ha gjort noe helt lovlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 4. november 2020 #55 Del Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, Tough cookie skrev: Han sa at han skulle ta koronatest neste uke, så da var alt greit, mente han. Dessuten var de "bare" nede på Grønland på div kafeer og han snakket bare med folk som hadde munnbind (ikke han og vennene) Ts Hadde jeg vært sjefen din, ts, og du hadde sladret til meg om en kollega så er det du som ville fått trøbbel, ikke kollegaen. Pass dine egne saker. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 4. november 2020 #56 Del Skrevet 4. november 2020 16 minutter siden, The Kitten said: Syns det er mer skremmende med holdninger om at det er greit å tyste på folk for å ha gjort noe helt lovlig. Uff ja, tenk at det fortsatt finnes helsepersonell som bryr seg om å beskytte pasientene. Virkelig skremmende. Og tragisk ironisk, tatt i betrakning hvor mange ganger du har argumentert for å slippe løs smitten og la de syke isolere seg. Lenge leve egoismen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tatja Skrevet 4. november 2020 #57 Del Skrevet 4. november 2020 Jeg jobber ikke med risikogrupper, og har ingen i nettverket i risikogrupper. Men å reise til Oslo nå, er fullstendig uaktuelt, og det samme mener folk i min omgangskrets. Jeg ville nok ikke sagt noe til sjefen, men syns det er merkelig holdning her inne at helsearbeidere uten skrupler bare kan oppsøke røde områder, slik situasjonen er nå. Syns du, TS, tenker helt rett. Men kollegaen din har ikke gjort noe ulovlig, og da er det egentlig bare å la ligge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. november 2020 #58 Del Skrevet 4. november 2020 (endret) 6 minutter siden, Fakta? skrev: Uff ja, tenk at det fortsatt finnes helsepersonell som bryr seg om å beskytte pasientene. Virkelig skremmende. Og tragisk ironisk, tatt i betrakning hvor mange ganger du har argumentert for å slippe løs smitten og la de syke isolere seg. Lenge leve egoismen. Du er rapportert. Og du kan spare meg for den nedlatende holdningen din. Endret 4. november 2020 av The Kitten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøstjernen Skrevet 4. november 2020 #59 Del Skrevet 4. november 2020 Arbeidsgiver har ingen styringsrett over ansattes fritid. Om det hadde vært et brudd på nasjonalt smittereglement er det politi og domstol som skal håndheve brudd, ikke arbeidsgiver. Foreslår at dere tar opp forbudene dere har led tillitsvalgt/fagforening. Tyster du kan du selv kalle deg rotte til evig tid. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøstjernen Skrevet 4. november 2020 #60 Del Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Tough cookie skrev: Mener dere alle sammen at Covid-19 bare er noe oppkonstruert tull, og ikke farligere enn influensa? Nei, jeg støtter full nedstenging. Men da skal det gjelde absolutt alle. Helsepersonell skal ikke kjenne på et utvidet personlig ansvar i denne saken. Om så ønskes kan vi ta lønnsforhandlingene på nytt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg