Landlivet Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Hei. For ca et år siden skrev jeg for 1. gang her inne for å finne eller få råd og hjelp til å redde ekteskapet mitt. Fikk noen gode råd, men de hjalp ikke... Jeg har truffet min kone i i 2012 det var kjærlighet på 1. blikk alt var som alle drømmer om, helt perfekt, romantisk, lidenskapelig, morsomt, alt gjorde vi to sammen også sammen med venner og familie, reiser, restauranter, fritid osv. en virkelig god blanding av alt. I 2015 fridde jeg henne på skiferie utenlands. 2016 giftet vi oss i Italia. Rett etter bryllupet kanskje 6 måneder senere hadde vi mindere og mindere intimitet, (problemet begynnte mer eller mindere i 2015) nå har det gått 3 år uten sexualitet. Vi har vært på parterapi, vi har snakket sammen 10000000 ganger og jeg har prøvd utallige ting for å få henne på "riktig spor" jeg overrasker henne med småe oppmerksomheter hele tiden. Men alt dette hjelper ikke. Jeg får som forklaring, overgangsalderen (det har hun da hatt siden ca. 5 år) , vektsproblemer (i fjor slanket hun seg med 36kg, ble ikke bedre da heller) og nå må jeg høre at jeg er grinete, hun får ikke noe smil av meg at jeg ikke gi henne tryghet. Hvordan kan jeg gå rundt å smile når jeg prøver alt for å gjøre henne lykkelig og hun avviser meg alltid, hvordan kan jeg får gleden og humøret mitt tilbake når jeg gi henne mitt hjerte, mitt alt og hun bare skylder på at jeg på en måte ikke gjør jobben min. Jeg er så fortvilet, jeg har tanker om at jeg ikke er verdt å bli elsket, jeg har tanker om å slutte med livet mitt, jeg går rundt og er bare er trist, lei meg, bitter, frustrert rett og slett ulykkelig, jeg spørr meg er det slik jeg skal leve resten av livet mitt, skal jeg forlater henne, hvor mye mere klarer jeg å holde ut. Jeg tror av og til at det er ikke plass for meg i livet hennes, hun jobber daglig ca 12-14 timer, samtalen vår begrenser seg på "god natt, jeg er trøtt jeg må sove. God morgen, ønsker deg en fin dag på jobb, elsker deg. Og ca 16.00 kommer en telefon, jeg må jobbe overtid, hva skal vi ha til middag. Etter middag hjemme er det fram med PC igjen........ 3 år og jeg ser ingen antydning på endring ...... Jeg tror ikke engang at hun vet hvor vondt jeg har. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 83c8a...4ab
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Jeg tror hovedproblemet er at hun jobber 12-14 timer. Ikke rart hun er sliten.. Men ja, du har gitt alt så med mindre du ønsker å fortsette med å ha det sånn så er det bare å gå.. Anonymkode: cc704...29c 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Det er ikke èn person som skal redde et ekteskap. Det krever laginnsats fra begge sider. Jeg tror du kan fortsette med baklengse saltoer herfra til evigheten, men uten at det hjelper. Dessverre. Har du sagt tydelig i fra at du er ulykkelig? At du snart ikke orker mer? Jeg regner med det siden dere har vært i parterapi, men er hun klar over hva hun mister med mindre hun får hodet ut av ræva? Anonymkode: 10f1d...6c7 4
Roci Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke èn person som skal redde et ekteskap. Det krever laginnsats fra begge sider. Jeg tror du kan fortsette med baklengse saltoer herfra til evigheten, men uten at det hjelper. Dessverre. Har du sagt tydelig i fra at du er ulykkelig? At du snart ikke orker mer? Jeg regner med det siden dere har vært i parterapi, men er hun klar over hva hun mister med mindre hun får hodet ut av ræva? Anonymkode: 10f1d...6c7 Dette! Jeg lurer på....har du mulighet til å bo hos venner, familie eller på hotell en periode? Jeg tenker at dere trenger en timeout, begge to. Det er slett ikke sikkert at det redder ekteskapet, men det kan gi dere begge to litt pusterom til å kjenne på situasjonen og kanskje få klarhet i hva dere ønsker. Hun får kjenne litt på hvordan en hverdag uten deg rundt henne føles, og du får kanskje muligheten til å roe ned litt, jeg får inntrykk av at du er ganske "på" rent følelsesmessig fordi du er så fortvilet. Kanskje det bidrar til at hun trekker seg unna, det er ikke godt å si. Det er som sagt på ingen måte sikkert at dette er løsningen på noe som helst, men jeg tenker at du ikke har noe å tape. Om ikke annet kan det som sagt muligens gi dere begge litt klarhet. Du kan uansett ikke fortsette å være i et forhold som bryter deg ned slik. 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Kanskje all denne prøvingen bare er blitt et salig mas? Hva med å trekke seg tilbake, senke skuldrene, la humla suse og se om stemningen roer seg? Ikke forvent noe som helst en stund? Om hun da fortsatt er såre fornøyd ville jeg revurdert hele ekteskapet.
Landlivet Skrevet 4. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke èn person som skal redde et ekteskap. Det krever laginnsats fra begge sider. Jeg tror du kan fortsette med baklengse saltoer herfra til evigheten, men uten at det hjelper. Dessverre. Har du sagt tydelig i fra at du er ulykkelig? At du snart ikke orker mer? Jeg regner med det siden dere har vært i parterapi, men er hun klar over hva hun mister med mindre hun får hodet ut av ræva? Anonymkode: 10f1d...6c7 Takk for svaret, jeg har jo mange ganger sagt at jeg skal flytte ut, så kan hun få litt avstand og jeg ro i hodet mitt.... Men det vil hun ikke heller... Jeg tenker også hvorfor får hun i all verden ikke hodet ut av ræva, når hun selv og med sier jeg elsker deg....
Landlivet Skrevet 4. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, Roci skrev: Dette! Jeg lurer på....har du mulighet til å bo hos venner, familie eller på hotell en periode? Jeg tenker at dere trenger en timeout, begge to. Det er slett ikke sikkert at det redder ekteskapet, men det kan gi dere begge to litt pusterom til å kjenne på situasjonen og kanskje få klarhet i hva dere ønsker. Hun får kjenne litt på hvordan en hverdag uten deg rundt henne føles, og du får kanskje muligheten til å roe ned litt, jeg får inntrykk av at du er ganske "på" rent følelsesmessig fordi du er så fortvilet. Kanskje det bidrar til at hun trekker seg unna, det er ikke godt å si. Det er som sagt på ingen måte sikkert at dette er løsningen på noe som helst, men jeg tenker at du ikke har noe å tape. Om ikke annet kan det som sagt muligens gi dere begge litt klarhet. Du kan uansett ikke fortsette å være i et forhold som bryter deg ned slik. Høres riktig ut det du skriver. Familie har jeg ikke her. Jeg er ikke norsk. Burde kanskje leie en leilighet. Men jeg er så redd at det var det, og at hun vil ha det slik 😔
Landlivet Skrevet 4. november 2020 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2020 3 timer siden, Lama_Drama skrev: Kanskje all denne prøvingen bare er blitt et salig mas? Hva med å trekke seg tilbake, senke skuldrene, la humla suse og se om stemningen roer seg? Ikke forvent noe som helst en stund? Om hun da fortsatt er såre fornøyd ville jeg revurdert hele ekteskapet. Det har jeg prøvd i mange måneder.... Dessverre uten bedring. Da får jeg høre, vi hadde det jo ikke så bra i det siste.... Det er alltid noe som legges på mine "skuldre"
Landlivet Skrevet 4. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 83c8a...4ab Hvordan fikser jeg det 🤔
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 17 minutter siden, Landlivet skrev: Hvordan fikser jeg det 🤔 Du må lage lenger overskrift. Gå inn og redigere. Anonymkode: 8cb3f...609
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Du gir kanskje all for mye oppmerksomhet til henne. Trakk deg tilbake og begynn å investere tid på deg selv. Finn en hobby, begynn å gjøre ting som gir deg energi. Fokuser på å bygge deg opp, din egen selvbilde og selvtillit. Jeg vet ikke om du trener, begynn å trene hvis du ikke trene. Begynn å elske deg selv og livet. Så skal du se at det begynner å skje noe. Hvis det ikke skjer noe, da er det på tide å gå videre. Det høres ut som hun har tatt deg for gitt eller så har hun annet som gir henne glede. Lykke til, det er ikke verdt å være ulykkelig! Anonymkode: 9ea62...d1e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 Det er noe alvorlig galt i mentaliteten din, når du snakker om å ta livet av deg, i stedet for å gå ut av forholdet, og starte på nytt. Det går bedre enn du tror. Anonymkode: dc983...71f 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #14 Skrevet 4. november 2020 Hun har ikke noe overskudd med all den jobbingen. Og overgangsalderen kan bringe null sexlyst. Det er veldig kjipt å ha sex når man føler null lyst. Så blir det et mas, forventning og negativt. Kan du ikke innfinne seg med at hun vil at ting skal være som de er, men at hun ikke ønsker sex? Anonymkode: 8d2c2...4dc
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #15 Skrevet 4. november 2020 Jeg tror det er på tide å avslutte det der så du ikke visner helt bort. Nå har du prøvd LENGE nok og det blir ikke noe forbedring, hun prøver ikke engang, siden slike ting skal begge prøve på. Hun gjør ingen innsats for at ting skal bli bedre, forventer bare at du skal være drømmeprinsen likevel. Tror løpet er kjørt og på tide å sarte et nytt kapitell i livet. Ta vare på de gode minnene og skill deg. Anonymkode: b3864...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå