Gå til innhold

No make up make up look - beste tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine beste tips for en naturlig sminket look? 

Hvordan gir du huden en naturlig finish? BB cream eller har du en lett foundation du er fornøyd med?

Mitt beste tips er å velge kremprodukter over pudderprodukter, da de ofte smelter mer naturlig inn i huden. Ulempen er at de sitter kortere (etter min erfaring).

Jeg spør IKKE dere som ikke bruker sminke. Føler det må presiseres.

Anonymkode: 5d9c3...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS viktig for meg at det er spf over 20 i foundation/bb cream, og den må ha litt dekkevne. 

Skrevet

Jeg bruker denne BB-kremen som har en lett dekkevne, men gir en utrolig fin finish i mine øyne. Den hadde vært helt perfekt dersom den var mer mattende, men jeg har fått komplimenter for glødende hud. Den føles veldig lett på og sitter fint hele dagen

Anonymkode: 98e0a...d89

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker denne BB-kremen som har en lett dekkevne, men gir en utrolig fin finish i mine øyne. Den hadde vært helt perfekt dersom den var mer mattende, men jeg har fått komplimenter for glødende hud. Den føles veldig lett på og sitter fint hele dagen

Takk for tipset :) Men den var litt dyr, synes jeg. 30 ml til 229,- Du vet ikke om et godt budsjettalternativ?

Skrevet

Jeg kjøpte andre koreanske BB-kremer fra f.eks iHerb før. De er gjerne litt rimeligere, kanskje 100 kr for en stk. Men da vet man ikke helt hva man får. Syns ingen av de er så gode som Purito sin. Har brukt den andre versjonen også. Har brukt den andre fra samme merke hver dag siden april, og den er fremdeles halvfull. Den er veldig drøy i bruk.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte andre koreanske BB-kremer fra f.eks iHerb før. De er gjerne litt rimeligere, kanskje 100 kr for en stk. Men da vet man ikke helt hva man får. Syns ingen av de er så gode som Purito sin. Har brukt den andre versjonen også. Har brukt den andre fra samme merke hver dag siden april, og den er fremdeles halvfull. Den er veldig drøy i bruk.

Ok :) Hvilken farge anbefaler du til kald nordisk lys hud? 

Skrevet

Bruker bb creamen fra bare minerals, påfører den med fuktig beautyblender. Bruker pitte litt solpudder, litt rouge, litt farge i bryna for å fylle ut og naturlig lipgloss. 

Bruker å farge øyevipper og øyebryn, i tillegg tar jeg litt selvbruning i ansiktet inn i mellom. 

Det viktigste for å få en naturlig og fin no make up look er fin hud, så jeg bruker mye tid på god hudpleie. 

Anonymkode: ab80e...726

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok :) Hvilken farge anbefaler du til kald nordisk lys hud? 

Jeg har ganske lys hud selv og bruker Light Beige

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske lys hud selv og bruker Light Beige

Takk :) Ser at de fleste er veldig fornøyd med den, men noen skriver at fargen er veldig grå, er du enig i det?

Skrevet

Føler BB kremer er super orange/mørke? eller kanskje bare de jeg har prøvd 🤷‍♀️

Anonymkode: ef1b7...5d4

• Liker 2
Skrevet

Er BB cream bedre enn foundation synes dere?

Anonymkode: ef1b7...5d4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk :) Ser at de fleste er veldig fornøyd med den, men noen skriver at fargen er veldig grå, er du enig i det?

Den kan bli litt grå hvis man tar for mye av den. Jeg har ca halvparten av en ert og da blir resultatet bra.

Skrevet

Den kan bli litt grå hvis man tar for mye av den. Jeg har ca halvparten av en ert og da blir resultatet bra.

Oi, så lite? Jeg har problemer med å tro at dette dekker noe? Jeg har selv litt uren hud, litt røde partier og har prøvd Erborian tidligere uten å se NOEN forskjell. Lurer på om BB cream er nok?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, så lite? Jeg har problemer med å tro at dette dekker noe? Jeg har selv litt uren hud, litt røde partier og har prøvd Erborian tidligere uten å se NOEN forskjell. Lurer på om BB cream er nok?

Den har lett dekkevne, vil jeg si. Kanskje BB-krem i tillegg til concealer vil passe deg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Loreal Paris BB C'est Magic Medium Light.  Den gir meg akkurat en perfekt look og følelse av at jeg ikke har på meg sminke. Den smelter fint i huden å legger seg gjvent over.

https://lyko.com/no/sminke/ansikt/bbccdd-cream/loreal-paris-bb-cesmagic-medium-light

På kinnene bruker jeg NARS Liquid Blush Orgasm for å gi den lille  friskt framheving av kinnene uten at det ser sminket ut. Veldig fornøyd med produktet, etter som jeg ikke hadde brukt det før.

https://lyko.com/no/sminke/ansikt/rouge/nars-liquid-blush-orgasm

Til vippene så bruker jeg  øyevipper krølltang,  uten å påføre mascaraen etterpå. På brynene fyller jeg litt innimellom, men ikke markert.

Anonymkode: addd4...d3b

Skrevet

Liker godt BM complexion rescue, fin glød. Supplerer med concealer.

Anonymkode: d1457...b59

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker bb creamen fra bare minerals, påfører den med fuktig beautyblender. Bruker pitte litt solpudder, litt rouge, litt farge i bryna for å fylle ut og naturlig lipgloss. 

Bruker å farge øyevipper og øyebryn, i tillegg tar jeg litt selvbruning i ansiktet inn i mellom. 

Det viktigste for å få en naturlig og fin no make up look er fin hud, så jeg bruker mye tid på god hudpleie. 

Anonymkode: ab80e...726

En vakker foundation starter med god hudpleie. Som jeg ofte sier: man maler ikke en vekk som er skitten eller har masse flakende maling;) Mange klager på at all foundation er så stygg på dem og det er noe galt med alle foundations. Mens problemet er hudpleiegrutinene deres.

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En vakker foundation starter med god hudpleie. Som jeg ofte sier: man maler ikke en vekk som er skitten eller har masse flakende maling;) Mange klager på at all foundation er så stygg på dem og det er noe galt med alle foundations. Mens problemet er hudpleiegrutinene deres.

Det er sant. Man kan ikke forvente et godt sminke resultat om man ikke er nøye med hudpleie rutinene sine. For det er gjennom huden sminken gløder og ikke omvendt.

Anonymkode: addd4...d3b

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i dette.

hvordan er dietten din TS? Spiser du mye prosessert mat? Huden min er plettfri etter at jeg kuttet ut all halvfabrikata og prosessert mat, nå bruker jeg BB-kremer og øyesminke, uten behov for foundation eller concealers. Huden gløder virkelig! (Jeg pleide å ha mye uren hud som så dvask ut..)

Anonymkode: 77024...d3f

Skrevet

Enig i dette.

hvordan er dietten din TS? Spiser du mye prosessert mat? Huden min er plettfri etter at jeg kuttet ut all halvfabrikata og prosessert mat, nå bruker jeg BB-kremer og øyesminke, uten behov for foundation eller concealers. Huden gløder virkelig! (Jeg pleide å ha mye uren hud som så dvask ut..)

Anonymkode: 77024...d3f

Jeg ser at mange spør om dette på forumet for tiden. "Spiser du prosessert mat så får du dårlig hud/blir du syk/overvektig", og jeg skjønner hva dere mener, men dere snakker om ULTRAPROSESSERT mat.

At noe er prosessert betyr bare at NOE er gjort med maten, ikke nødvendigvis noe negativt eller skummelt. Noen matvarer trenger faktisk prosessering for å bli trygge å spise! I tillegg kan det føre til økt næringsverdi og bedre smak, samt bedre holdbarhet. Eksempler på prosessert mat er frossen frukt og grønnsaker, tørket frukt og belgvekster, ris, havregryn, kaffe, krydder, fileter av fisk og kjøtt og yoghurt.

Eksempler på ultraprosessert mat: Kjeks, boller, potetgull, energibarer, søtede frokostblandinger, frossenpizza, nuggets, hamburger og godteri.

Sistnevnte bør selvfølgelig spises med måte. Hvis du er usikker på om det du holder i hendene er ultraprosessert, bør du se på varedeklarasjonen (bak på pakken). Fra Aftenposten:

"Sukker og vegetabilske oljer er ofte blant de første ingrediensene og utgjør dermed en stor del av produktet. Ingredienser man vanligvis ikke bruker på eget kjøkken (for eksempel hydrolysert protein, protein isolat, gluten, kasein, myse, fruktose- eller glukosesirup, fruktjuicekonsentrat, invertsukker, maltodekstrin, dekstrose, laktose, løselige fibre eller hydrogenert olje) er sikre tegn på at produktet er ultraprosessert."

Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg er litt lei av språket som bruker om mat på dette forumet, det er villedende og upresist. Men jeg forstår intensjonen din med å spørre TS om kostholdet, og jeg kritiserer ikke deg! :) 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...