Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gravid og venter mitt første barn til vinteren. I utgangspunktet er både jeg og barnefaren svært aktive og går mye i fjellet sommer og vinter og ellers småturer i skog og mark. Dette er et liv som vi veldig gjerne vil videreføre selv etter at vi har fått små (selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser). Så til spørsmålet mitt; når kan man ta med en liten pode i bæremais? Jeg er en skikkelig nybegynner når det gjelder barn, så derfor håper jeg noen kan opplyse meg litt. Hva med pulk? Har lest og fått fortalt at man skal vente til at barnet kan sitte selv, men når kan han/hun det da?

Kan noen hjelpe en uvitende Bilbao som ser fram til å ta med poden på skogstur. Trening for mor og frisk luft og nærkontakt for poden….

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæremeis pleier å være fra 6-9mnd. Vi hadde bæresele og var ute og gikk allerede etter et par uker (ikke jeg da, men far).

Skrevet

Jeg har en ergo bæresele til jenta mi på to. Den er utrolig god å bære i, mye bedre enn en bæremeis, ikke minst for barnet.

Til babyen bruker jeg slynge, helt topp!

http://www.babyslynga.no/

Skrevet
Jeg har en ergo bæresele til jenta mi på to. Den er utrolig god å bære i, mye bedre enn en bæremeis, ikke minst for barnet.

Til babyen bruker jeg slynge, helt topp!

http://www.babyslynga.no/

ps, ergoen kan brukes fra fem mnd. :)

Skrevet

Snakka md ein fysiterapeut om dette. bæresele og bæremeis skal introduserast forsiktig, og korte periodar av ganen i begynnelsen.

Bæremeis kan ein bgynne å bruke når babyen kan site stødig. Ein skal først begynne å gå me i ei flatt tereng, for så å avansere. Alså bør ein begyne å gå lans veien, før ein går på fjellet.

Det var alså svara eg fekk...

Skrevet
Snakka md ein fysiterapeut om dette. bæresele og bæremeis skal introduserast forsiktig, og korte periodar av ganen i begynnelsen.

Bæremeis kan ein bgynne å bruke når babyen kan site stødig. Ein skal først begynne å gå me i ei flatt tereng, for så å avansere. Alså bør ein begyne å gå lans veien, før ein går på fjellet.

Det var alså svara eg fekk...

:) Ja det er riktig. Så med en baby er det best med en slynge eller bæresjal. Dette anbefales også av fysioterapautene.

Slynge er lettest, jeg har en ringslynge, og den er helt super! Bruker den hele tiden jeg, for han sover så godt oppi der.

Skrevet

Vi har akkurat begynt å bruke bæremeis til poden på åtte måneder. Bergans sier at dersom barnet kan sitte selv i fire minutter kan det sitte i meis i fire minutter kan det sitte selv i en time, kan det sitte i meis en time. Kanskje litt vel drøyt men barnet må iallefall sitte stødig.

Jeg vil også anbefale den største meisen til bergans. tror den heter kids trakking. Ingen over og ingen ved siden av. Helt super og poden elsker å sitte der.

Han er nå litt i underkant av ni kilo, og jeg hadde ikke greid å bære han på magen.

Skrevet

Han er nå litt i underkant av ni kilo, og jeg hadde ikke greid å bære han på magen.

Den ergoen jeg bruker brukes på ryggen. Jeg har prøvd bæremeis, den sitter et stykke ut i fra ryggen og gjør det mye tyngre. I ergoen (en bæresele som heter ergo) sitter hun helt intill meg, det lager en opptimal vektfordeling. Den er laget slik at hvis hun sovner kan jeg åpne opp en folde, på en måte, som støtter hodet.

Jenta mi elsker å sitte i den.

Så denne vil jeg anbefale til absolutt alle med barn over fem mnd. :klappe:

Skrevet

kkristin: finnes det noe hodestøtte på ergo bæreselen? har akkurat kjøpt bæremeis vi, men når jeg kikker på hjemmesiden til babyslynga lurer jeg litt på om vi heller skulle kjøpt en sånn! det er sant som du sier at bæremeisen ikke sitter skikkelig inntil ryggen og gjør det hele mer ustabilt...

Skrevet
kkristin: finnes det noe hodestøtte på ergo bæreselen? har akkurat kjøpt bæremeis vi, men når jeg kikker på hjemmesiden til babyslynga lurer jeg litt på om vi heller skulle kjøpt en sånn! det er sant som du sier at bæremeisen ikke sitter skikkelig inntil ryggen og gjør det hele mer ustabilt...

Det er en slags "kappe" til å støtte barnets hode intill din kropp hvis han hun sover. Det fungerer utmerket! Men det er ikke hodestøtte til våkent barn. Forstår du hva jeg mener? :):)

Skrevet

OK! Jeg har aldri hørt om denne ergoen før, men den ser jo bra ut den. Sikkert et greit alternativ. Også er den jo mye billigere enn en skikkelig bæremeis. Jeg er som sagt veldig fornøyd med den meisen vi har kjøpt. Den har god plass, og likevel god støtte. Dessuten har den et slags tak som beskytter mot sol og regn.

Trådstarter spurte også om pulk, jeg har lest at det ikke anbefales før rundt ti måneder pga støt i mageregionen. Vi brukte den litt i påska da gullet var fem måneder, men veldig kort og helt flatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...