Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er litt nysgjerrig på å høre om dette er en metode folk bruker, og hvordan det eventuelt har gått. 

Har du blitt gravid ved å hoppe av i svingen? Hvor lenge hadde dere isåfall drevet med dette før du ble gravid? Og har du ikke blitt gravid, hvor lenge har dere drevet med det?

Gøy å høre folks erfaring, og om dette har funka/ ikke funka🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 46b79...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på akkurat det, men mange som sier det funka kan ha hatt flaks. Det er ikke mange dager i måneden man faktisk er fruktbar så å ha sex uten å hoppe av og uten å bli gravid går fint for mange det også, om det er til rett tid. 

Anonymkode: f58b0...a3a

Skrevet

Hei,

Det har nettopp vært en tråd her inne om akkurat det. For to år siden sluttet jeg på p-piller og vi har brukt metoden siden. Vi er gift og har alltid vært innstilt på at dersom det skulle bli barn hadde vi blitt glade, men vi har ikke aktivt prøvd. Vi ble gravide på 3. forsøk da vi begynte å prøve. Mannen min har brukt den metoden hele livet (i tillegg til annen prevensjon) og han har god kontroll.

Anonymkode: 4271b...313

• Liker 1
Skrevet

Hopper av i svingen med nåværende partner. Dette har vi gjort i 1 1/2 år. Gjorde det også med forrige partner i nesten 3 år. Ingen «uhell» så langt. Gjør det fordi jeg reagerer negativt på ALL prevensjon. Til og med kondom reagerer jeg på. Så ja... eneste som kan funke da er vel at mannen steriliserer seg, og det må nesten være hans valg. Fornøyd med metoden. Slipper å tulle til miljøet der nede også. Får ofte sopp og bakteriell vaginose av sæd. 

Anonymkode: 74dc5...957

• Liker 1
Skrevet

Hoppet av i svingen i ti år, da vi endelig bestemte oss for å få barn ble jeg gravid relativt kjapt.

Anonymkode: 696d5...f5b

• Liker 1
Skrevet

Hoppet av i svingen i ca 1,5 måned, ble gravid umiddelbart da vi sluttet å hoppe av :) 

Anonymkode: c5ead...a4d

Skrevet

Vi har stort sett brukt dette da jeg ikke tåler hormonell prevansjon. Har fungert helt topp men hadde nok sikret oss mer dersom det var helt krise å bli gravid. For jeg vet at jeg aldri hadde klart å ta abort.

Da vi ville bli gravide, gikk det veldig raskt. Da vi hadde fått de barna vi ville ha steriliserte jeg meg.

Anonymkode: 65ef3...f83

• Liker 2
Skrevet

Vi gjør dette, da jeg tåler prevensjon dårlig. Man vet jo sånn ca når man har eggløsning og alt det der også, og mannen har også god kontroll - på 13 år så har de to barna våres vært veldig planlagt :) 

Anonymkode: af4c9...791

• Liker 1
Skrevet

Jeg tåler ikke prevensjon veldig bra. Mellom vårt andre barn og tredje har vi drevet å hoppet av. I 8år, vi har hatt ett uhell i mellomtiden. Så for oss funket det i 99 av 100 ganger kanskje.

Anonymkode: 04325...5a2

Skrevet

Vi var på utenlandsreise og hadde ikke med oss kondomer, han hoppet av i svingen og jeg ble gravid. På et forsøk😅 

Anonymkode: 46ac2...c4e

Skrevet

Brukt denne metoden i 5 år, ble gravid på første forsøk når vi faktisk prøvde.

Anonymkode: 00e06...23d

Skrevet

Har hoppa av i svingen i 13 år. Aldri blitt gravid med metoden. Hadde beholdt om jeg hadde blitt gravid. Vurderer å sterilisere meg, men har ikke gjort noe med det. Mannen min vil ikke sterilisere seg. 

Anonymkode: 46c34...30d

Skrevet

Dere som skriver at dere har brukt denne metoden i årevis, dere holder samtidig styr på syklusen deres eller?

Det er jo en kjent sak at mannen "lekker" litt før utløsning så det må det vel kunne bli barn av om man har uflaks med timingen. 

Skrevet

Vi hoppet av i svingen i nesten 4 år. Ingen graviditet

Skrevet

Vi hoppet av i svingen i nesten 4 år. Ingen graviditet

Skrevet
2 timer siden, myMa skrev:

Dere som skriver at dere har brukt denne metoden i årevis, dere holder samtidig styr på syklusen deres eller?

Det er jo en kjent sak at mannen "lekker" litt før utløsning så det må det vel kunne bli barn av om man har uflaks med timingen. 

En nyere kjent sak er at precum ikke inneholder sædceller, så det skal ikke være noe problem sålenge mannen har kontroll på utløsningen, og har tisset (renset) siden sist utløsning. 🙃

Anonymkode: fc98c...628

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...