Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått tbillinger ut fra 1 fryseegg? Vi spurte klinikken om dem kunne sette inn 2 egg denne gangen men da fikk vi høre at det allerede var en sjanse for å få tvillinger når man satte inn 1 fryseegg. (At det kunne dele seg)

Anonymkode: 760c3...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en grunn til at du vil ha tvillinger? Det er et risiko svangerskap, med alt det innebærer, for tidlig fødsel og barnedød. Derfor vil de antageligvis ikke sette inn to egg... 

Anonymkode: 2548d...42a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en grunn til at du vil ha tvillinger? Det er et risiko svangerskap, med alt det innebærer, for tidlig fødsel og barnedød. Derfor vil de antageligvis ikke sette inn to egg... 

Anonymkode: 2548d...42a

Vi har prøvd å få barn i 8 år, 10 ivf forsøk. Vi er begge midt i 30 årene og etter alt vi har vært gjennom har vi ett stort ønske om tvillinger så slipper vi kanskje å gå gjennom dette på nytt

Er det noen som har opplevd å få tvillinger utfra 1 fryseegg?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Å sette inn ett egg gir sjans for tvillinger, men den er ikke særlig høy, men høyere enn vanlig graviditet. Å sette inn to derimot øker skanser til 25-30 % av det jegvhr lest

Venter tvillinger etter å ha satt inn to fersk.

frys kjenner jeg ikke så mye til

Endret av Vin_fruen
Skrevet

Jeg har også fått beskjed om at det er litt større sjanse for eneggede tvillinger når egget har vært frosset, men sjansen var bare litt økt, ikke stor, som jeg forstod det. Hvor mye større den er, vet jeg heller ikke.

Vi fikk også beskjed om at det heller er litt større sjanse for at begge eggene blir barn hvis man setter inn ett og ett enn hvis man setter dem inn sammen. Mens to egg inn øker sjansen litt for graviditet på det bestemte forsøket. Vi satte inn to på siste forsøk og fikk ett barn. Det var imidlertid ferskforsøk, hvor eggene var for dårlige til å fryses så de satte inn begge i stedet for å kaste det ene. 

Anonymkode: 89c69...dc8

Skrevet

De amerikanske kvinnen som får firlinger og sekslinger har ofte fått kunstig befruktning. Så en viss sjans er det ja. 

Anonymkode: 85ac9...1f5

Skrevet

Vet om folk på andre fora som har fått tvillinger av ett fryseegg, så det skjer jo. Men hos de fleste skjer det ikke.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De amerikanske kvinnen som får firlinger og sekslinger har ofte fått kunstig befruktning. Så en viss sjans er det ja. 

Anonymkode: 85ac9...1f5

Men det er fordi man setter inn flere egg - ofte opp mot 10 egg i en syklus - i USA, noe man aldri hadde funnet på i Norge. TS etterspør sjansen for eneggede tvillinger ved innsett av et fryseegg, det er noe helt annet.

Anonymkode: bbe7c...de0

Skrevet

Jeg satt inn ett opptint blasto og har eneggede jenter i magen!🎉

Anonymkode: 77753...de1

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt inn ett opptint blasto og har eneggede jenter i magen!🎉

Ååå så koselig. Gratulerer :)

Skrevet

Takk! Vi er så glade for at det ble to🥰

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Vi er så glade for at det ble to🥰

Hvor langt er du på vei? Hvordan går det?

Skrevet

7 måneder på vei, så begynner å nærme seg! Er ganske ukomfortabel, men håper de holder seg inne så lenge som mulig!!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 måneder på vei, så begynner å nærme seg! Er ganske ukomfortabel, men håper de holder seg inne så lenge som mulig!!

Så spennende. Masse lykke til 😃 skal du føde naturlig eller er det planlagt keisersnitt?

Skrevet

Ikke planlagt keisersnitt foreløpig. Håper på naturlig, men det er forberedt på at det kan ende med keisersnitt. Håper det går fint naturlig🤞🏻

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...