AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Jeg synes denne holdningen om at arbeidssøkere må brenne og fyre sånn for jobben. Jeg har søkt på en jobb nå som var relativt lavtlønna, med lav stillingsprosent, fordi jeg sliter sånn med å få komme på intervju. Og så sier de på intervju at ja du må ville det her og interessere deg for temaet, fordi det er så slitsomt for dem å stadig lete etter nye folk. Det er en jobb med lav lønn og lav prosent, og så er de frustrert over at folk slutter liksom? Det er sikkert en ok jobb, men de har få søkere, sikkert fordi ikke mange tør å ta en 50% jobb som knapt betaler regningene. Og så må man lene seg og hige, og sulte og brenne for jobben da. Jeg kan da ikke fatte at alle gjør det? Higer, sulter og brenner du for å dra på jobb? Anonymkode: 907ce...553 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Nei, jeg jobber for å leve, jeg lever ikke for å jobbe. Anonymkode: 710ee...0d7 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Jeg syns det er helt ok at arbeidsgiver ønsker å ansette en person som er interessert i stillingen og som ønsker å være der lenge. Du virker ikke spesielt motivert for denne stillingen. Anonymkode: 7a185...524 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Svært få "brenner" for jobben og fagfeltet sitt. De fleste jobber for å leve, ikke omvendt. Sånt er bare fjas i annonser. Dette har vært tatt opp før, gang på gang, og det er vist at sånne formuleringer bare er helt tomt vrøvl, som kan føre til at gode folk ikke søker - for de "brenner" jo ikke. Anonymkode: 37ad9...aaa 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #5 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er helt ok at arbeidsgiver ønsker å ansette en person som er interessert i stillingen og som ønsker å være der lenge. Du virker ikke spesielt motivert for denne stillingen. Anonymkode: 7a185...524 Ja, lav lønn og lav stillingsprosent kan gjøre slikt med motivasjonen... Anonymkode: 192ff...6ac 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 Nei altså..Jeg forstår jo at det er viktig å interessere seg for jobben, det gjør jeg jo, det er jo det jeg har utdannet meg til, men kjedelige oppgaver får jeg jo uansett hvor jeg begynner. Anonymkode: 907ce...553
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #7 Skrevet 4. november 2020 For at man skal brenne for jobben og arbeidsstedet sitt er det jo essensielt at arbeidsgiver faktisk har noe å tilby. De virkelig gode, engasjerte kandidatene tar jo mest sannsynlig ikke til takke med å ikke bli satt pris på. Det er jo helt feil å forvente en toppkandidat med et brennende engasjement, når det du har å tilby er en 50% stilling med en luselønn. Gjør stillingen mer ettertraktet og lukurativ, så kan arbeidsgiver heller få lov til å være kravstor. Anonymkode: 1aa4b...adc 6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #8 Skrevet 4. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, lav lønn og lav stillingsprosent kan gjøre slikt med motivasjonen... Anonymkode: 192ff...6ac Ikke søk på stillinger du ikke er interessert i. Du kaster bare bort din egen og arbeidsgivers tid Anonymkode: 7a185...524
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #9 Skrevet 4. november 2020 Ja jeg gjør det, men det er jo fordi jeg ikke søker på hva som helst. Da er det vanskelig for meg å få jobb også, men om du brenner for noe så er det lettere. Anonymkode: 2bf0a...f47
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #10 Skrevet 4. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg gjør det, men det er jo fordi jeg ikke søker på hva som helst. Da er det vanskelig for meg å få jobb også, men om du brenner for noe så er det lettere. Anonymkode: 2bf0a...f47 Ja, det er jo i grunn den generelle tanken min og, at jeg bør skaffe meg en jobb i et firma jeg virkelig liker godt. Jeg har søkt flere steder, og synes det tar laaang tid. De har så mange søkere og det er høy konkuranse. 50% stillingen fikk jeg intervju dagen etter jeg søkte. Anonymkode: 907ce...553
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #11 Skrevet 4. november 2020 Lyv så det renner av deg. Du trenger jobb. Anonymkode: 91e16...917 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #12 Skrevet 4. november 2020 Noen ganger må man bare si det arbeidsgivere ønsker å høre. Men det er ikke unormalt at man ønsker noen som er motiverte og som ønsker å være der litt lenger enn tre måneder (har selv sittet på arbeidsgiversiden mtp. konsultasjon i ansettelsesprosesser, og det er ikke så bra for bedriften med høyt gjennomtrekk og stadig opplæring av nye). Anonymkode: 78093...c75
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #13 Skrevet 4. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lyv så det renner av deg. Du trenger jobb. Anonymkode: 91e16...917 Ja er det det folk gjør da? Kan ikke helt fatte at alle brenner og er så fremover lent? Er bare sliten jeg, trenger jo jobb. Anonymkode: 907ce...553 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå