Gå til innhold

Kjæresten min står overfor et stort problem - trenger svar fort!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min jobber innen restaurantbransjen, og han har allerede vært permittert en lang periode. Deretter var han så heldig å få en ny jobb, men også der er fremtiden usikker. Han må mest sannsynlig permitteres igjen. Han snakker om at han denne gangen bare kan få utbetalt 45% av det han tjener i utgangspunktet - og at årsaken er at han har vært permittert såpass lenge tidligere i år. Han er ikke så veldig kjent med systemet enda, i og med at han ikke er født og oppvokst i Norge - men kan det virkelig stemme at han bare har rett på 45% ?? Er det eventuelt noen der ute som har noen råd/tips? Noe man kan søke om i tillegg eller hva som helst? 

Han kommer ikke til å ha råd til å betale husleie eller kjøpe seg mat om dette blir tilfellet, og den psykiske belastningen han har vært utsatt for under pandemien har vært helt jævlig å være vitne til. Jeg vil bare at han skal ha det bra og kunne legge seg mett i en leilighet om kvelden. Jeg er selv student i en annen by og har ikke midler til å hjelpe han, og jeg føler meg helt maktesløs.

Trenger sårt svar! 

Anonymkode: a6aca...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den nye lønnen vil beregnes ut fra hva han faktisk har tjent den siste tiden. Med dagpenger er jo grunnlaget lavere enn sist. Han må rett og slett se på hva han har fått utbetalt. 

Skrevet

Han kan mest sannsynlig søke gjenopptakelse på sin forrige dagpengesak, og da blir grunnlaget det samme. 

Anonymkode: 6fb19...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...