Gå til innhold

Sy kjoler selv

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som kan hjelpe meg med tips ?

Har tenkt å sy meg en aftenkjole/gallakjole til min gode venninnes bryllup neste sommer. Har ikke sydd kjoler selv før, men har valgt en tilsynelatende lett modell og tror det går bra.

Men har dere tips til andre mønstre til aftenkjoler eller gallakjoler ? Har prøvd å sjekke på internett og det er vanskelig. Har funnet mønsteret til kjolen jeg tror jeg skal ha + stoffet på Stoff og Stil, så det vet jeg om.

Har noen selv sydd slike kjoler og vet hvor jeg kan få mønstre + andre stoffer fra ?

Håper dere kan hjelpe meg :D

Føler meg så kreativ fortida og tror jeg skal sette igang snart med et syprosjekt :)

Hilsen Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sydd en del klær selv, og det er utrolig gøy!!

Selvsagt er det en del arbeid og man må være nøye for å få et godt resultat.Men plagget blir spesielt,og du får jo velge selv hvilket stoff du skal sy av!!!

Hvis du går innom en Narvesen-kiosk eller annen vel-assortert blad-kiosk, kan du se etter et blad som heter Burda. Det er et blad med mye fine modeller i flere vanskelighetsgrader, og det følger mønster med.

Selv abonnerer jeg på håndarbeids-bladet "Ingelise" (tidligere "alt om håndarbeide"). Dette bladet har også mye flott du kan sy, og her er det også forklart søm-tips og fremgangsmåter. Tror du får kjøpt dette bladet i enkelte kiosker.Du kan også se på denne adressen www.ingelise.net

Lykke til!!! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, tusen takk! Trodde ingen gadd å svare jeg.

Nå ble jeg glad! Skal løpe til Narvesen og se etter Burda.

Skal gå i gang med godt mot og prøve å ha litt mer tålmodighet enn vanlig....

Tusen tusen takk til deg SmellyCat :D

Klem , Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...