Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har 80% stilling på papiret. Saken er at jeg hver eneste mnd jobber mer enn dette. Har arbeidstid mellom 8-14, men blir iallfall 1 time ekstra per dag.

Sjefen ber meg sende timer på det overskytende, men jeg vil ha riktig prosent på papiret. Har jo blant annet med evt sykdom å gjøre, jeg får ikke sykepenger av mer enn det som står på papiret. 

Syns dere jeg er storforlangende? Har jobbet slik i flere år, og er lei av ordningen, som kun er gunstig for sjefen, ikke meg.

Endret av Tatja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du jobbet? Er du organisert?

Anonymkode: 825ca...b6a

Skrevet

Du får sykepenger ut fra hva du faktisk har tjent, ikke stillingsprosent. Når det er sagt bør uansett kontrakten reflektere virkeligheten. Kontakt fagforeningen din.

Anonymkode: bcdd4...1e2

• Liker 2
Skrevet

Har ingen fagforening. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får sykepenger ut fra hva du faktisk har tjent, ikke stillingsprosent. Når det er sagt bør uansett kontrakten reflektere virkeligheten. Kontakt fagforeningen din.

Anonymkode: bcdd4...1e2

Om jeg blir sykemeldt, får jeg kun sykepenger ut ifra 80%.

Skrevet
3 minutter siden, Tatja skrev:

Om jeg blir sykemeldt, får jeg kun sykepenger ut ifra 80%.

Nei, det gjør du ikke. Et kjapt søk på «beregne sykepenger» på Google viser deg veien til NAV der det står at sykepenger fastsettes av månedslønnen som skal beregnes som et gjennomsnitt av de siste tre mnd. 

Anonymkode: 13bca...462

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...