Gå til innhold

Hvor ofte veier du deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

2kg!?!? Du må innta helt sinnssyke mengder mat hver dag... 

Anonymkode: 06f22...fbc

Jeg varierer også så mye, og jeg veier mellom 58-60 for tiden og spiser ca 1600 kalorier. Mesteparten er vann. Jeg går lett ned 1-2 kilo over natten. 

Anonymkode: ef10e...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Jeg har tvangstanker og MÅ slanke meg, selv om det ikke trengs hvis jeg skulle veie mer enn jeg føler jeg skal veie( som i utgangspunktet er for lite). Går etter klær. Blir den ene buksa litt trang, ja da spiser jeg redusert mengde kalorier til buksa sitter bra igjen.

Anonymkode: 1f9aa...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/4/2020 at 1:37 AM, AnonymBruker said:

Tenker da spesielt på dere som ikke prøver å gå ned i vekt. Jeg veier meg i perioder hver dag, eller så kan det gå uker mellom hver gang. Har egentlig lyst til å kvitte meg med vekta, men samboeren er på slanker`n så han trenger at vi har den hjemme.

Anonymkode: bb002...29f

Et kurs i selvkontroll vil kanskje være på sin plass? Du trenger ikke kvitte deg med vekta samboeren bruker, bare for at du selv skal la være.

Anonymkode: 40d17...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et kurs i selvkontroll vil kanskje være på sin plass? Du trenger ikke kvitte deg med vekta samboeren bruker, bare for at du selv skal la være.

Må vet ikke jeg noe om TS, men kan love deg at det er max antall negative handlinger man kan fjerne lår man i utgangspunktet har mange. For å fjerne en handling, forsterkes ofte en annen. Så må man spørre seg hvem som er greiest å ha. For meg er vekta noe som skapte for mye problemer, kvitt meg mwd den og har nå kopper i skapet organisert etter farger og str og må titt og ofte inn i skapet for å sjekke de står slik de skal. 

Tror de fleste av oss har litt tvangstanker og at mange av de er vanskelig å gjøre noe med uten å forsterke en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må vet ikke jeg noe om TS, men kan love deg at det er max antall negative handlinger man kan fjerne lår man i utgangspunktet har mange. For å fjerne en handling, forsterkes ofte en annen. Så må man spørre seg hvem som er greiest å ha. For meg er vekta noe som skapte for mye problemer, kvitt meg mwd den og har nå kopper i skapet organisert etter farger og str og må titt og ofte inn i skapet for å sjekke de står slik de skal. 

Tror de fleste av oss har litt tvangstanker og at mange av de er vanskelig å gjøre noe med uten å forsterke en annen.

Ja, jeg er enig i den, og kanskje selvkontroll ikke er kurset man bør ta, men det finnes mye god hjelp der ute mot denne problematikken.

Men om situasjonen er som du beskriver, så vil det kanskje være like greit å bare leve med å veie seg daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En lang stund, sikkert 10 år hadde jeg bevisst ikke vekt. Tenkte det var helt feil fokus og ikke Sundt å følge med på. Kiloene kom snikende på, veldig snikende, så igrunn ikke da at vekten gikk opp. 

Så de siste årene har jeg veid meg ukentlig, for å være oppmerksom om det sklir ut 

Anonymkode: 3a6a1...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vekt i en periode og kg snek seg på. Jeg merket det lite på klærne og i speilet. Nå er jeg tilbake til ønsket vekt og skal ikke legge bort vekten igjen. Det er vanskeligere å gå ned 14 kg enn 4. Aldri igjen.

Anonymkode: 64783...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i året kanskje, de få gangene jeg er i nærheten av en vekt. Er slank og kjenner på buksene om jeg går opp/ned. Orker ikke kjøpe ny garderobe så prøver å holde meg på strl 36 Størrelser varierer jo noe helt voldsomt fra merke til merke, jeg er alt fra en 32/34 til 40 alt ettersom, men er stort sett 36 på HM. Med hjemmekontor er det lettere å gå rundt og fyse hele dagen, passer litt ekstra på nå 😄

Anonymkode: e7a8a...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg daglig.

Da får jeg med de store variasjonene fra dag til dag, og ser hvordan gjennomsnittsvekten er fra uke til uke.
Da ser jeg virkelig hvordan vekten er, om den er stabil, øker, eller går nedover. 

Det er veldig viktig for meg at vekten ikke går for mye eller fort nedover, og ved å veie hver dag får jeg fanget opp en tendens veldig rask, og får gjort raske endringer. 

Anonymkode: b92f8...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ganger i året. Bryr meg ikke om hva vekta viser men syns det er morsomt å se innimellom om den går opp eller ned en kilo. Det er ikke mer enn det den endrer seg. 

Anonymkode: add47...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. I perioder veier jeg meg en gang i uka ca. Så kan det plutselig går et par måneder før jeg veier meg igjen. I mange år hadde jeg ikke vekt og veide meg et par ganger i året når jeg var på besøk hos noen hvor vekten sto tilgjengelig. Av og til veier meg jeg rett før og rett etter et dobesøk bare for moroskyld. 

Anonymkode: 323b8...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...