Gå til innhold

Hvor ofte veier du deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker da spesielt på dere som ikke prøver å gå ned i vekt. Jeg veier meg i perioder hver dag, eller så kan det gå uker mellom hver gang. Har egentlig lyst til å kvitte meg med vekta, men samboeren er på slanker`n så han trenger at vi har den hjemme.

Anonymkode: bb002...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger i året. Prøver å holde vekta så om jeg har gått opp noen kilo så tar jeg noen helger uten snop. 

Anonymkode: c745a...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger i året. Noen ganger oftere men vekta mi er ganske stabil, og går jeg opp eller ned noen kg så føler jeg at det uansett går tilbake om en stund. Vekta mi er helt OK/normalvektig , jeg skulle bare ønske jeg var litt mer fit, men vekta vil ikke gi meg noe god indikasjon der føler jeg. 

Anonymkode: 9af83...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1-2 ganger i uken. Det er viktig for meg for at vekten ikke skal komme snikende på. Det er vanskelig å oppdage selv om man går litt opp i vekt, og litt og litt og litt blir til slutt mye. 

Anonymkode: 0ce57...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i uka, av erfaring snikker vekt seg på når jeg ikke ser 😣

Anonymkode: 9a91d...267

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke skal ned i vekt er det kanskje en gang i halvåret eller året :)

Nå som jeg er på vei ned er det maks to ganger i uka, men helst bare en. Har en mor som veier seg daglig, og jeg ser det ikke gjør noe godt for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg ikke. Har et par jeans som fungerer som mal. Begynner de å bli ubehagelige, da er det på tide å kutte ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg nesten daglig. Liker å holde en viss vekt og det er lettere å ta tak tidlig. 

Anonymkode: ef10e...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slanker jeg meg akkurat nå, så jeg veier meg omtrent daglig. Men når jeg ser tilbake, så ser jeg jo at i de periodene jeg ikke hadde noen vekt, eller jeg valgte å veie meg veldig sjelden, så gikk vekta raskere opp enn i de periodene jeg har holdt litt nærmere øye med vekta. Så for meg er det nok nødvendig å veie meg iallefall ukentlig dersom jeg ikke "plutselig" skal hoppe opp i vekt.

Trikset med å "kjenne det på buksa" fungerer dessverre dårlig. fordi jeg foretrekker løse kjoler i sommerhalvåret, og å dra på meg den-og-den-buksa for å kjenne etter om den passer, blir bare enda rarere enn å veie meg jevnlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag. Driver ikke aktivt med slanking, men har mistet mye av matlysten, så det er mest for å følge med på hvor mye jeg går ned.

Anonymkode: 5a83a...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag :)

Jeg har gått ned 25 kilo, og må sørge for at jeg ikke plutselig har gått opp igjen fem.

Forskning viser at å veie seg regelmessig, er en av få suksessfaktorer for å holde vekten etter slanking.

Anonymkode: d2734...07f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag.

Hvorfor vil du kvitte deg med vekta?

Anonymkode: 2b5c8...985

Fordi jeg vil slutte å fokusere på vekt. 

Anonymkode: bb002...29f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nuith skrev:

Nå slanker jeg meg akkurat nå, så jeg veier meg omtrent daglig. Men når jeg ser tilbake, så ser jeg jo at i de periodene jeg ikke hadde noen vekt, eller jeg valgte å veie meg veldig sjelden, så gikk vekta raskere opp enn i de periodene jeg har holdt litt nærmere øye med vekta. Så for meg er det nok nødvendig å veie meg iallefall ukentlig dersom jeg ikke "plutselig" skal hoppe opp i vekt.

Trikset med å "kjenne det på buksa" fungerer dessverre dårlig. fordi jeg foretrekker løse kjoler i sommerhalvåret, og å dra på meg den-og-den-buksa for å kjenne etter om den passer, blir bare enda rarere enn å veie meg jevnlig. 

Jeg har et par bukser som passet like fint da jeg var 10 kg tyngre som jeg var nå, så det er ikke en spesiell god målestokk, nei.. Det er såpass mye stretch i klær nå, at om man skal bruke klær som målestokk, må man bruke noe med null giv i. 

Da funker bunaden bedre, den er litt mer ubarmhjertig :s

Anonymkode: 0ce57...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalvektig, men velger allikevel å gå ned noen kg til hver sommer (for å prestere litt bedre sportslig, ikke mtp badebukse). I den perioden veier jeg meg hver dag. Resten av året nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang i måneden og like skuffet hver gang at vekta står bomstille, tross med kaloriunderskudd og trening /sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...