HalldirV2 Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 I følge Amnesty.no risikerer en polsk kvinne fengsel for å ha "fornærmet religiøs tro", dette i Polen i 2020. Det er sjukt dersom dette stemmer. https://amnesty.no/aksjon/risikerer-fengsel-denne-plakaten?fbclid=IwAR1VXT70b4jeW4Ekr4KEYsAQQ9JmKHxb2iAhA_OCtA9dRFoUYSLJU85YxX0 5
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Fengsel er å foretrekke fremfor halshugging, sånn sett ligger polakkene fremfor oss i bla Vest-europa. Men mangel på ytringsfrihet er uansett en uting, ja.
HalldirV2 Skrevet 4. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2020 (endret) 4 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Fengsel er å foretrekke fremfor halshugging, sånn sett ligger polakkene fremfor oss i bla Vest-europa. Men mangel på ytringsfrihet er uansett en uting, ja. Polen ligger ikke framfor oss i Vest/Nord-Europa i dette henseende. Det er ingen vestlig stat som har dømt noen til halshugging i moderne tid som følge av blasfemi. Hold deg til sak. Endret 4. november 2020 av HalldirV2 6
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 Du er så streng så med meg. Tja, tenker at jeg holder på at halshugging er verre enn fengsel, så får du være uenig om du vil.
HalldirV2 Skrevet 4. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Du er så streng så med meg. Tja, tenker at jeg holder på at halshugging er verre enn fengsel, så får du være uenig om du vil. Selvfølgelig er halshugging verre en fengsel, forskjellen er dog at halshuggingen ble begått av terrorister - altså en illegitim handling. Du sammenligner epler og pærer, to vidt forskjellige scenarioer. Dette vet du selvfølgelig godt selv, så med mindre du akter å fortsette den infantile trollingen, ber jeg deg holde deg til sak. 4
Hank Amarillo Skrevet 4. november 2020 #6 Skrevet 4. november 2020 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Selvfølgelig er halshugging verre en fengsel, Fint at du er enig.
HalldirV2 Skrevet 4. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2020 9 minutter siden, Hank Amarillo skrev: Fint at du er enig. Ay, ay, Captain Obvious. 1
Fiskegrateng Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Skremmende å se hva som skjer med Polen, hva faen driver de med? Men som jeg har forstått er landet veldig delt, det kunne man se i presidentvalget og i protester mot abortloven. Liberal, godt utdannet yngre generasjon versus konservative, religiøse bygdetullinger. 3
Drizzt Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Sånt skjer når religionen overtar. Vi kunne havnet der hadde vi vært så uheldige å få Krf med mer makt. Heldigvis slipper vi unna fordi Krf posisjonerer seg under sperregrensen.
HalldirV2 Skrevet 7. november 2020 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2020 5 timer siden, Fiskegrateng skrev: Skremmende å se hva som skjer med Polen, hva faen driver de med? Men som jeg har forstått er landet veldig delt, det kunne man se i presidentvalget og i protester mot abortloven. Liberal, godt utdannet yngre generasjon versus konservative, religiøse bygdetullinger. Landet er delt, det stemmer. Men likevel, dette er så uakseptabelt og bakstreversk at jeg knapt tror det. Og hvor er fordømmelsene fra europeisk hold? Det er ille nok med den nye abortloven om ikke de religiøse og konservative nutcasene skulle ta det hele til enda et nytt nivå. Æsj.
Gjest sunriseandsunset Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 Dette bekrefter egentlig bare det negative inntrykket jeg for min del har av øst-europa. Uten sammenlikning forøvrig så er den russisk-ortodokse kirken en stor spreder av homohat og paven i den kirken er nærmest ondskapens fyrste.
Fiskegrateng Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 (endret) 1 hour ago, HalldirV2 said: Landet er delt, det stemmer. Men likevel, dette er så uakseptabelt og bakstreversk at jeg knapt tror det. Og hvor er fordømmelsene fra europeisk hold? Det er ille nok med den nye abortloven om ikke de religiøse og konservative nutcasene skulle ta det hele til enda et nytt nivå. Æsj. Ja, det stemmer, å anklage noen for å ha "tilnærmet religiøs tro" i 2020 i et europeisk land er helt utrolig. Jeg kommer fra et naboland til Polen som er definitivt mer liberalt, så det er vanskelig å tro at Polen har valgt å gå den veien. Hva faen tenker de. Håper den yngre generasjonen tar over ved neste valg. Hvis ikke kan vi erklære Polen Europas Saudi Arabia snart Endret 7. november 2020 av Fiskegrateng 1
Fiskegrateng Skrevet 7. november 2020 #13 Skrevet 7. november 2020 (endret) 27 minutter siden, sunriseandsunset said: Dette bekrefter egentlig bare det negative inntrykket jeg for min del har av øst-europa. Uten sammenlikning forøvrig så er den russisk-ortodokse kirken en stor spreder av homohat og paven i den kirken er nærmest ondskapens fyrste. Russisk-ortodokse kirken og paven er to helt forkjellige ting. Paven er en del av del katolske kirken. Polen har ingenting med russisk-ortodokse kirke å gjøre. Polen er et katolsk land, og katolisisme er ganske vanlig i Vest-Europa. At du ikke vet det viser bare at du har lite kunnskap. Og det er egentlig ganske urettferdig å dømme en hel region, fordi et land gjorde et eller annet. Det er som å dømme Vest-Europa (inkludert Norge) for hva Frankrike har gjort. Men det er kanskje for komplisert å forstå. Endret 7. november 2020 av Fiskegrateng 3
Gjest sunriseandsunset Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 21 minutter siden, Fiskegrateng said: Russisk-ortodokse kirken og paven er to helt forkjellige ting. Paven er en del av del katolske kirken. Polen har ingenting med russisk-ortodokse kirke å gjøre. Polen er et katolsk land, og katolisisme er ganske vanlig i Vest-Europa. At du ikke vet det viser bare at du har lite kunnskap. Og det er egentlig ganske urettferdig å dømme en hel region, fordi et land gjorde et eller annet. Det er som å dømme Norge for hva Frankrike har gjort (begge er vestlige land). Men det er sikkert for komplisert for deg å forstå. Jeg vet at Polen er katolsk og ikke russisk ortodoks. Uansett hva slags tittel Kirill har så har han uttalt seg negativt om homfile og en del andre ting.
Fiskegrateng Skrevet 7. november 2020 #15 Skrevet 7. november 2020 (endret) 3 hours ago, sunriseandsunset said: Jeg vet at Polen er katolsk og ikke russisk ortodoks. Uansett hva slags tittel Kirill har så har han uttalt seg negativt om homfile og en del andre ting. Hvordan er dette relevant? Vi snakket jo om Polen, så hva har dette med Kirill å gjøre. Skal vi også diskutere mulla Krekar når vi snakker om Polen? Skjønner ikke hva du sikter til. Polen representerer ikke hele Øst-Europa som du impliserer i din kommentar. ("Dette bekrefter egentlig bare det negative inntrykket jeg for min del har av øst-europa").Hvorfor skal f.eks. Tsjekkia og Estland og de fleste andre øst-europeiske land lide for det Polen har gjort? Kan du forklare meg det? De har helt annerledes lover når del gjelder både homofili og abort. De fleste øst-europeiske land har mer liberale abortlover enn Vest-Europa, men det vet du ikke og bryr deg ikke om? Helt frem til 2018 Irland hadde forbudt mot abort. Siden både Norge og Irland regnes som vest-euopeiske land, kan jeg si at Vest-Europa hadde forbud mot abort frem til 2018?Jeg må jo ha lov til det hvis jeg føler din logikk, eller er det bare vestlige land som får lov til å generalisere på den måten? Endret 8. november 2020 av Fiskegrateng 2
Gjest sunriseandsunset Skrevet 8. november 2020 #16 Skrevet 8. november 2020 13 hours ago, Fiskegrateng said: Hvordan er dette relevant? Vi snakket jo om Polen, så hva har dette med Kirill å gjøre. Skal vi også diskutere mulla Krekar når vi snakker om Polen? Skjønner ikke hva du sikter til. Polen representerer ikke hele Øst-Europa som du impliserer i din kommentar. ("Dette bekrefter egentlig bare det negative inntrykket jeg for min del har av øst-europa").Hvorfor skal f.eks. Tsjekkia og Estland og de fleste andre øst-europeiske land lide for det Polen har gjort? Kan du forklare meg det? De har helt annerledes lover når del gjelder både homofili og abort. De fleste øst-europeiske land har mer liberale abortlover enn Vest-Europa, men det vet du ikke og bryr deg ikke om? Helt frem til 2018 Irland hadde forbudt mot abort. Siden både Norge og Irland regnes som vest-euopeiske land, kan jeg si at Vest-Europa hadde forbud mot abort frem til 2018?Jeg må jo ha lov til det hvis jeg føler din logikk, eller er det bare vestlige land som får lov til å generalisere på den måten? Øst-Europa generelt er preget av sterkt religøse, konservatie og høyreekstreme krefter. Duda som en familiens mann mener at homofili ikke bør eksistere. Kirill og Duda har ulike ståsted, men når man tar vekk all stafasjen er de egentlig ganske like. For homofile så virker ikke noen av landene i øst-europa som trygge steder. Mener ikke at alle er homofober, men det generelle inntrykket er heller ikke spesielt postivt grunnet blant annet som religion og konservative høyereorienterte krefter er på fremmarsj
Janus82 Skrevet 8. november 2020 #17 Skrevet 8. november 2020 På 4.11.2020 den 0.37, HalldirV2 skrev: I følge Amnesty.no risikerer en polsk kvinne fengsel for å ha "fornærmet religiøs tro", dette i Polen i 2020. Det er sjukt dersom dette stemmer. https://amnesty.no/aksjon/risikerer-fengsel-denne-plakaten?fbclid=IwAR1VXT70b4jeW4Ekr4KEYsAQQ9JmKHxb2iAhA_OCtA9dRFoUYSLJU85YxX0 Vel det er litt tull. Religionsfrihet er viktig. Men å ha det i regjering strider vel imot demokratiske verdier 1
Gjest someone_here Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 På 4.11.2020 den 0.37, HalldirV2 skrev: I følge Amnesty.no risikerer en polsk kvinne fengsel for å ha "fornærmet religiøs tro", dette i Polen i 2020. Det er sjukt dersom dette stemmer. https://amnesty.no/aksjon/risikerer-fengsel-denne-plakaten?fbclid=IwAR1VXT70b4jeW4Ekr4KEYsAQQ9JmKHxb2iAhA_OCtA9dRFoUYSLJU85YxX0 Amnesty er en organisasjon som bor stenges ned for å være venstrevridd pisspreik.
HalldirV2 Skrevet 10. november 2020 Forfatter #19 Skrevet 10. november 2020 18 timer siden, someone_here skrev: Amnesty er en organisasjon som bor stenges ned for å være venstrevridd pisspreik. Det er en helt annen diskusjon. Denne saken er formidlet av flere medier, blant annet Tv2 som viser til det polske politiets egen pressemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå