AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #1 Skrevet 3. november 2020 Jeg sliter veldig med å sovne. Jeg kan ligge i opptil to-tre timer forbi prøve å «drømme meg bort» om kveldene... jeg kan prøve å tenke på ingen verdens ting, og jeg får ikke sove. Når jeg først sovner, tar det kanskje 10-20 minutter før baby våkner og trenger noe av meg. Og dette kan like gjerne være kl 3-4 på natten. Vi står opp ved 9-10 tiden, og baby pleier da å duppe rundt 12 til 14-15 ca... jeg prøver da å få lurt inn en liten høneblund i løpet av de timene så jeg har litt å gå på selv, men jeg får ikke til det. Merker at mørketiden kommer antakeligvis, pleier som regel å være litt tyngre da - men har det foreløpig mye lettere enn jeg har hatt de siste 12 årene. Finnes det noe jeg kan gjøre eller noe jeg kan ta for å få sove litt? Jeg del-ammer. Merker at dette her går så utover humøret mitt, og det er ikke kult for verken baby, meg, eller partner... føler jeg bare går rundt i en ond sirkel.. føler jeg trenger å aktiviseres for å bli trøtt, men jeg er for sliten til å gjøre så mye annet enn å bare ta hånd om babyen min. Hun er 4 mnd gammel. Anonymkode: 7af87...5c4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Forslag 1. Sett av en time til meditering/dagdrømming på dagen, la mannen ta barnet den timen eller gjør det mens det sover. finnes mange gode teknikker på nett som kan øves inn. hør med legen! Anonymkode: d98ea...d97
AnonymBruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Jeg hadde lignende problemer med å sovne etter seinvakt på jobb. Da gikk hodet på høygir, uten at jeg nødvendigvis var bekymret for noe, jeg kunne like gjerne tenke på noe koselig, men sovne gjorde jeg ikke. I barseltiden med vårt første barn brukte vi "hvit støy" for å få henne til å sove. Jeg sovnet lett i den perioden, og i etterkant har jeg oppdaget at slik lyd er effektivt på meg også. Så nå pleier jeg å høre på min favorittstøy, lyden av en flykabin, på en ipad hvis jeg ikke får sove. Det kan kanskje være verdt å prøve ut. Kanskje i kombinasjon med å bare la tankene komme, og ikke bli irritert på deg selv for det (noe jeg typisk kan bli, men prøver man å slutte å tenke, tenker man gjerne bare enda mer og er sur i tillegg). Og så la tankene som kommer flyte forbi og videre, på en måte. Vanskelig å forklare, men det funker i hvert fall her. Anonymkode: 6dead...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå