Gå til innhold

Lilla under fingernegler(se bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir blå/lilla nederst på neglene så og si hver dag, med litt hvitt øverst. Forvinner når hendene er veldig varme, men kan komme både ute og inne, særlig om jeg er litt kald. Har tenkt kanskje jeg har likfingre, men kan kanskje være noe annet og? Er normalt vektig, høyere normalt blodtrykk.IMG_20201103_233329_resize_15.thumb.jpg.dbf5ac9cecc2dff70488a9053ffb2c9b.jpg

Anonymkode: f10f1...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme greia, som oppstod for nesten 2 år siden, og utviklet sterk helseangst på grunn av det. Var helt besatt av at det var noe livsfarlig årsak til fargen på neglene mine. Leste meg opp til masse farlige sykdommer, og var spesielt redd for hjerteproblemer, dårlig oksygentilførsel eller blodpropp. 

Var utallige ganger hos lege og ble undersøkt fra A-Å, fikk sjekket alt som gikk an å sjekke på blodprøve osv og fikk i tillegg maset meg til henvisning på ulike avdelinger på sykehus, blant annet for å ta MR, i tillegg til revmatologisk og nevrologisk avdeling hvor jeg ble meget grundig undersøkt. 

Enden på visa var at ingen lege eller spesialist fant noe årsak, og jeg har fortsatt 1 år etter alle disse undersøkelsene fortsatt samme mørkelilla farge på neglene mine. Fikk heller aldri noe svar på hva det kunne forkomme av. 

Så jeg anbefaler deg å holde deg unna google i hvert fall. Kan være lurt å få det sjekket opp hos lege, for å avkrefte at det er noe i det minste. 

Anonymkode: 08eff...602

• Liker 3
Skrevet

Ikke Google det. Spør legen din:)

Datteren min får også sånn under neglene i blant, for henne er det ikke noe farlig. 

Anonymkode: 04df9...ba8

Skrevet

Fine fingre ihvertfall :)

Ta en kjapp legevurdering, så får du nok ro i sjela

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter med det samme!! Har helseangst, og flyr ned legekontor og tar masse utredninger for dette nå. Vet jeg har vært sånn i flere år, men jeg fikk helseangst for 2 år siden, og først nå i det siste jeg har blitt veldig redd for akkurat dette. Er ofte veldig kald på hendene selvom det er varmt inne. Redd for at det er noe galt med hjerte eller lunger. Tatt ekg og ifølge den er alt fint. Sliter litt med høy/lav puls om hverandre.. sikkert pga angst. Har du noen andre symptomer? Evnt sjekket dette hos legen? 

IMG_0770.jpg

Anonymkode: 41afb...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...