Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som sliter litt med ammingen, dvs. bruker veldig lang tid på å spise, bruker minst en time. Baby blir også ofte urolig etter en stund, og blir da vanskelig å få til å sovne igjen.

Noen netter nå har jeg pumpet meg og gitt på flaske, da bruker baby rundt 15-20 minutter og er rolig. Mens jeg synger/vugger henne i søvn igjen så pumper jeg meg og sparer det til neste natt igjen. Tror ikke hun bruker lang tid/blir urolig pga lite melk, for får ut rundt 150 ml på 15-20 minutt. Baby er 4 uker. 

Er dette greit? Eller bør jeg amme pga melkeproduksjonen og tilknytning til babyen? Ammer på dagtid/kveld. Gir kanskje flaske av og til på dagtid om vi skal noe og ikke har tid å amme 1-2 timer🙈

Anonymkode: 32ea3...cf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde noe lignende og det funket fint for oss. Tror du bare må prøve deg frem, risikoen er vel først og fremst for liten produksjon når man ikke ammer på natten, men tror det er forskjellig hvor "sensitiv " man er. Funket som sagt fint for oss :)

Anonymkode: 1bac9...b21

Skrevet

Det er selvsagt helt greit. Husk at det også er helt greit å BARE gi flaske, og i tillegg med mme (gisp!). 

Anonymkode: 17908...3c7

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å gi flaske?

Ikke rart at de som ikke får til ammingen og må over til MME føler nederlag hvis det ikke skal være «greit» å gi en flaske...

Anonymkode: 84589...590

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar! :) Forstår selvsagt det er greit såmn sett, men tenkte mest med tanke på melkeproduksjonen da jeg ønsker å amme! Er bare at det er kjedelig å bruke 1-2 timer på det på natten og i tillegg få baby til å sovne etterpå.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :) Forstår selvsagt det er greit såmn sett, men tenkte mest med tanke på melkeproduksjonen da jeg ønsker å amme! Er bare at det er kjedelig å bruke 1-2 timer på det på natten og i tillegg få baby til å sovne etterpå.

Om du pumper, stimulerer du produksjonen da også. Vi gjorde det lignende som dere, at far ga flaske på natt, mens jeg pumpet, ellers tok nattammingen godt over to timer. Det gikk helt fint med min produksjon. Men det må du jo se på selv. Om du føler produksjonen går nedover, er det jo bare å gå over til å amme igjen, og hyppigere, så tar det seg mest sannsynlig opp igjen. 

Anonymkode: 17908...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...